Ciasno na przedostatniej prostej

W przeciwieństwie do WEC, kolejna runda USCC to już przedostatnia odsłona serii. Różnice między liderami są tu jednak minimalne, i to w każdej z czterech klas.

Z dwunastu odsłon tegorocznego sezonu United SportsCar Championship, już tylko standardowy, 160-minutowy wyścig w Teksasie dzieli nas od kończącego sezon Petit Le Mans. Nawet, jeśli długodystansowa batalia nie przynosi powiększonej ilości punktów – i tak, szansa na wypracowanie sobie przewagi w Austin jest minimalna. W każdej z klas, różnice między czołowymi kierowcami są nikłe – a ostatnie rundy pokazały, że i różnice między poszczególnymi faworytami nie są spore. W tle rundy Mistrzostw Świata Endurance zapowiada się więc niezwykle ciekawa rywalizacja, w której każdy punkt będzie na wagę złota.

W przypadku czołowych prototypów, po udanej pierwszej części sezonu, nieco gorszy okres zaliczają liderzy z VisitFlorida.com. Dwa finisze poza podium, szczególnie w poprzednim wyścigu zmniejszyły przewagę Michaela Valiante i Richarda Westbrooka – obecnie, wynosi ona już tylko dwa punkty nad zaskakującymi Danem Cameronem i Ericiem Curranem, a jedynie punkt nad broniącymi mistrzostwa João Barbosą i Christianem Fittipaldim. Rywalizacja na Elkhart Lake pokazała, że obie załogi Action Express Racing prą do przodu – a i Joey Hand i Scott Pruett wciąż myślą o powrocie pucharu mistrzów do ekipy Chip Ganassi Racing. Ci jednak, podobnie jak bracia Taylorowie, do liderów mają już stratę przynajmniej 16 punktów – jeśli więc chcą nadal myśleć o mistrzostwie, w Teksasie ta strata musi się zmniejszyć.

Nieco, ale tylko nieco większe różnice widnieją w kategorii Prototype Challenge – broniący tytułu Jon Bennett i Colin Braun, o 5 oczek wyprzedzając Mike'a Guasha i Toma Kimber-Smitha. Ci są jednak bardzo niebezpieczni – o ile do mety dojadą, kończy się to co najmniej drugim ich miejscem w wyścigu – zaprzeczyła temu dopiero ostatnia runda na Elkhart Lake, gdzie mimo pojawienia się na mecie, kierowcy PR1/Mathiasen Motorsports byli czwarci. Podobnie nieprzewidywalni są Chris Cumming i Bruno Junqueira, którzy do liderów tracą 9 puntków – i dopiero nad Mikhaiłem Goikhbergiem z JDC-Miller, przewaga liderów jest już względnie wystarczająca.

W klasie GTLM dochodzi natomiast do kolejnego już przełamania – po raz drugi z rzędu, pod koniec sezonu nie rywalizuje BMW z Corvette! Bez Vipera, tym razem przeciwnikiem obu ekip okazuje się być Porsche – a konkretnie Patrick Pilet, który razem z Nickiem Tandym jest ostatnio bardzo groźnym konkurentem. Z drugiej strony, Antonio Garcia i Jan Magnussen oraz Bill Auberlen i Dirk Werner wcale nie tracą tak wiele, różnicę pięciu i ośmiu punktów można szybko odrobić – a i Fisichella i Kaffer, po dwóch podiach na Elkhart Lake i VIR mogą jeszcze sporo namieszać w swoim Ferrari. Tak, jak wśród prototypów, tak i tu stać się może jeszcze bardzo wiele – a na mistrza będziemy musieli poczekać do samego końca.

Niemal pewnym jest, że z mistrzem, do końca będziemy musieli poczekać także w klasie GTD – przy czym tu może się okazać, że mistrz będzie... Mistrzynią. Liderem klasyfikacji jest tu mianowicie młoda, 23-letnia Christina Nielsen, która mając 6 punktów przewagi, zmiennika w postaci Kuno Wittmera i Aston Martina od TRG-AMR jako oręż, może w tym roku ostatecznie pokonać swoich męskich konkurentów. Wymaga to jednak wypracowania przewagi nad Towsendem Bellem i Billem Sweedlerem z Audi, którzy z Ferrari od Scuderia Corsa wygrali ostatni wyścig – a także o dwa punkty groszymi Chrisopherem Haase i Dionem von Moltke, którzy ze swoim Audi mogą wypaść dobrze w finałowym Petit Le Mans.

Rywalizacja w USCC odbędzie się między rundami WEC; pierwsze treningi rozpoczną się już w czwartek o 17:25 i 23:35 czasu polskiego – trzeci wystartuje w piątek o 16:10. O 22:45 rozpoczną się kwalifikacje, które poprzedzone będą wyścigiem serii Continental Tire Challenge – wyścig USCC odbędzie się natomiast przed rywalizacją WEC, w sobotę o godzinie 18:35.

Nr Kierowcy Klasa Zespół Samochód 
0
Katherine Legge
Memo Rojas
P Claro/TracFone DeltaWing Racing Deltawing DWC13
5
João Barbosa
Christian Fittipaldi
P Action Express Racing Coyote Corvette DP Chevrolet
7 TBA
TBA
P Starworks Morotsport Riley DP BMW
10
Jordan Taylor
Ricky Taylor
P Wayne Taylor Racing Dallara Corvette DP Chevrolet
31
Eric Curran
Dane Cameron
P Action Express Racing Coyote Corvette DP Chevrolet
60
John Pew
Oswaldo Negri Jr
P Michael Shank Racing Ligier JS P2 Honda
70
Jonathan Bomarito
Tristan Nunez
P SpeedSource Mazda Lola B12/80 Mazda
90
Richard Westbrook
Michael Valiante
P VisitFlorida.com Racing Coyote Corvette DP Chevrolet
01
Scott Pruett
Joey Hand
P Chip Ganassi Racing Riley Mk XXVI DP Ford
07
Joel Miller
Tom Long
P SpeedSource Mazda Lola B12/80 Mazda
8
Renger van der Zande
Mike Hedlund
PC Starworks Motorsport Oreca FLM09
11
Chris Cumming
Bruno Junqueira
PC RSR Racing Oreca FLM09
16
Tod Slusher
John Falb
PC BAR1 Motorsports Oreca FLM09
38
James French
Conor Daly
PC Performance Tech Motorsports Oreca FLM09
52
Mike Guasch
Tom Kimber-Smith
PC PR1 Mathiasen Motorsports Oreca FLM09
54
Jon Bennett
Colin Braun
PC CORE autosport Oreca FLM09
61
Don Yount
Ryan Lewis
PC BAR1 Motorsports Oreca FLM09
85
Mikhail Goikhberg
Matt McMurry
PC JDC/Miller Motorsports Oreca FLM09
88

Alex Popow
TBA
PC Starworks Motorsport Oreca FLM09
3
Jan Magnussen
Antonío Garcia
GTLM Corvette Racing Corvette C7.R
4
Oliver Gavin
Tommy Milner
GTLM Corvette Racing Corvette C7.R
17
Wolf Henzler
Bryan Sellers
GTLM Falken Tire Porsche 911 RSR
24
John Edwards
Lucas Luhr
GTLM BMW Team RLL BMW Z4 GTE
25
Bill Auberlen
Dirk Werner
GTLM BMW Team RLL BMW Z4 GTE
62
Pierre Kaffer
Giancarlo Fisichella
GTLM Risi Competizione Ferrari 458 Italia GTC
911
Nick Tandy
Patrick Pilet
GTLM Porsche North America Porsche 911 RSR
912
Jörg Bergmeister
Earl Bamber
GTLM Porsche North America Porsche 911 RSR
22
Cooper MacNeil
Leh Keen
GTD Alex Job Racing Porsche 911 GT America
23
Ian James
Mario Farnbacher
GTD Team Seattle Alex Job Racing Porsche 911 GT America
33
Ben Keating
Jeroen Bleekemolen
GTD Riley Motorsports Dodge Viper SRT GT3-R
44
John Potter
Andy Lally
GTD Magnus Racing Porsche 911 GT America
45
Mike Vess
Jason Hart
GTD Flying Lizard Motorsports Audi R8 LMS Ultra
48
Christopher Haase
Dion von Moltke
GTD Paul Miller Racing Audi R8 LMS Ultra
58
Madison Snow
Jan Heylen
GTD Wright Motorsports Porsche 911 GT America
63
Bill Sweedler
Townsend Bell
GTD Scuderia Corsa Ferrari 458 Italia GT3
73
Patrick Lindsey
Spencer Pumpelly
GTD Park Place Motorsports Porsche 911 GT America
76
Ray Mason
Pierre Kleinubing
GTD Compass360 Racing Audi R8 LMS Ultra
80
Dan Knox
Marc Goossens
GTD Lone Star Racing Dodge Viper SRT GT3-R
97
Michael Marsal
Markus Palttala
GTD Turner Motorsport BMW Z4 GT3
007
Christina Nielsen
Kuno Wittmer
GTD TRG-AMR Aston Martin V12 Vantage GT3

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze