Zespół Wayne Taylor Racing stracił podium wywalczone w niedawnym wyścigu Rolex 24 at Daytona. Powodem jest przekroczenie dozwolonego czasu przejazdu przez Jordana Taylora.
Załoga, która po 24 godzinach rywalizacji dojechała do mety ze stratą zaledwie 67 sekund, przez większą część wyścigu należała do ścisłej czołówki. Kilkukrotnie, zespół Wayne'a Taylora wyszedł nawet na prowadzenie, przed Corvette od Action Express i dwa pojazdy Chipa Ganassiego – a po awarii jednego z nich, ostatecznie ukończył wyścig na najniższym stopniu podium. Już w końcówce wyścigu pojawiły się jednak wątpliwości do czasu jazdy poszczególnych kierowców załogi nr 10 – i jak się okazało, wątpliwości te były słuszne.
Właśnie wtedy, limit czterech godzin ciągłej jazdy przekroczył Jordan Taylor. Ekipa nie zauważyła tego aż do 11 minut przed końcem wyścigu, gdy Jordana skierowano do boksów na zmianę z bratem Rickym, mimo, że Ricky musiał przez to odbyć karę za zjazd przy zamkniętej alei serwisowej. Już wtedy jednak, czas przejazdu starszego z braci był przekroczony o całe 19 minut – czego konsekwencją jest przeniesienie ekipy na ostatnie miejsce i odebranie im wywalczonych wówczas punktów.
W ten sposób, zespół stracił wszystkie 16 punktów zdobytych w wyścigu – stracili je także wszyscy trzej kierowcy, a więc nie tylko Jordan, ale i Ricky Taylor oraz Max Angelelli. Uznając sens nałożonej kary, Wayne Taylor nie zamierza się od niej odwoływać, przyznając, że zespół popełnił fatalny w skutkach błąd:
„Co oczywiste, jesteśmy niemile zaskoczeni, że Jordan przypadkowo przejechał więcej minut niż pozwala limit, co poskutkowało nałożeniem tych kar. W pełni rozumiemy stanowisko IMSA w tej sprawie i nie będziemy kwestionować nałożonych na nas konsekwencji."
Osobną kwestią jest postawa IMSA, która zadeklarowała zmiany w systemie kar nakładanych za takie przewinienia. Jak stwierdził dyrektor wyścigów IMSA Beaux Barfield, w ostatnich latach nie dochodziło do nich często, a automatyczna kara zapisana tu w regulaminie może być nieadekwatna do poziomu samego przewinienia. IMSA zapowiedziała działanie w tej sprawie jeszcze przed kolejną rundą USCC, a więc 12-godzinnym wyścigiem w Sebring.
W wyniku nałożonej kary, trzecią załogą wyścigu Daytona została ekipa VisitFlorida.com, która do mety dojechała ze stratą sześciu okrążeń. Bardziej zaskakuje jednak awans kolejnego pojazdu w stawce – czwartym na mecie została mianowicie fabryczna Corvette C7.R, pojazd kategorii GTLM.
Źródło: IMSA
P | Nr | Kierowcy | Klasa | Zespół | Rezultat | |||||
1 | 02 | Scott Dixon Tony Kanaan Kyle Larson Jamie McMurray |
1 | P |
Chip Ganassi Racing |
C | 740 okr. | |||
2 | 5 | João Barbosa Christian Fittipaldi Sébastien Bourdais |
2 | P | Action Express Racing | C | + 1,333 | |||
3 | 90 | Richard Westbrook Michael Valiante Mike Rockenfeller |
3 | P | VisitFlorida.com Racing | C | + 6 okr. | |||
4 | 3 | Jan Magnussen Antonío Garcia Ryan Briscoe |
1 | GTLM | Corvette Racing | M | + 15 okr. | |||
5 | 25 | Bill Auberlen Dirk Werner Augusto Farfus Bruno Spengler |
2 | GTLM | BMW Team RLL | M | + 15 okr. | |||
6 | 31 | Eric Curran Dane Cameron Max Papis Phil Keen |
4 | P | Action Express Racing | C | + 19 okr. | |||
7 | 4 | Oliver Gavin Tommy Milner Simon Pagenaud |
3 | GTLM | Corvette Racing | M | + 22 okr. | |||
8 | 52 | Mike Guasch Andrew Novich Andrew Palmer Tom Kimber-Smith |
1 | PC | PR1 Mathiasen Motorsports | C | + 26 okr. | |||
9 | 16 | Johnny Mowlem Tom Papadopoulos Tomy Drissi Brian Alder Martin Plowman |
2 | PC | BAR1 Motorsports | C | + 27 okr. | |||
10 | 60 | John Pew Oswaldo Negri Jr AJ Allmendinger Matt McMurry |
5 | P | Michael Shank Racing | C | + 35 okr. | |||
11 | 54 | Jon Bennett Colin Braun Mark Wilkins James Gue |
3 | PC | CORE autosport | C | + 36 okr. | |||
12 | 93 | Al Carter Ben Keating Dominik Farnbacher Kuno Wittmer Cameron Lawrence |
1 | GTD | Riley Motorsport | C | + 36 okr. | |||
13 | 22 | Cooper MacNeil Leh Keen Andrew Davis Shane van Gisbergen |
2 | GTD | Alex Job Racing | C | + 36 okr. | |||
14 | 58 | Madison Snow Jan Heylen Patrick Dempsey Philipp Eng |
3 | GTD | Wright Motorsports | C | + 38 okr. | |||
15 | 24 | John Edwards Lucas Luhr Jens Klingmann Graham Rahal |
4 | GTLM | BMW Team RLL | M | + 39 okr. | |||
16 | 85 | Mikhail Goikhberg Chris Miller Rusty Mitchell Stephen Simpson |
4 | PC | JDC/Miller Motorsports | C | + 39 okr. | |||
17 | 49 | Pasin Lathouras Michele Rugolo Rui Aguas Matt Griffin |
4 | GTD | AF Corse | C | + 39 okr. | |||
18 | 48 | Christopher Haase Bruce Miller Dion von Moltke René Rast |
5 | GTD | Paul Miller Racing | C | + 45 okr. | |||
19 | 63 | Bill Sweedler Townsend Bell Anthony Lazzaro Jeff Segal |
6 | GTD | Scuderia Corsa | C | + 49 okr. | |||
20 | 81 | Damien Faulkner Kuba Giermaziak Mike Skeen Rory Butcher Michael Avenati |
7 | GTD | GB Autosport | C | + 53 okr. | |||
21 | 009 | Derek DeBoer Max Riddle Eliseo Salazar |
8 | GTD | TRG-AMR | C | + 62 okr. | |||
22 | 33 | Ben Keating Jeroen Bleekemolen Al Carter Marc Goossens Sebastiaan Bleekemolen |
9 | GTD | Riley Motorsports | C | + 66 okr. | |||
23 | 45 | Markus Winkelhock Robert Thorne Satoshi Hoshino Tomonobu Fujii |
10 | GTD | Flying Lizard Motorsports | C | + 70 okr. | |||
24 | 01 | Scott Pruett Joey Hand Charlie Kimball Sage Karam |
6 | P | Chip Ganassi Racing | C | + 71 okr. | |||
25 | 66 | Robert Gewirtz Shane Lewis Mark Kvamme David Cheng |
7 | P | RG Racing | C | + 96 okr. | |||
26 | 911 | Nick Tandy Patrick Pilet Marc Lieb |
5 | GTLM | Porsche North America | M | + 100 okr. | |||
27 | 98 | Pedro Lamy Darren Turner Mathias Lauda Paul Dalla Lana Stefan Mücke |
6 | GTLM | Aston Martin Racing | M | + 108 okr. | |||
28 | 44 | John Potter Andy Lally Marco Seefried Martin Ragginger |
11 | GTD | Magnus Racing | C | + 124 okr. | |||
29 | 97 | Michael Marsal Markus Palttala Andy Priaux Boris Said |
12 | GTD | Turner Motorsport | C | + 136 okr. | |||
30 | 007 | James Davison Christina Nielsen Christoffer Nygaard Brendon Davis |
13 | GTD | TRG-AMR | C | + 147 okr. | |||
31 | 50 | Jim Pace Bryon DeFoor David Hinton Dorsey Schroeder |
8 | P | Highway to Help Race Team | C | + 150 okr. | |||
32 | 912 | Jörg Bergmeister Earl Bamber Frédéric Makowiecki |
7 | GTLM | Porsche North America | M | + 159 okr. | |||
33 | 64 | Francisco Longo Daniel Serra Marcos Gomes Andrea Bertolini |
14 | GTD | Scuderia Corsa | C | + 195 okr. | |||
34 | 18 | Darryl O'Young Nicolaus Mayr-Melnhof Marc Basseng Connor De Phillippi Michael Lira |
15 | GTD | Muehlner Motorsports America | C | + 201 okr. | |||
35 | 11 | Chris Cumming Bruno Junqueira Jack Hawksworth Gustavo Menezes |
5 | PC | RSR Racing | C | + 205 okr. | |||
36 | 73 | Patrick Lindsey Spencer Pumpelly Jim Norman David Ducote Kevin Estre |
16 | GTD | Park Place Motorsports | C | + 208 okr. | |||
37 | 17 | Wolf Henzler Bryan Sellers Patrick Long |
8 | GTLM | Falken Tire | F | + 210 okr. | |||
38 | 7 | Brendon Hartley Rubens Barrichello Ryan Hunter-Reay Tor Graves Scott Mayer |
9 | P | Starworks Motorsport | C | + 314 okr. | |||
39 | 19 | Jim Michaelian Matteo Beretta Connor De Phillippi Ricardo Flores |
17 | GTD | Muehlner Motorsports America | C | + 326 okr. | |||
40 | 1 | Scott Sharp Ryan Dalziel David Heinemeier-Hansson |
10 | P | Tequila Patrón ESM | C | + 351 okr. | |||
41 | 61 | Martin Plowman Marc Drumwright Ivo Breukers Shelby Blackstock Remo Ruscitti |
6 | PC | BAR1 Motorsports | C | + 379 okr. | |||
42 | 07 | Joel Miller Tom Long Ben Devlin Sylvain Tremblay |
11 | P | SpeedSource Mazda | C | + 392 okr. | |||
43 | 62 | Pierre Kaffer Davide Rigon Giancarlo Fisichella Olivier Beretta |
9 | GTLM | Risi Competizione | M | + 430 okr. | |||
44 | 8 | Mirco Schultis Renger van der Zande Alex Popow Mike Hedlund Filipe Albuquerque |
7 | PC | Starworks Motorsport | C | + 441 okr. | |||
45 | 38 | James French Jerome Mee James Vance Sean Johnston |
8 | PC | Performance Tech Motorsports | C | + 502 okr. | |||
46 | 23 | Ian James Mario Farnbacher Alex Riberas |
18 | GTD | Team Seattle Alex Job Racing | C | + 507 okr. | |||
47 | 51 | François Perrodo Emmanuel Collard Gianmaria Bruni Toni Vilander |
10 | GTLM | AF Corse | M | + 529 okr. | |||
48 | 70 | Jonathan Bomarito Tristan Nunez Sylvain Tremblay James Hinchcliffe |
12 | P | SpeedSource Mazda | C | + 542 okr. | |||
49 | 28 | Klaus Bachler Christopher Zoechling Christian Engelhart Lance Willsey Rolf Ineichen |
19 | GTD | Konrad Motorsport | C | + 564 okr. | |||
50 | 57 | Tracy Krohn Olivier Pla Nic Jonsson Alex Brundle |
13 | P | Krohn Racing | C | + 568 okr. | |||
51 | 2 | Ed Brown Johannes van Overbeek Jon Fogarty |
14 | P | Tequila Patrón ESM | C | + 691 okr. | |||
52 | 0 | Katherine Legge Memo Rojas Gabby Chaves Andy Meyrick |
15 | P | Claro/TracFone DeltaWing Racing | C | + 698 okr. | |||
DSQ | 10 | Jordan Taylor Ricky Taylor Max Angelelli |
DSK | P | Wayne Taylor Racing | C | + 1:07,074 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.