34 załogi zapowiedziały obecność na oficjalnym teście poprzedzającym wyścig w Sebring. Ponad połowa stawki to pojazdy klasy GTD – nieliczna będzie za to grupa pojazdów GTLM.
Dwudniowy test na torze Sebring nie jest może tak znanym, jak przedsezonowa impreza Roar Before the Rolex 24, ale pozwala przygotować się do 12-godzinnego wyścigu ekipom, które na przykład zadebiutują tam w nowym pojeździe. W tym roku, takich przypadków także będzie kilka – bardziej interesującym jest jednak obecność niespodziewanego zwycięzcy Daytony, który także w Sebring zamierza walczyć o triumf. Dla ekipy Extreme Speed Motorsport będzie to także kolejny etap przygotowań do sezonu Mistrzostw Świata Endurance, który rozpocznie się miesiąc po wyścigu na Florydzie.
Prócz Ligiera nr 2, na przyszłotygodniowych testach pojawi się także Riley ekipy Highway to Help – pozostali uczestnicy klasy P to natomiast załogi zapisani do walki w całym sezonie IMSA SportsCar. Zobaczymy więc dwie załogi Action Express Racing, po jednej VisitFlorida Racing, Wayne Taylor Racing, Panoz Deltawing i Michael Shank Racing – jedynym nieobecnym będzie ekipa Mazdy. Osobną kwestią będzie brak ubiegłorocznego mistrza w załodze AER nr 5, João Barbosy – Portugalczyk pechowo uszkodził nadgarstek w swojej rezydencji w Ormond Beach.
Więcej nieobecnych będzie w klasie Prototype Challenge, gdzie do testów przystąpią tylko cztery załogi – przy czym JDC-Miller nie określiła jeszcze konkretnych kierowców. Prócz niej, swoje słabsze prototypy będą testować ekipy BAR1 Motorsports, PR1/Mathiasen Motorsports oraz CORE Autosport.
Wyraźnie uszczuplona będzie także stawka klasy GTLM – tu, jedynie Ford przystąpi do testów z dwoma pojazdami, chcąc przygotować się do kolejnej rundy po niezbyt udanym debiucie na Daytona. Po jednym samochodzie wystawią ekipy BMW i Porsche, jedno Ferrari pojawi się z logo Risi Competizione – a testy w ogóle odpuści zespół Corvette, który własny sprawdzian przeprowadził już w ubiegłym tygodniu.
I tylko klasa GTD będzie podczas testów bogata w uczestników – choć i tu nie obejdzie się bez nieobecności. Ciekawostką będzie debiut nowego Ferrari 488 GT3 wystawionego przez zespół Scuderia Corsa – prócz niego, na Sebring zobaczymy Porsche, Lamborghini, BMW, Audi, a także obydwa Vipery od Riley Motorsports. Ponownie, zagości tu także zespół Konrad Motorsport – zabraknie za to ubiegłorocznych mistrzów, nie tylko z powodu anulowania obecności w serii przez ich zespół O’Gara, ale i z powodu kolizji testu z przedsezonowym testem serii IndyCar w Phoenix, w którym udział ma wziąć Bell.
(Aktualizacja) Przy okazji prezentacji listy, IMSA ogłosiła również restrykcje balansu wydajności, które zostaną zastosowane podczas testów. W przypadku Prototypów, zmiany dosięgną niemal każdego pojazdu – Corvette DP i niezapowiedziane na test Mazdy będą lżejsze o 10 kg, a Deltawing o tyle samo cięższy. Corvette zyska także szerszy o 0.3 mm ogranicznik, a Deltawing niższe ciśnienie doładowania. Prototypy Challenge powrócą natomiast do standardowych ustawień, po modyfikacjach znanych z Le Mans wykorzystanych w wyścigu Daytona.
Wśród samochodów GTLM, o 10 kilogramów wzrośnie waga Corvette i Fordów, tyle samo mniej będą ważyć Porsche. Dodatkowo, Corvette będzie miała o 0,4 mm mniejszy ogranicznik, natomiast Ford mniejsze, a BMW większe ciśnienie doładowania. W przypadku samochodów GTD, 10 kg mniej „zyska” Ferrari 458 – starsze Audi R8 LMS Ultra oraz Porsche będą o 10, a Viper o 15 cięższe. „Żmija” otrzyma jednak także większy o 1 mm ogranicznik, a BMW większe ciśnienie doładowania. O 0,5 mm mniejszy ogranicznik będzie miał także Aston Martin, który w teście najprawdopodobniej nie będzie uczestniczył – na podstawie wyników, restrykcje na wyścig otrzyma natomiast Ferrari 488 GT3, które zadebiutuje właśnie podczas testów.
Wykaz zmian w balansie wydajności znajdziesz TUTAJ
Oficjalna część czterodniowego testu odbędzie się w dniach 25-26. lutego.
