Action Express najlepszy w Detroit

Eric Curran i Dane Cameron wygrali zdominowany przez zespół Action Express wyścig United SportsCar Championship na torze Belle Isle w Detroit. W walce o zwycięstwo João Barbosa w siostrzanej Corvette DP obrócił się na ostatnim okrążeniu, oddając drugie miejsce w ręce załogi Michael Shank Racing.

Z pole position po triumfie w kwalifikacjach wystartował kolega z załogi Barbosy - Christian Fittipaldi. Miał on za sobą Michaela Valiante i Ricky'ego Taylora. Od uderzenia w barierę wyścig rozpoczął lider klasyfikacji PC Jon Bennett, wysyłając Orecę #54 do boksów na naprawę. Załoga wróciła ze stratą pięciu okrążeń i ostatecznie zajęła czwarte miejsce. Na czele klasy znajdował się James French przed Chrisem Cummingiem i Michaelem Goikbergiem. W klasie GTD świetnym startem popisała się Christina Nielsen za kierownicą Astona Martina, objeżdżając Bena Keatinga i awansując na drugie miejsce za Dionem von Moltkem.

Keating wykluczył się z walki o zwycięstwo po 33 minutach, kiedy uderzył w barierę w piątym zakręcie i stracił duży fragment podłogi, którego obecność na torze wywołała neutralizację, a Jeroen Bleekemolen po przejęciu kierownicy Vipera zatrzymał się na torze i ostatecznie nie osiągnął mety.

Neutralizacja była momentem, kiedy większość załóg zjechała na swój jedyny pit-stop w 100-minutowym wyścigu. Barbosa wyjechał z boksów na czele, przed Richardem Westbrookiem i Jordanem Taylorem. Długi postój wykonała ekipa Chipa Ganassiego, zmieniając ustawienia zawieszenia w swoim Rileyu, zanim Joey Hand wrócił na tor. W klasie GTD na prowadzeniu znalazł się Mario Farnbacher, którego ekipa Alex Job Racing umieściła w Porsche tuż przed neutralizacją. Drugi był Townsend Bell w Ferrari, którego ekipa Scuderia Corse wykonała szybki postój i wyjechał on przed Christopherem Haasem w Audi. Długa zmiana kierowców spowolniła natomiast zespół TRG, przez co James Davison wyjechał z alei serwisowej dopiero siódmy i musiał odzyskiwać utracone pozycje na torze.

Wyścig został wznowiony 46 minut przed końcem na zaledwie dwie minuty. Oswaldo Negri Jr wyprzedził w tym czasie Westbrooka w walce o czwarte miejsce, jednak jego Ligier był wrażliwy na ataki i Westbrook odzyskał pozycję. Na czele stawki świetnym wznowieniem popisał się Taylor, odbierając prowadzenie Barbosie, który stracił także drugie miejsce na rzecz Dane'a Camerona. Chwilę później doszło do drugiej neutralizacji wyścigu, kiedy Bruno Junqueira obrócił się w pierwszym zakręcie i uderzył w niego Tom Kimber-Smith, kończąc wyścig obu kierowców PC.

Restart nastąpił na 33 minuty przed metą i od razu Negri miał za swoimi plecami Joeya Handa w Rileyu-Ford, który doprowadził do niewielkiej kolizji, jednak nie był w stanie wyprzedzić kierowcy Ligiera. Na czele Cameron dogonił i na 27 minut przed końcem wyprzedził Jordana Taylora w trzecim zakręcie i nie oddał już prowadzenia. Jadący na czwartym miejscu Westbrook obrócił się i spadł na koniec stawki prototypów, natomiast w stawce GTD James Davison powoli przebijał się do przodu, by wyjść na drugie miejsce, przed Townsendem Bellem, który spowodował trzecią neutralizację.

Ta nadeszła na 16 minut przed końcem, kiedy został on potrącony przez Jordana Taylora i uderzył w barierę z opon, kończąc swój wyścig. Taylor otrzymał za ten manewr karę przejazdu przez boksy, którą musiał wykonać po wznowieniu wyścigu na 9 minut przed końcem. Na czele stawki znajdował się wówczas Cameron, którego gonił Barbosa, jednak zanim zdołał zaatakować na ostatnim okrążeniu, obrócił się i został wyprzedzony przez Negriego, a następnie walczył o utrzymanie się na podium z Handem.

W klasie PC przekonywujące zwycięstwo odnieśli Mirko Schultis i Renger van der Zande dla Starworks, natomiast w GTD Mario Farnbacher nie oglądał się za siebie i dojechał do mety jako pierwszy, przed Davisonem i Haasem.

P Nr Kierowcy Klasa Zespół Samochód  Rezultat
1 31
Eric Curran
Dane Cameron
1 P Action Express Racing Coyote Corvette DP Chevrolet 59 okr.
2 60
John Pew
Oswaldo Negri Jr
2 P Michael Shank Racing Ligier JS P2 Honda + 18,631
3 5
João Barbosa
Christian Fittipaldi
3 P Action Express Racing Coyote Corvette DP Chevrolet + 19,207
4 01
Scott Pruett
Joey Hand
4 P Chip Ganassi Racing Riley Mk XXVI DP Ford + 20,391
5 90
Richard Westbrook
Michael Valiante
5 P VisitFlorida.com Racing Coyote Corvette DP Chevrolet + 21,513
6 8
Mirco Schultis
Renger van der Zande
1 PC Starworks Motorsport Oreca FLM09 + 45,524
7 10
Jordan Taylor
Ricky Taylor
8 P Wayne Taylor Racing Dallara Corvette DP Chevrolet + 46,080
8 07
Joel Miller
Tom Long
9 P SpeedSource Mazda Lola B12/80 Mazda + 46,593
9 85
Mikhail Goikhberg
Stephen Simpson
2 PC JDC/Miller Motorsports Oreca FLM09 + 1:01,774
10 38
James French
James Vance
3 PC Performance Tech Motorsports Oreca FLM09 + 1:17,299
11 23
Ian James
Mario Farnbacher
1 GTD Team Seattle Alex Job Racing Porsche 911 GT America + 2 okr.
12 007
James Davison
Christina Nielsen
2 GTD TRG-AMR Aston Martin V12 Vantage GT3 + 2 okr.
13 48
Christopher Haase
Dion von Moltke
3 GTD Paul Miller Racing Audi R8 LMS Ultra + 2 okr.
14 22
Cooper MacNeil
Leh Keen
4 GTD Alex Job Racing Porsche 911 GT America + 2 okr.
15 73
Patrick Lindsey
Spencer Pumpelly
5 GTD Park Place Motorsports Porsche 911 GT America + 2 okr.
16 97
Michael Marsal
Markus Palttala
6 GTD Turner Motorsport BMW Z4 GT3 + 2 okr.
17 44
John Potter
Andy Lally
7 GTD Magnus Racing Porsche 911 GT America + 3 okr.
18 58
Madison Snow
Jan Heylen
8 GTD Wright Motorsports Porsche 911 GT America
19 54
Jon Bennett
Colin Braun
4 PC CORE autosport Oreca FLM09 + 5 okr.
20 63
Bill Sweedler
Townsend Bell
9 GTD Scuderia Corsa Ferrari 458 Italia GT3
21 11
Chris Cumming
Bruno Junqueira
5 PC RSR Racing Oreca FLM09
22 52
Mike Guasch
Tom Kimber-Smith
6 PC PR1 Mathiasen Motorsports Oreca FLM09
23 33
Ben Keating
Jeroen Bleekemolen
10 GTD Riley Motorsports Dodge Viper SRT GT3-R

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze