Taylorowie wygrywają w Long Beach

Ricky Taylor i Jordan Taylor prowadzili przez większość wyścigu, by wygrać trzecią rundę United SportsCar Championship na ulicach Long Beach. Bill Auberlen i Dirk Werner po problemie w alei serwisowej skorzystali z problemów Ferrari i wrócili na prowadzenie na 12 minut przed metą.

Już na starcie doszło do przetasowań w obu startujących w Kalifornii klasach - Scott Pruett wykorzystał moc silnika Forda, by wyprzedzić Ricky'ego Taylora na prostej startowej, lecz ten maksymalnie opóźnił hamowanie do pierwszego zakrętu, wjeżdżając w niego ponownie jako lider. Za nimi, wśród aut GTLM, Giancarlo Fisichella zaatakował z trzeciego miejsca i wyprzedził oba BMW przed pierwszym zakrętem, z tyłu zderzyli się ze sobą Richard Lietz i Oliver Gavin. Kierowca Corvette przycisnął Porsche do ściany, jednak zrobił to za mocno i sam obrócił się wokół przodu samochodu nr 912, które po pierwszym okrążeniu pojawiło się w boksach z uszkodzonym prawym przednim zawieszeniem. Ze względu na niewielki dystans wyścigu i fakt, że startowały w nim tylko "profesjonalne" klasy, nie obowiązywały żadne limity czasu jazdy, dlatego już wtedy za kierownicą Porsche zasiadł Jörg Bergmeister, który po naprawach dojechał do mety ze stratą 18 okrążeń. Szybko z wyścigu wycofał się także prototyp DeltaWing, dla którego był to debiut na torze ulicznym. Memo Rojas zjechał do boksów z niedziałającym aktywatorem zmiany biegów, co doprowadziło do wycofania się załogi nr 0.

Na czele stawki jechali Taylor i Pruett, którzy szybko odłączyli się od Michaela Valiante, Christiana Fittipaldiego i Erica Currana. John Pew w Ligierze JS P2 nie mógł dotrzymać tempa Prototypom Daytona, dlatego zespół Michaela Shanka ściągnął go do boksów szybciej niż rywale, licząc na korzystną dla nich neutralizację. Ta jednak nie nadeszła i ekipa była zmuszona zjechać ponownie na tankowanie, tracąc na mecie dwa okrążenia.

W GTLM sytuacja była identyczna - Fisichella miał za sobą Billa Auberlena i Johna Edwardsa, a cała trójka oddalała się od czwartego Jana Magnussena, z którym walkę próbował nawiązać Patrick Pilet. Drugi z kierowców Corvette - Oliver Gavin, uwikłany w incydent z Lietzem na początku wyścigu, zdecydował się na szybki zjazd do boksów i załoga nr 4 także musiała pojawić się u swoich mechaników jeszcze pod koniec wyścigu.

To właśnie Pilet jako pierwszy pojawił się w boksach na planowany postój w 40. minucie wyścigu, za nim podążał Bryan Sellers w podobnym Porsche, lecz na oponach Falken. Okrążenie później Bill Auberlen zjechał z drugiej pozycji i oddał kierownicę Dirkowi Wernerowi, jednak problem z tankowaniem kosztował ich 7 dodatkowych sekund postoju i Niemiec wyjechał nie tylko daleko za prowadzącą dwójką, ale też za dwoma Corvette Gavina i Antonío Garcii, przy czym Gavin wkrótce usunął się z czołówki ze względu na wspomnianą konieczność kolejnego zjazdu. Liderzy zjechali na kolejnym okrążeniu i Fisichella, mający poważny problem ze zużyciem opon, oddał Ferrari w ręce Pierre'a Kaffera, a John Edwards czarne BMW Lucasowi Luhrowi. Mechanicy Risi Competizione poradzili sobie ze swoim zadaniem dużo szybciej i Kaffer wrócił do rywalizacji z komfortową przewagą nad autami BMW.

Prototypy rozpoczęły swoje zjazdy po 49 minutach i jako pierwszy w boksach pojawił się lider, Ricky Taylor, by oddać Corvette DP swojemu bratu, Jordanowi. Rywalizujący z nim Scott Pruett pozostał na torze jeszcze dwa okrążenia i mimo, że podczas postoju ekipy Chipa Ganassiego zgasł silnik, Joey Hand wysunął się na prowadzenie w wyścigu. Doświadczony w wyścigach USCC, jednak nie za kierownicą prototypu, Hand nie utrzymał się na czele długo - Taylor dogonił go i wyprzedził na hamowaniu do pierwszego zakrętu, a następnie znakomicie nawigował między dublowanymi samochodami, by utrzymywać bezpieczny dystans nad Fordem i nie pozwolić się wyprzedzić szybszemu na prostych pojazdowi. Na trzecim miejscu komfortowo jechał Richard Westbrook, a za nim Dane Cameron szybko zbliżał się do João Barbosy, który wkrótce zaczął mieć problemy z silnikiem i bez walki oddał pozycję swojemu koledze z zespołu.

Walka o zwycięstwo w klasie GTLM dopiero się rozkręcała. John Edwards jechał bardzo szybko i kiedy wyprzedził Garcię, szybko dogonił Lucasa Luhra, który przepuścił swojego kolegę z zespołu, któremu pozostało nieco ponad pół godziny na dogonienie jadącego z kilkusekundową przewagą Kaffera. Niemiec utrzymywał znakomite tempo za kierownicą Ferrari, dopóki jemu także nie zaczęły się kończyć opony i to w dużo bardziej dramatyczny sposób niż Fisichelli, doprowadzając do przestrzelonych dohamowań, wolno przejechanych zakrętów i słabych czasów okrążeń. Na 12 minut przed końcem wyścigu, kiedy Kaffer miał za swoim tylnym skrzydłem swojego rodaka w BMW, nie był w stanie się bronić i Werner objął prowadzenie wyprzedzając Ferrari w 9. zakręcie. Kaffer utrzymał drugie miejsce, a trzeci Lucas Luhr na kilka minut przed metą wypadł z toru w tym samym miejscu i spadł za Garcię w Corvette i Frédérica Makowieckiego w Porsche, dzięki czemu pierwsze cztery pozycje zajęli przedstawiciele wszystkich czterech producentów.

João Barbosa i Christian Fittipaldi wciąż prowadzą w klasyfikacji serii przed następną rundą, która odbędzie się w pierwszy weekend maja na torze Laguna Seca. Wtedy podczas wyścigu na dystansie 2 godzin i 40 minut zobaczymy już wszystkie cztery klasy.

P Nr Kierowcy Klasa Zespół Rezultat
1 10
Jordan Taylor
Ricky Taylor
1 P Wayne Taylor Racing C 78 okr.
2 01
Scott Pruett
Joey Hand
2 P Chip Ganassi Racing C + 3,300
3 90
Richard Westbrook
Michael Valiante
3 P VisitFlorida.com Racing C + 18,242
4 31
Eric Curran
Dane Cameron
4 P Action Express Racing C + 21,864
5 5
João Barbosa
Christian Fittipaldi
5 P Action Express Racing C + 50,468
6 60
John Pew
Oswaldo Negri Jr
6 P Michael Shank Racing C + 2 okr.
7 25
Bill Auberlen
Dirk Werner
1 GTLM BMW Team RLL M (+ 33,202)
8 62
Pierre Kaffer
Giancarlo Fisichella
2 GTLM Risi Competizione M (+ 36,213)
9 3
Jan Magnussen
Antonío Garcia
3 GTLM Corvette Racing M + 3 okr.
10 911
Patrick Pilet
Frédéric Makowiecki
4 GTLM Porsche North America M (+ 0,202)
11 24
John Edwards
Lucas Luhr
5 GTLM BMW Team RLL M (+ 19,145)
12 17
Wolf Henzler
Bryan Sellers
6 GTLM Falken Tire F (+ 26,559)
13 07
Joel Miller
Tom Long
7 P SpeedSource Mazda C (+ 1:15,909)
14 4
Oliver Gavin
Tommy Milner
7 GTLM Corvette Racing M + 4 okr.
15 70
Jonathan Bomarito
Tristan Nunez
8 P SpeedSource Mazda C (+ 1:12,834)
16 912
Jörg Bergmeister
Richard Lietz
8
GTLM Porsche North America M + 18 okr.
NSK 0
Katherine Legge
Memo Rojas
P Claro/TracFone DeltaWing Racing C

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze