Załoga Corvette nr 5 wygrała 63. edycję wyścigu Sebring 12 Hours. W kategorii GTLM triumfowała Corvette nr 3, wykorzystując dramat obu fabrycznych załóg Porsche.
Po ubiegłorocznym trzecim miejscu, tym razem już nikt nie zdołał pokonać czołowej załogi Action Express Racing. Prowadzenie przejęte na początku ósmej godziny wyścigu, z czasem przerodziło się w przewagę okrążenia – przewagę, która pozwoliła Corvette nr 5 cieszyć się ze zwycięstwa. Główny konkurent i ubiegłoroczny triumfator Sebring, tym razem do końca musiał walczyć o podium – ostatecznie przegrywając z ekipą VisitFlorida. Zwycięstwa sprzed roku nie udało się powtórzyć także załodze CORE w kategorii PC – nie udało się to również ekipie Porsche w kategorii GTLM, która w ostatniej godzinie zaliczyła fatalne w skutkach awarie. Także w kategorii GTD, pod koniec wyścigu doszło do zaskakujących zwrotów – tu jednak, zwycięstwo obronił lider z ostatniej godziny.
Ostatnią godzinę wyścigu, drugi w stawce Ricky Taylor rozpoczął z przewagą kilkunastu sekund nad Scottem Dixonem. Ten nie potrafił dogonic konkurenta, dlatego postanowił jako pierwszy zaliczyć ostatni pit-stop – nie dało mu to jednak wiele, gdyż na tor powrócił wciąż za Corvette nr 10. W dodatku, coraz bliżej był także Richard Westbrook – i to on stał się jego głównym przeciwnikiem w ostatnich minutach wyścigu. Pojedynek ten Dixon ostatecznie przegrał, na 8 minut przed metą wypadając poza podium – a bez problemów, zwycięstwo do mety dowiózł João Barbosa, o okrążenie pokonując Rickiego Taylora.
W kategorii PC, w ostatniej godzinie wyścigu trwał pościg Colina Brauna za Tomem Kimber-Smithem. 45 minut przed końcem, Amerykanin miał szansę pokonać przeciwnika, który jako pierwszy zjechał na ostatni pit-stop – niestety, Braun tej szansy nie wykorzystał, na tor powracając za konkurentem. Kilkunastosekundowa strata do lidera okazała się nie do odrobienia – i tak, tym razem załoga CORE musiała zadowolić się jedynie drugim miejscem. Po raz drugi w tym sezonie, triumf odniosła ekipa PR1/Mathiasen Motorsport, natomiast trzecie miejsce zajął zespół JDC/Miller.
W przypadku pojazdów GTLM, ostatnia godzina wyścigu okazała się prawdziwym dramatem ekipy Porsche. Wpierw, podczas ostatniego rutynowego zjazdu, problemy z odłączeniem tylnego koła poskutkowały uszkodzeniami i zjazdem załogi nr 912 – a niedługo później, w nr 911 doszło do usterki skrzyni biegów, która wyraźnie spowolniła prowadzącego Nicka Tandego. Wskutek awarii, Porsche spadło na piąte miejsce – a na prowadzenie wyszedł Antonio Garcia w Corvette przed Pierrem Kafferem w Ferrari i Patrickiem Longiem w prywatnym 911 od Falken Tire. Garcia już do mety utrzymał prowadzenie, nie pozwalając Niemcowi na choćby jeden atak – ten natomiast, pewnie dojechał do mety jako drugi, o ponad pół minuty pokonując Porsche nr 17.
Równie zaskakujące wypadki wydarzyły się w kategorii GTD. Po ostatnich zjazdach swoich konkurentów, na czoło powrócił Mario Farnbacher – za sobą mając przede wszystkim Jeroena Bleekemolena i Marca Goossensa w dwóch Viperach. Realną szansę na zwycięstwo miał także James Davidson w Aston Martinie – a na tym samym okrążeniu jechały jeszcze Ferrari nr 63 i Audi nr 48. Goossens wkrótce stracił dwie pozycje, spadając za Towsenda Bella z Ferrari – Bleekemolen starał się natomiast dogonić Niemca. 10 minut przed końcem, fatalny błąd Farnbachera poskutkował jego chwilowym wypadnięciem poza tor – ze zwycięstwa, ekipa Riley cieszyła się jednak bardzo krótko. 5 minut później, awaria w Viperze zmusiła Bleekemolena do zjazdu do boksów – i choć Farnbacher również miał problem z samochodem, ostatecznie to on i załoga Alex Job Racing mogli cieszyć się ze zwycięstwa. Konkurencyjny Aston Martin zajął miejsce drugie, a na podium znalazło się także Ferrari zespołu Scuderia Corse.
