Richard Westbrook po raz kolejny okazał się najszybszym kierowcą w treningu na torze Daytona. Wcześniej, kilka pojazdów straciły swoje pozycje z kwalifikacji wskutek przekroczenia regulaminu technicznego.
Ostatnia, 60-minutowa sesja treningowa również przyniosła nam kilka czerwonych flag – bez takowych pozostała więc tylko ta najdłuższa, w dodatku odbywająca się już w nocy. Tym razem, pecha zaliczył m.in. Duncan Ende w prototypie PC, zatrzymując się (i sesję) w połowie treningu – a i na początku doszło do drobnego incydentu wymuszającego na krótko czerwoną flagę. W samej sesji, najszybszym znów był za to Richard Westbrook w prototypie nr 90 – choć jeszcze na 5 minut przed jej końcem, Brytyjczyk widniał dopiero na piątym miejscu w tabeli wyników. W PC, w czołówce nie znalazł się tym razem Colin Braun, na czele umieszczając konkurentów z prototypu nr 8 od Starworks – w GTLM, ponownie błysnął nam zespół Risi Competizione, a konkretnie Matteo Malucelli. Ferrari okazało się być najszybsze także w kategorii GTD – tu, załoga nr 556 będąc lepszą od drugiego pojazdu ekipy Level 5 i Porsche zespołu Dempsey.
W kategorii P, w pierwszej części sesji, w czołówce widniały załogi: Spirit of Daytona nr 90, Action Express Racing nr 5 oraz dwie zespołu Chip Ganassi Racing. W Corvette DP tych pierwszych jeździli jednak nie Westbrook i Fittipaldi, lecz Mike Rockenfeller i João Barbosa.. W połowie treningu, na czoło wyszedł Alex Gurney w nr 99 od GAINSCO, Fittipaldi zmienił Barbosę i był drugi – a Westbrook, mimo poprawienia wyniku Rockenfellera, spadł za Scotta Pruetta z Rileya nr 01. W dodatku, w końcówce Brytyjczyka przebił także Scott Dixon z drugiego samochodu Chipa Ganassiego – na ostatnim okrążeniu, górą okazał się jednak być Westbrook, o 0.3 sekundy poprawiając wynik Gunrey'a.
Wśród prototypów PC, dobrze radziły sobie tym razem pojazdy od Starworks – w pierwszej połowie Alex Popow w nr 7. Z Wenezuelczykiem walczyli m.in. Jon Bennett z nr 54 z CORE i Frank Montecalvo z nr 52 od PR1/Mathiasen – w praktyce, pokonał go jednak dopiero kolega z zespołu, Sam Bird. Ten poprawił wynik Rengera van der Zandego, który nieco wcześniej wyprowadził swoją załogę nr 8 na miejsce drugie – a czas Montecalvego przebił także James Kovacic z nr 87 od BAR1 Motorsports.
W GTLM, początek sesji należał do Corvette nr 3 – później jednak na czoło wysunął się Patrick Pilet w Porsche nr 911, a za nim Andrea Bertolinii w Ferrari 57 i Matteo Malucelli w siostrzanym 62. Obaj mieli jednak czasy dużo gorsze od Francuza – dopiero w połowie sesji, Malucelli poprawił wynik Pileta – za to na trzecie wszedł Andy Priaux w BMW 56. Po wznowieniu treningu, Priauxa poprawił Dirk Müller w drugim Z4 GTE – jednak Niemca, w ostatnim kwadransie przebili Tommy Milner i Jan Magnussen w dwóch Corvette, a także kierowcy drugiego Porsche i Aston Martina. Malucelli i Pilet pozostali niepokonani.
Ferrari górowało w tej sesji także w kategorii GTD – na początku był to Marco Cioci z nr 51 od Spirit of Race, a trzeci czas miał Alessandro Balzan z nr 63 od Scuderia Corse. Później jednak, na czele pojawił się Markus Palttala w BMW zespołu Turner – a w drugiej połowie sesji, drugi czas uzyskał Oliver Jarvis w Audi nr 46 od Fall-Line Motorsports. Kwadrans przed końcem treningu, najlepsze znów było już Ferrari, konkretnie Milo Valverde w nr 556 od Level 5 – a ostatecznie, przed BMW pojawili się także Christian Engelhardt w Porsche nr 28 od Dempsey Racing i Towsend Bell w drugim 458 zespołu Level 5.
Kuba Giermaziak był obecny w tej sesji w pierwszych jej minutach – najlepsze wyniki uzyskiwał jego pierwszy zmiennik, Nicki Thiim, dając załodze nr 30 dwunaste miejsce w kategorii. Na torze pojawili się również Christina Nielsen i Henrique Cisneros – ci byli już jednak wolniejsi od Duńczyka.
Do kilku zmian doszło również w wyniku badań po wczorajszych kwalifikacjach. Z trzecim miejscem na starcie musiał się pożegnać Scott Mayer, gdyż w Rileyu Dinan zespołu Starworks stwierdzono zbyt mały prześwit, przesuwający załogę nr 78 na koniec stawki. Z tego samego powodu, trzecie miejsce w kategorii GTD stracił Oliver Jarvis i jego załoga nr 46 od Fall-Line Motorsports – z innego, na koniec stawki przesunięty został natomiast lider tej kategorii. W Audi nr 48 od Paul Miller Racing, prowadzonym wtedy przez Christophera Haase, stwierdzono nieregulaminową wysokość krawędzi tylnego skrzydła – który to przepis jest jednym z elementów BoP wprowadzonych po teście Roar Before the Rolex. Zwycięzcą kwalifikacji został więc Toni Vilander z Ferrari nr 63 od Scuderia Corse – a drugi czas należy do innego pojazdu tego zespołu, nr 65 kierowanego przez Brazylijczyka Daniela Serrę.
Wyścig rozpocznie się w sobotę o godzinie 20:10.
P | Nr | Kierowca | Klasa | Zespół | Rezultat | Strata | ||||
1 | 90 | ![]() ![]() ![]() |
Richard Westbrook Michael Valiante Mike Rockenfeller |
1 | P | ![]() |
Spirit Of Daytona | ![]() |
1:39.256 | |
2 | 99 | ![]() ![]() ![]() ![]() |
Alex Gurney John Fogarty Darren Law Memo Gidley |
2 | P | ![]() |
GAINSCO Bob Stallings Racing |
![]() |
1:39.568 | +0.312 |
3 | 5 | ![]() ![]() ![]() ![]() |
João Barbosa Christian Fittipaldi Sébastien Bourdais Burt Frisselle |
3 | P | ![]() |
Action Express Racing | ![]() |
1:39.665 | +0.409 |
4 | 02 | ![]() ![]() ![]() ![]() |
Scott Dixon Tony Kanaan Marino Franchitti Kyle Larson |
4 | P | ![]() |
Chip Ganassi Racing | ![]() |
1:39.822 | +0.566 |
5 | 01 | ![]() ![]() ![]() ![]() |
Scott Pruett Memo Rojas Jamie McMurray Sage Karam |
5 | P | ![]() |
Chip Ganassi Racing | ![]() |
1:39.835 | +0.579 |
6 | 9 | ![]() ![]() ![]() ![]() |
Brian Frisselle Burt Frisselle John Martin Fabien Giroix |
6 | P | ![]() |
Action Express Racing | ![]() |
1:40.188 | +0.932 |
7 | 10 | ![]() ![]() ![]() ![]() |
Wayne Taylor Max Angelelli Ricky Taylor Jordan Taylor |
7 | P | ![]() |
Wayne Taylor Racing | ![]() |
1:40.367 | +1.111 |
8 | 6 | ![]() ![]() ![]() |
Lucas Luhr Klaus Graf Alex Brundle |
8 | P | ![]() |
Pickett Racing | ![]() |
1:40.610 | +1.354 |
9 | 1 |
|
Scott Sharp Ryan Dalziel David Brabham |
9 | P | ![]() |
Extreme Speed Motorsports |
![]() |
1:40.938 | +1.682 |
10 | 42 | ![]() ![]() ![]() ![]() |
Olivier Pla |
10 | P | ![]() |
OAK Racing | ![]() |
1:40.945 | +1.689 |
... | ... | ... | ||||||||
14 | 8 | ![]() ![]() ![]() ![]() |
Mirco Schultis Renger van der Zande Erix Lux Sam Bird |
1 | PC | ![]() |
Starworks Motorsport | ![]() |
1:42.176 | +2.920 |
15 | 7 | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Alex Popow Isaac Tutumlu Martin Fuentes Kyle Marcelli Pierre Kaffer |
2 | PC | ![]() |
Starworks Motorsport | ![]() |
1:43.082 | +3.826 |
... | ... | ... | ||||||||
17 | 87 | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sean Rayhall James Kovacic Doug Bielefeld Gaston Kearby Tonis Kasemets |
3 | PC | ![]() |
BAR1 Motorsports | ![]() |
1:44.195 | +4.939 |
... | ... | ... | ||||||||
20 | 62 | ![]() ![]() ![]() ![]() |
Matteo Malucelli Giancarlo Fisichella Gianmaria Bruni Oliver Beretta |
1 | GTLM | ![]() |
Risi Competizione | ![]() |
1:45.007 | +5.751 |
... | ... | ... | ||||||||
22 | 911 | ![]() ![]() ![]() |
Nick Tandy Richard Lietz Patrick Pilet |
2 | GTLM | ![]() |
Porsche North America | ![]() |
1:45.422 | +6.166 |
... | ... | ... | ||||||||
26 | 3 | ![]() ![]() ![]() |
Jan Magnussen Anthony Garcia Ryan Briscoe |
3 | GTLM | ![]() |
Corvette Racing | ![]() |
1:45.934 | +6.678 |
... | ... | ... | ||||||||
35 | 556 | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Scott Tucker Mike Lamarra Terry Borcheller Milo Valverde Guy Cosmo |
1 | GTD | ![]() |
Level 5 Motorsports | ![]() |
1:48.073 | +8.817 |
36 | 28 | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Christian Engelhardt Rolf Ineichen Klaus Bachler Lance Willsey Franz Konrad |
2 | GTD | ![]() |
Dempsey Racing | ![]() |
1:48.233 | +8.977 |
37 | 555 | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Scott Tucker Jeff Segal Bill Sweedler Towsend Bell Alessandro Pier Guidi |
3 | GTD | ![]() |
Level 5 Motorsports | ![]() |
1:48.374 | +9.118 |
... | ... | ... | ||||||||
46 | 30 | ![]() ![]() ![]() ![]() |
Henrique Cisneros Kuba Giermaziak Nicki Thiim Christina Nielsen |
12 | GTD | ![]() |
NGT Motorsport | ![]() |
1:48.800 | +9.544 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.