Imponująca jazda Jordana Taylora w końcowej fazie wyścigu przyniosła zwycięstwo zespołowi jego ojca w sobotnim wyścigu Petit Le Mans w Road Atlanta. Team Falken Tire powtórzył ubiegłoroczny sukces, wygrywając w klasie GTLM i dając mistrzostwo producentów dla Porsche, lecz wśród kierowców najlepszy był Kuno Wittmer w Viperze. Dane Cameron dzięki czwartej pozycji został mistrzem GTD.
Po trwającej cały wyścig zaciętej walce między zespołem Wayne'a Taylora, a Action Express, Jordan Taylor zdołał w czasie ostatniej pół godziny rywalizacji wyprzedzić João Barbosę i odjechać na 30 sekund od pierwszego mistrza klasy prototypów United SportsCar Championship. Ta przewaga jednak stopniała do zera, kiedy na 16 minut przed końcem Sean Rayhall miał imponujący wypadek po zderzeniu z jednym z aut GT, przez co samochód bezpieczeństwa wyjechał na tor po raz trzynasty w sobotnie popołudnie. Według relacji, Amerykanin wysiadł z prototypu o własnych siłach.
Po wznowieniu rywalizacji na 6 minut przed końcem Taylor kontrolował przewagę i wspólnie ze swoim bratem Rickym odniósł drugie zwycięstwo w tym sezonie. Obok nowych mistrzów, podium uzupełnili Scott Pruett, Memo Rojas i Scott Dixon z zespołu Chipa Ganassiego.
W Prototype Challenge do momentu swojego wypadku niezagrożonym liderem był Sean Rayhall, ale zespół 8Star Motorsports musiał pogodzić się z tym, że triumfowali ich rywale ze Starworks - Renger van der Zande, Mirco Schultis i Alex Popow, po tym jak nowy lider Gunnar Jeannette z PR1/Mathiasen musiał zatrzymać się na tankowanie.
W klasie GT Le Mans swój ubiegłoroczny sukces powtórzył zespół Falken Tire. Tym razem triumf był jednak o wiele bardziej znaczący, bo jako najlepszy samochód Porsche, to właśnie kliencki zespół zapewnił w ostatnim wyścigu mistrzostwo dla niemieckiego producenta, jest to także pierwsze zwycięstwo modelu 911 RSR w barwach niefabrycznej ekipy. Po prowadzeniu przez większość wyścigu, Wolf Henzler wjechał na metę niecałą sekundę przed fabrycznym Porsche #912.
Trzecie miejsce zajął lepszy z Viperów. Dodge rozdzielił przed tym weekendem kandydatów do tytułu wśród kierowców i tak wywalczył go Kanadyjczyk Kuno Wittmer. Startujący gościnnie Ryan Hunter-Reay w pierwszej połowie wyścigu wypadł z ostatniego zakrętu, przez co musiał wykonać nieplanowany postój, ale poza tym wyścig przebiegł bezproblemowo dla załogi #91.
Ich rywal w walce o tytuł - Antonio García w Corvette #3 - stracił kilka okrążeń, po tym jak jego zmiennik Jan Magnussen uczestniczył w wypadku na końcu alei serwisowej, uderzając w tył Nicka Tandy'ego w Porsche #911, który chwilę wcześniej staranował Ferrari Pierre'a Kaffera, dla którego był to koniec wyścigu kilka sekund po objęciu prowadzenia. Corvette musiało zadowolić się czwartą lokatą siostrzanej C7.R z numerem 4, która w tym sezonie skupiała na sobie całego pecha, jaki sięgał amerykańską ekipę. Tandy wspólnie z Jörgiem Bergmeisterem i Patrickiem Piletem odrobili dość strat, by zająć piąte miejsce.
{youtube}ZYfDEfw_FRg{/youtube}
W GT Daytona bliscy zwycięstwa byli startujący jedynie w długodystansowym pucharze Matt Griffin, Michele Rugolo i Pasin Lathouras w Ferrari od Spirit of Race, dopóki Rugolo na 20 minut przed końcem nie był zmuszony zjechać na dotankowanie samochodu, co zepchnęło załogę #51 na szóste miejsce.
W ten sposób prowadzenie objął zespół Paula Millera, odnosząc nie tylko swoje pierwsze zwycięstwo w USCC, ale także pierwsze dla Audi R8 LMS. Christopher Haase nie mógł jednak spokojnie zmierzać ku linii mety, ponieważ był wściekle atakowany przez Alexa Riberasa w Porsche Alexa Joba. Ta dwójka zderzyła się na tylnej prostej, przez co Riberas stracił kontrolę nad autem i obrócił się, kończąc wyścig na 5. miejscu po trudnej przeprawie z niemal końca stawki, kiedy zespół stracił 50 sekund na nieplanowanym postoju w 9. godzinie rywalizacji.
Ten incydent dał drugie miejsce Janowi Heylenowi i Madisonowi Snow w Porsche #58 przed Andym Lallym, Johnem Potterem i Marco Seefriedem w podobnym aucie. Czwarty na mecie zameldował się Dane Cameron w BMW #94 od Tuner Motorsports, pokonując swoich rywali w walce o tytuł, dzięki czemu został pierwszym mistrzem klasy GT Daytona.
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.