Poz | Nr | Kierowcy | Klasa | Zespół | Samochód | Rezultat | ||||
1 | 5 | João Barbosa Christian Fittipaldi Sébastien Bourdais |
1 | P | Action Express Racing | Coyote Corvette DP Chevrolet | 340 okr. | |||
2 | 10 | Jordan Taylor Ricky Taylor Max Angelelli |
2 | P | Wayne Taylor Racing | Dallara Corvette DP Chevrolet | +1 okr. | |||
3 | 90 | Richard Westbrook Michael Valiante Mike Rockenfeller |
3 | P | VisitFlorida.com Racing | Coyote Corvette DP Chevrolet | (+11.962) | |||
4 | 01 | Scott Pruett Joey Hand Scott Dixon |
4 | P | Chip Ganassi Racing | Riley Mk XXVI DP Ford | (+19.346) | |||
5 | 31 | Eric Curran Dane Cameron Max Papis |
5 | P | Action Express Racing | Coyote Corvette DP Chevrolet | +2 okr. | |||
6 | 52 | Mike Guasch Tom Kimber-Smith Andrew Palmer |
1 | PC | PR1 Mathiasen Motorsports | Oreca FLM09 | +6 okr. | |||
7 | 54 | Jon Bennett Colin Braun James Gue |
2 | PC | CORE autosport | Oreca FLM09 | (+11.614) | |||
8 | 57 | Tracy Krohn Olivier Pla Nic Jonsson |
6 | P | Krohn Racing | Ligier JS P2 Judd | (+19.991) | |||
9 | 38 | James French Jerome Mee Conor Daly |
3 | PC | Performance Tech Motorsports | Oreca FLM09 | +7 okr. | |||
10 | 3 | Jan Magnussen Antonío Garcia Ryan Briscoe |
1 | GTLM | Corvette Racing | Corvette C7.R | +10 okr. | |||
11 | 62 | Pierre Kaffer Giancarlo Fisichella Andrea Bertolini |
2 | GTLM | Risi Competizione | Ferrari 458 Italia GTC | (+59.453) | |||
12 | 17 | Wolf Henzler Bryan Sellers Patrick Long |
3 | GTLM | Falken Tire | Porsche 911 RSR | +11 okr. | |||
13 | 24 | John Edwards Lucas Luhr Jens Klingmann |
4 | GTLM | BMW Team RLL | BMW Z4 GTE | (+20.870) | |||
14 | 911 | Nick Tandy Patrick Pilet Richard Lietz |
5 | GTLM | Porsche North America | Porsche 911 RSR | +12 okr. | |||
15 | 23 | Ian James Mario Farnbacher Alex Riberas |
1 | GTD | Team Seattle Alex Job Racing | Porsche 911 GT America | +22 okr. | |||
16 | 007 | James Davison Christina Nielsen Brandon Davis |
2 | GTD | TRG-AMR | Aston Martin V12 Vantage GT3 | (+8.837) | |||
17 | 98 | Pedro Lamy Darren Turner Mathias Lauda Paul Dalla Lana |
6 | GTLM | Aston Martin Racing | Aston Martin V8 Vantage GTE | (+9.701) | |||
18 | 63 | Bill Sweedler Townsend Bell Anthony Lazzaro |
3 | GTD | Scuderia Corsa | Ferrari 458 Italia GT3 | (+19.407) | |||
19 | 93 | Al Carter Ben Keating Marc Goossens Cameron Lawrence |
4 | GTD | Riley Motorsport | Dodge Viper SRT GT3-R | +23 okr. | |||
20 | 48 | Christopher Haase Bruce Miller Dion von Moltke |
5 | GTD | Paul Miller Racing | Audi R8 LMS Ultra | (+6.951) | |||
21 | 912 | Jörg Bergmeister Earl Bamber Frédéric Makowiecki |
7 | GTLM | Porsche North America | Porsche 911 RSR | (+51.651) | |||
22 | 25 | Bill Auberlen Dirk Werner Augusto Farfus |
8 | GTLM | BMW Team RLL | BMW Z4 GTE | (+1:17.502) | |||
23 | 58 | Madison Snow Jan Heylen Emilio Valverde |
6 | GTD | Wright Motorsports | Porsche 911 GT America | +24 okr. | |||
24 | 22 | Cooper MacNeil Leh Keen Andrew Davis |
7 | GTD | Alex Job Racing | Porsche 911 GT America | (+1:18.122) | |||
25 | 97 | Michael Marsal Markus Palttala Andy Priaulx Boris Said |
8 | GTD | Turner Motorsport | BMW Z4 GT3 | +25 okr. | |||
26 | 33 | Ben Keating Jeroen Bleekemolen Sebastiaan Bleekemolen |
9 | GTD | Riley Motorsports | Dodge Viper SRT GT3-R | +26 okr. | |||
27 | 50 | Jim Pace Bryon DeFoor David Hinton Dorsey Schroeder |
7 | P | Highway to Help Race Team | Riley Mk XXVI DP BMW | +31 okr. | |||
28 | 49 | Vincente Potolicchio Marco Cioci Piergiuseppe Perazzini Rui Aguas |
10 | GTD | AF Corse | Ferrari 458 Italia GT3 | +32 okr. | |||
29 | 85 | Mikhail Goikhberg Chris Miller Rusty Mitchell Gerald Kraut |
4 | PC | JDC/Miller Motorsports | Oreca FLM09 | +50 okr. | |||
30 | 8 | Mirco Schultis Renger van der Zande Mike Hedlund |
5 | PC | Starworks Motorsport | Oreca FLM09 | +60 okr. | |||
31 | 11 | Chris Cumming Bruno Junqueira Gustavo Menezes |
6 | PC | RSR Racing | Oreca FLM09 | +73 okr. | |||
32 | 4 | Oliver Gavin Tommy Milner Simon Pagenaud |
9 | GTLM | Corvette Racing | Corvette C7.R | +76 okr. | |||
33 | 2 | Ed Brown Johannes van Overbeek Jon Fogarty |
8 | P | Tequila Patrón ESM | HPD ARX-03b Honda | +129 okr. | |||
34 | 16 | Marc Drumwright Tomy Drissi David Cheng Martin Plowman |
7 | PC | BAR1 Motorsports | Oreca FLM09 | +146 okr. | |||
35 | 44 | John Potter Andy Lally Marco Seefried |
11 | GTD | Magnus Racing | Porsche 911 GT America | +161 okr. | |||
36 | 1 | Scott Sharp Ryan Dalziel David Heinemeier-Hansson |
9 | P | Tequila Patrón ESM | HPD ARX-03b Honda | +178 okr. | |||
37 | 73 | Patrick Lindsey Spencer Pumpelly Jim Norman |
12 | GTD | Park Place Motorsports | Porsche 911 GT America | +185 okr. | |||
38 | 70 | Jonathan Bomarito Tristan Nunez Sylvain Tremblay |
10 | P | SpeedSource Mazda | Lola B12/80 Mazda | +229 okr. | |||
39 | 07 | Joel Miller Tom Long Ben Devlin Sylvain Tremblay |
11 | P | SpeedSource Mazda | Lola B12/80 Mazda | +236 okr. | |||
40 | 81 | Damien Faulkner Mike Skeen Michael Avenati Kuba Giermaziak |
13 | GTD | GB Autosport | Porsche 911 GT America | +243 okr. | |||
41 | 0 | Katherine Legge Memo Rojas Andy Meyrick |
12 | P | Claro/TracFone DeltaWing Racing | Deltawing DWC13 | +280 okr. | |||
42 | 60 | John Pew Oswaldo Negri Jr Justin Wilson |
13 | P | Michael Shank Racing | Ligier JS P2 Honda | +294 okr. | |||
43 | 45 | Marco Holzer Robert Thorne Colin Thompson |
14 | GTD | Flying Lizard Motorsports | Audi R8 LMS Ultra | +317 okr. |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.