Nr | Kierowcy | Klasa | Zespół | Samochód | |||
0 | Katherine Legge Sean Rayhall |
P | Panoz DeltaWing Racing | DeltaWing DWC13 Élan | |||
2 | Scott Sharp Ed Brown Johannes van Overbeek Luis Felipe Derani |
P | Tequila Patrón ESM | Ligier JS P2 Honda | |||
5 | Christian Fittipaldi Filipe Albuquerque |
P | Action Express Racing | Coyote Corvette DP Chevrolet | |||
10 | Jordan Taylor Ricky Taylor Max Angelelli Rubens Barichello |
P | Wayne Taylor Racing | Dallara Corvette DP Chevrolet | |||
31 | Eric Curran Dane Cameron Jonny Adam |
P | Action Express Racing | Coyote Corvette DP Chevrolet | |||
50 | Bryon DeFoor Dorsey Schoreder David Hinton Jim Pace |
P | Highway to Help Race Team | Riley Mk. XXVI DP BMW | |||
60 | John Pew Oswaldo Negri Jr Olivier Pla |
P | Michael Shank Racing | Ligier JS P2 Honda | |||
90 | Ryan Dalziel Marc Goossens |
P | VisitFlorida.com Racing | Coyote Corvette DP Chevrolet | |||
20 | Marc Drumwright Johnny Mowlem Tommy Drissi |
PC | BAR1 Motorsports | Oreca FLM09 Chevrolet | |||
52 | Tom Kimber-Smith Robert Alon Jose Gutiérrez |
PC | PR1/Mathiasen Motorsports | Oreca FLM09 Chevrolet | |||
54 | Jon Bennett Colin Braun Mark Wilkins |
PC | CORE autosport | Oreca FLM09 Chevrolet | |||
85 | TBA TBA |
PC | JDC/Miller Motorsports | Oreca FLM09 Chevrolet | |||
25 | TBA TBA TBA |
GTLM | BMW Team RLL | BMW M6 GTLM | |||
62 | Davide Rigon Toni Vilander |
GTLM | Risi Competizione | Ferrari 488 GTE | |||
66 | Joey Hand Dirk Müller Sébastien Bourdais |
GTLM | Ford Chip Ganassi Racing | Ford GT LM | |||
67 | Ryan Briscoe Richard Westbrook |
GTLM | Ford Chip Ganassi Racing | Ford GT LM | |||
911 | Patrick Pilet Frédéric Makowiecki |
GTLM | Porsche North America | Porsche 911 RSR | |||
6 | Andrew Davis Robin Liddell Connor De Phillippi |
GTD | Stevenson Motorsports | Audi R8 LMS | |||
9 | Dion von Moltke Lawson Aschenbach Matt Bell |
GTD | Stevenson Motorsports | Audi R8 LMS | |||
21 | TBA TBA |
GTD | Konrad Motorsport | Lamborghini Huracán GT3 | |||
22 | Cooper MacNeil Leh Keen Gunnar Jeannette |
GTD | Alex Job Racing | Porsche 911 GT3-R | |||
23 | Ian James Mario Farnbacher Alex Riberas |
GTD | Team Seattle/Alex Job Racing | Porsche 911 GT3-R | |||
27 | Lawrence DeGeorge Cedric Sbirrazzuoli Paolo Ruberti |
GTD | Dream Racing | Lamborghini Huracán GT3 | |||
28 | TBA TBA |
GTD | Konrad Motorsport | Lamborghini Huracán GT3 | |||
33 | Ben Keating Jeroen Bleekemolen TBA |
GTD | Riley Motorsports | Dodge Viper SRT GT3-R | |||
44 | John Potter Andy Lally Marco Seefried |
GTD | Magnus Racing | Audi R8 LMS | |||
48 | Bryce Miller Bryan Sellers Madison Snow |
GTD | Paul Miller Racing | Lamborghini Huracán GT3 | |||
51 | Peter Mann Raffaele Gianmaria Matteo Cressoni |
GTD | Spirit of Race | Ferrari 458 Italia GT3 | |||
63 | TBA TBA |
GTD | Scuderia Corsa | Ferrari 488 GT3 | |||
93 | Ben Keating Jeroen Bleekemolen TBA |
GTD | Riley Motorsport | Dodge Viper SRT GT3-R | |||
96 | Bret Curtis Ashley Freiberg Jens Klingmann |
GTD | Turner Motorsport | BMW M6 GT3 | |||
97 | Michael Marsal Markus Palttala Jesse Krohn |
GTD | Turner Motorsport | BMW M6 GT3 | |||
540 | Timothy Pappas Nicky Catsburg Andy Pilgrim |
GTD | Black Swan Racing | Porsche 911 GT3-R |
Źródło: IMSA
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.