Czwarte z rzędu zwycięstwo Porsche

Nick Tandy i Patrick Pilet odnieśli swoje trzecie i czwarte dla Porsche zwycięstwo z rzędu w United SportsCar Championship, dominując w rywalizacji na torze Virginia International Raceway. Po trwającej do końca wyścigu walce, Earl Bamber i Jörg Bergmeister zajęli drugie miejsce, przed Pierrem Kafferem i Giancarlo Fisichellą.

Tandy odjechał od rywali już na starcie, po czym nie oglądał się za siebie. Za nim, o drugie miejsce walczyli Kaffer z Bergmeisterem, z czego zwycięsko wyszedł kierowca Ferrari. Niemiec gonił prowadzące Porsche, kiedy Tandy zmagał się z "grainingiem" opon, lecz pod koniec swojego stintu odzyskał tempo i po znakomitym pit-stopie ekipa nr 911 zyskała 10-sekundową przewagę nad rywalami, która tylko się powiększała.

Fisichella, po przejęciu auta od Kaffera, nie był w stanie powtórzyć ubiegłorocznego triumfu i nie tylko nie dogonił prowadzącego Pileta, lecz na 47 minut przed końcem wyprzedził go Earl Bamber. Walka między tymi dwoma autami dobiegła do końca dopiero na koniec wyścigu, kiedy za kierownicami pojawili się Kaffer i Bergmeister. Ferrari było wyraźnie szybsze niż Porsche w końcowej fazie wyścigu, odwrotnie niż podczas poprzedniej rundy na Road America. Niemcowi nie starczyło jednak czasu na wykonanie manewru i musiał zadowolić się najniższym stopniem podium.

Na kolejnych pozycjach na metę przyjechały samochody BMW w kolejności startu, mimo że wyścigi obu aut przebiegały zupełnie odmiennie. Lucas Luhr w aucie nr 24 przyspieszył maksymalnie swój postój, licząc na neutralizację, lecz ta nigdy nie nadeszła. Bill Auberlen z kolei nie zwalniał tempa, co skończyło się obrotem Amerykanina po pół godzinie wyścigu. Spadł on na koniec stawki i musiał przebijać się do przodu, wyprzedzając dwie Corvette i Porsche ekipy Falken Tire. Zajmująca szóste miejsce na mecie załoga nr 3 także nie miała łatwego wyścigu, po tym jak Antonío Garcii zgasł silnik i spadł on na ostatnie miejsce, by tak jak Auberlen, musieć odrabiać straty do końca wyścigu.

W klasie GTD bardzo szybko na czoło wyszedł Ben Sweedler w Ferrari, najpierw wyprzedzając Patricka Lindseya, a później Diona von Moltke. Dla Lindseya dzień nie trwał zbyt długo, a zakończył go przedwcześnie wyciek z chłodnicy Porsche. Sweedler nie oddał już prowadzenia i przekazał je w ręce Townsenda Bella, który dowiózł je do mety.

Po wypadku w kwalifikacjach, Christina Nielsen i Kuno Wittmer skorzystali na problemach swoich rywali, by zająć drugie miejsce. Jednym z tych rywali był Christopher Haase, który po przejęciu Audi z rąk Diona von Moltke wywierał presję na Bellu, dopóki sam nie wypadł z toru i musiał wykonać dodatkowy postój w celu oczyszczenia wlotów powietrza z trawy. Skorzystali na tym także Ian James i Mario Farnbacher w Porsche od Alex Job Racing, wychodząc na premiowaną podium trzecią lokatę oraz Michael Marsal i Markus Palttala w BMW ubiegłorocznych zwycięzców z Turner Motorsport.

P Nr Kierowcy Klasa Zespół Rezultat
1 911
Patrick Pilet
Nick Tandy
GTLM Porsche North America 92 okr.
2 912
Jörg Bergmeister
Earl Bamber
GTLM Porsche North America + 27,267
3 62
Pierre Kaffer
Giancarlo Fisichella
GTLM Risi Competizione + 27,842
4 24
John Edwards
Lucas Luhr
GTLM BMW Team RLL + 1:01,282
5 25
Bill Auberlen
Dirk Werner
GTLM BMW Team RLL + 1:16,723
6 3
Jan Magnussen
Antonío Garcia
GTLM Corvette Racing + 1:22,358
7 17
Wolf Henzler
Bryan Sellers
GTLM Falken Tire + 1 okr.
8 4
Oliver Gavin
Tommy Milner
GTLM Corvette Racing + 1 okr.
9 63
Bill Sweedler
Townsend Bell
GTD Scuderia Corsa + 4 okr.
10 007
Christina Nielsen
Kuno Wittmer
GTD TRG-AMR + 5 okr.
11 23
Ian James
Mario Farnbacher
GTD Team Seattle Alex Job Racing + 5 okr.
12 97
Michael Marsal
Markus Palttala
GTD Turner Motorsport + 5 okr.
13 48
Christopher Haase
Dion von Moltke
GTD Paul Miller Racing + 5 okr.
14 22
Cooper MacNeil
Leh Keen
GTD Alex Job Racing + 5 okr.
15 33
Ben Keating
Jeroen Bleekemolen
GTD Riley Motorsports + 5 okr.
16 76
Ray Mayson
Pierre Keinubing
GTD Compass360 Racing + 9 okr.
NSK 44
John Potter
Andy Lally
GTD Magnus Racing
NSK 73
Patrick Lindsey
Spencer Pumpelly
GTD Park Place Motorsports

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze