Bezpieczniejsze PC

Zespoły Prototype Challenge będą musiały do wyścigu w Sebring zastosować się do nowych przepisów technicznych, zwiększających bezpieczeństwo pojazdów.

Chodzi o montaż zylonowych paneli po obu stronach kokpitu, uniemożliwiających przebicie się do niego jakimkolwiek elementów. Kokpit z włókien węglowych Oreca FLM09 pozostawał niezmieniony od 2009 roku i będzie używany w United SportsCar Championship jeszcze przynajmniej przez dwa sezony. Teraz będzie korzystał z takich samych materiałów chroniących przed uderzeniem z boku, jak nowe konstrukcje LMP1 i LMP2. Koszt takiej modyfikacji ma wynieść mniej niż 10 tysięcy dolarów za podwozie.

„To świetny ruch”, powiedział właściciel zespołu BAR1, Brian Alder. „Chwalę Imsę za kontynuowanie podnoszenia poziomu bezpieczeństwa, nawet kiedy samochody są już trochę staesze. Pamiętam zakładanie zylonowych paneli do naszych Lol w ALMS kilka lat temu na własną rękę, te samochody musiały je otrzymać. Mieliśmy wahacz, który przeszedł przez nogę jednego z moich kierowców - Rusty'ego Mitchella - w Baltimore 2013, więc będzie bezpieczniej dla kierowców, ale także dla samych podwozi, nie będziemy musieli ich wymieniać po takiej kolizji. Jestem za tym. To drogie, ale to dobrze wydane pieniądze”.

Źródło: racer.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze