W przeciwieństwie do WEC, kolejna runda USCC to już przedostatnia odsłona serii. Różnice między liderami są tu jednak minimalne, i to w każdej z czterech klas.
Z dwunastu odsłon tegorocznego sezonu United SportsCar Championship, już tylko standardowy, 160-minutowy wyścig w Teksasie dzieli nas od kończącego sezon Petit Le Mans. Nawet, jeśli długodystansowa batalia nie przynosi powiększonej ilości punktów – i tak, szansa na wypracowanie sobie przewagi w Austin jest minimalna. W każdej z klas, różnice między czołowymi kierowcami są nikłe – a ostatnie rundy pokazały, że i różnice między poszczególnymi faworytami nie są spore. W tle rundy Mistrzostw Świata Endurance zapowiada się więc niezwykle ciekawa rywalizacja, w której każdy punkt będzie na wagę złota.
W przypadku czołowych prototypów, po udanej pierwszej części sezonu, nieco gorszy okres zaliczają liderzy z VisitFlorida.com. Dwa finisze poza podium, szczególnie w poprzednim wyścigu zmniejszyły przewagę Michaela Valiante i Richarda Westbrooka – obecnie, wynosi ona już tylko dwa punkty nad zaskakującymi Danem Cameronem i Ericiem Curranem, a jedynie punkt nad broniącymi mistrzostwa João Barbosą i Christianem Fittipaldim. Rywalizacja na Elkhart Lake pokazała, że obie załogi Action Express Racing prą do przodu – a i Joey Hand i Scott Pruett wciąż myślą o powrocie pucharu mistrzów do ekipy Chip Ganassi Racing. Ci jednak, podobnie jak bracia Taylorowie, do liderów mają już stratę przynajmniej 16 punktów – jeśli więc chcą nadal myśleć o mistrzostwie, w Teksasie ta strata musi się zmniejszyć.
Nieco, ale tylko nieco większe różnice widnieją w kategorii Prototype Challenge – broniący tytułu Jon Bennett i Colin Braun, o 5 oczek wyprzedzając Mike'a Guasha i Toma Kimber-Smitha. Ci są jednak bardzo niebezpieczni – o ile do mety dojadą, kończy się to co najmniej drugim ich miejscem w wyścigu – zaprzeczyła temu dopiero ostatnia runda na Elkhart Lake, gdzie mimo pojawienia się na mecie, kierowcy PR1/Mathiasen Motorsports byli czwarci. Podobnie nieprzewidywalni są Chris Cumming i Bruno Junqueira, którzy do liderów tracą 9 puntków – i dopiero nad Mikhaiłem Goikhbergiem z JDC-Miller, przewaga liderów jest już względnie wystarczająca.
W klasie GTLM dochodzi natomiast do kolejnego już przełamania – po raz drugi z rzędu, pod koniec sezonu nie rywalizuje BMW z Corvette! Bez Vipera, tym razem przeciwnikiem obu ekip okazuje się być Porsche – a konkretnie Patrick Pilet, który razem z Nickiem Tandym jest ostatnio bardzo groźnym konkurentem. Z drugiej strony, Antonio Garcia i Jan Magnussen oraz Bill Auberlen i Dirk Werner wcale nie tracą tak wiele, różnicę pięciu i ośmiu punktów można szybko odrobić – a i Fisichella i Kaffer, po dwóch podiach na Elkhart Lake i VIR mogą jeszcze sporo namieszać w swoim Ferrari. Tak, jak wśród prototypów, tak i tu stać się może jeszcze bardzo wiele – a na mistrza będziemy musieli poczekać do samego końca.
Niemal pewnym jest, że z mistrzem, do końca będziemy musieli poczekać także w klasie GTD – przy czym tu może się okazać, że mistrz będzie... Mistrzynią. Liderem klasyfikacji jest tu mianowicie młoda, 23-letnia Christina Nielsen, która mając 6 punktów przewagi, zmiennika w postaci Kuno Wittmera i Aston Martina od TRG-AMR jako oręż, może w tym roku ostatecznie pokonać swoich męskich konkurentów. Wymaga to jednak wypracowania przewagi nad Towsendem Bellem i Billem Sweedlerem z Audi, którzy z Ferrari od Scuderia Corsa wygrali ostatni wyścig – a także o dwa punkty groszymi Chrisopherem Haase i Dionem von Moltke, którzy ze swoim Audi mogą wypaść dobrze w finałowym Petit Le Mans.
Rywalizacja w USCC odbędzie się między rundami WEC; pierwsze treningi rozpoczną się już w czwartek o 17:25 i 23:35 czasu polskiego – trzeci wystartuje w piątek o 16:10. O 22:45 rozpoczną się kwalifikacje, które poprzedzone będą wyścigiem serii Continental Tire Challenge – wyścig USCC odbędzie się natomiast przed rywalizacją WEC, w sobotę o godzinie 18:35.
Nr | Kierowcy | Klasa | Zespół | Samochód | |||
0 | Katherine Legge Memo Rojas |
P | Claro/TracFone DeltaWing Racing | Deltawing DWC13 | |||
5 | João Barbosa Christian Fittipaldi |
P | Action Express Racing | Coyote Corvette DP Chevrolet | |||
7 | TBA TBA |
P | Starworks Morotsport | Riley DP BMW | |||
10 | Jordan Taylor Ricky Taylor |
P | Wayne Taylor Racing | Dallara Corvette DP Chevrolet | |||
31 | Eric Curran Dane Cameron |
P | Action Express Racing | Coyote Corvette DP Chevrolet | |||
60 | John Pew Oswaldo Negri Jr |
P | Michael Shank Racing | Ligier JS P2 Honda | |||
70 | Jonathan Bomarito Tristan Nunez |
P | SpeedSource Mazda | Lola B12/80 Mazda | |||
90 | Richard Westbrook Michael Valiante |
P | VisitFlorida.com Racing | Coyote Corvette DP Chevrolet | |||
01 | Scott Pruett Joey Hand |
P | Chip Ganassi Racing | Riley Mk XXVI DP Ford | |||
07 | Joel Miller Tom Long |
P | SpeedSource Mazda | Lola B12/80 Mazda | |||
8 | Renger van der Zande Mike Hedlund |
PC | Starworks Motorsport | Oreca FLM09 | |||
11 | Chris Cumming Bruno Junqueira |
PC | RSR Racing | Oreca FLM09 | |||
16 | Tod Slusher John Falb |
PC | BAR1 Motorsports | Oreca FLM09 | |||
38 | James French Conor Daly |
PC | Performance Tech Motorsports | Oreca FLM09 | |||
52 | Mike Guasch Tom Kimber-Smith |
PC | PR1 Mathiasen Motorsports | Oreca FLM09 | |||
54 | Jon Bennett Colin Braun |
PC | CORE autosport | Oreca FLM09 | |||
61 | Don Yount Ryan Lewis |
PC | BAR1 Motorsports | Oreca FLM09 | |||
85 | Mikhail Goikhberg Matt McMurry |
PC | JDC/Miller Motorsports | Oreca FLM09 | |||
88 | Alex Popow TBA |
PC | Starworks Motorsport | Oreca FLM09 | |||
3 | Jan Magnussen Antonío Garcia |
GTLM | Corvette Racing | Corvette C7.R | |||
4 | Oliver Gavin Tommy Milner |
GTLM | Corvette Racing | Corvette C7.R | |||
17 | Wolf Henzler Bryan Sellers |
GTLM | Falken Tire | Porsche 911 RSR | |||
24 | John Edwards Lucas Luhr |
GTLM | BMW Team RLL | BMW Z4 GTE | |||
25 | Bill Auberlen Dirk Werner |
GTLM | BMW Team RLL | BMW Z4 GTE | |||
62 | Pierre Kaffer Giancarlo Fisichella |
GTLM | Risi Competizione | Ferrari 458 Italia GTC | |||
911 | Nick Tandy Patrick Pilet |
GTLM | Porsche North America | Porsche 911 RSR | |||
912 | Jörg Bergmeister Earl Bamber |
GTLM | Porsche North America | Porsche 911 RSR | |||
22 | Cooper MacNeil Leh Keen |
GTD | Alex Job Racing | Porsche 911 GT America | |||
23 | Ian James Mario Farnbacher |
GTD | Team Seattle Alex Job Racing | Porsche 911 GT America | |||
33 | Ben Keating Jeroen Bleekemolen |
GTD | Riley Motorsports | Dodge Viper SRT GT3-R | |||
44 | John Potter Andy Lally |
GTD | Magnus Racing | Porsche 911 GT America | |||
45 | Mike Vess Jason Hart |
GTD | Flying Lizard Motorsports | Audi R8 LMS Ultra | |||
48 | Christopher Haase Dion von Moltke |
GTD | Paul Miller Racing | Audi R8 LMS Ultra | |||
58 | Madison Snow Jan Heylen |
GTD | Wright Motorsports | Porsche 911 GT America | |||
63 | Bill Sweedler Townsend Bell |
GTD | Scuderia Corsa | Ferrari 458 Italia GT3 | |||
73 | Patrick Lindsey Spencer Pumpelly |
GTD | Park Place Motorsports | Porsche 911 GT America | |||
76 | Ray Mason Pierre Kleinubing |
GTD | Compass360 Racing | Audi R8 LMS Ultra | |||
80 | Dan Knox Marc Goossens |
GTD | Lone Star Racing | Dodge Viper SRT GT3-R | |||
97 | Michael Marsal Markus Palttala |
GTD | Turner Motorsport | BMW Z4 GT3 | |||
007 | Christina Nielsen Kuno Wittmer |
GTD | TRG-AMR | Aston Martin V12 Vantage GT3 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.