Zmiennik Christiana Fittipaldiego, Sebastian Bourdais, był najszybszy w nocnej sesji treningowej na torze Daytona. W GTLM, najszybszy był Rob Bell w Viperze.
Najdłuższa, nocna sesja treningowa, paradoksalnie nie przyniosła nam ani jednej czerwonej flagi. Więcej – okazała się być również jedną z najszybszych – przynajmniej w czołowej kategorii P, gdzie lider zszedł poniżej granicy 1:39. Liderem tym był co prawda faworyt, bo załoga nr 5 od Action Express – znany Christian Fittipaldi pojawił się tu jednak dopiero pod koniec treningu, wcześniej ustępując miejsca m.in. Sebastianowi Bourdais. To właśnie Francuz uzyskał najlepszy wynik 90-minutowej sesji – drugi czas należał za to do Michaela Valiante, zmiennika Richarda Westbrooka z Corvette DP nr 90. W PC, Sam Bird pokonał tym razem Colina Brauna (a właściwie jego zmiennika, Marka Wilkinsa) – w GTLM, najszybszy był Rob Bell w Viperze, przed Aston Martinem i Ferrari od Risi. W końcu, w GT, trzy pierwsze miejsca zajęły Ferrari – a czwarte nie było Porsche czy Audi, ale pojedyncze BMW Z4 GT3.
W kategorii P, nocną sesję rozpoczęli Bracia Frisselle startujący w dwóch Corvette DP od Action Express – a prócz Burta i Briana, w czołówce znalazł się także Ricky Taylor w siostrzanym prototypie nr 10. Kwadrans po starcie, Burta Frisselle w Corvette nr 5 zmienił Bourdais, który szybko wyszedł na czoło tabeli wyników – a 35 minut po starcie sesji, na drugim miejscu pojawił się Michael Valiante w nr 90 od Spirit of Daytona. Wynik Rickiego Taylora poprawił Max Angelelli, uzyskując ostatecznie trzeci czas sesji – a Brian Frisselle w nr 9 zakończył ją jako czwarty, przed Gustavo Yacamanem z Morgana Nissana zespołu OAK Racing. Wysokie, szóste miejsce zajął inny prototyp LMP2, nr 2 od Extreme Speed dzięki Simonowi Pagenaud – za to poza pierwszą dziesiątką znaleźli się m.in. kierowcy załogi nr 01 od Chip Ganassi Racing czy zwycięzcy kwalifikacji z GAINSCO/Bob Stallings Racing.
W przypadku kategorii PC, kwadrans po starcie sesji, na czele pojawił się Colin Braun – a za nim Raphael Matos w prototypie nr 38 od Performance Tech. Trzeci był czas Tonisa Kasemetsa z nr 87 od BAR1 Motorsports – w drugiej połowie sesji, Brauna pokonał jednak Sam Bird w prototypie nr 8 od Starworks. Czas Kasemetsa poprawił jego partner, Sean Rayhall – a Colina Brauna Mark Wilkins, jednak w obu przypadkach załogi te pozostały na miejscach odpowiednio: czwartym i drugim.
W GTLM, na tor powróciła załoga Risi Competizione – i od razu, wyraźnie do przodu wyszedł Gianmaria Bruni. Dość szybko zmienił go Matteo Malucelli – a kolejne miejsca zajmowali Nick Tandy w Porsche nr 911 i Dominik Farnbacher w Viperze 91. Tego ostatniego wkrótce poprawił Ryan Hunter-Reay – nieco dalej były obie Corvette, a jeszcze niżej dwa BMW. Dopiero 35 minut przed końcem sesji, czas Bruniego przebił Rob Bell w Viperze nr 93 – a czas Farnbachera poprawił jego zmiennik, Marc Goossens, awansując Vipera nr 91 na miejsce trzecie. Za nimi spado Porsche nr 911 – a dalej były dwie Corvette z czasami Antonio Garcii i Tommego Milnera. Gdy niektóre załogi zjeżdżały już do boksów, wydawało się, że taki układ nie ulegnie już zmianie – lecz właśnie wtedy błysnął Richie Stanaway w pojedynczym Aston Martinie, wchodząc na drugie miejsce z czasem minimalnie lepszym od Bruniego.
W kategorii GTD, w końcu na czele zobaczyliśmy załogę Audi nr 45 – choć Spencer Pumpelly był najszybszy tylko na początku sesji. Kwadrans po starcie, Amerykanina przebił Paolo Ruberti w Ferrari nr 49 – a trzeci po kolejnych 15 minutach był Norbert Siedler w Porsche 71. W połowie sesji, przed Rubertim pojawiło się inne Ferrari – konkretnie Alessandro Pier Guidi w 555 od Level 5 – a na kolejne pozycje awansowały jeszcze dwa 458 Italie – Marco Cioci w nr 51 ekipy Spirit of Race i Milo Valverde w nr 556 od Level 5. W ostatnich 30 minutach, trzeci czasu uzyskał Dane Cameron w BMW nr 94, wychodząc przed Ciociego i Valverde – jednak tuż przed końcem sesji, układ trzech Ferrari na trzech pierwszych miejscach zachował Michaił Aloszyn, w pojeździe nr 72 od SMP uzyskując wynik nieco lepszy od Camerona. Za czwartym BMW, Ferrari widniały na kolejnych dwóch pozycjach – a dopiero siódme było Audi nr 45, z czasem Spencera Pumpellego z początku treningu.
W przypadku załogi Kuby Giermaziaka, Polak wyjechał na tor jako pierwszy, dość szybko zmieniony przez Nickiego Thiima. Później, trening zaliczyła Christina Nielsen, a na koniec pojawił się Henrique Cisneros – i to on zaliczył najlepszy czas załogi nr 30, dający jej jednak tylko 27. miejsce w kategorii GTD.
Thiima zmieniła Nielsen, a na końcu Cisneros.
P | Nr | Kierowca | Klasa | Zespół | Rezultat | Strata | ||||
1 | 5 | ![]() ![]() ![]() ![]() |
João Barbosa Christian Fittipaldi Sébastien Bourdais Burt Frisselle |
1 | P | ![]() |
Action Express Racing | ![]() |
1:38.964 | |
2 | 90 | ![]() ![]() ![]() |
Richard Westbrook Michael Valiante Mike Rockenfeller |
2 | P | ![]() |
Spirit Of Daytona | ![]() |
1:39.883 | +0.919 |
3 | 10 | ![]() ![]() ![]() ![]() |
Wayne Taylor Max Angelelli Ricky Taylor Jordan Taylor |
3 | P | ![]() |
Wayne Taylor Racing | ![]() |
1:39.992 | +1.028 |
4 | 9 | ![]() ![]() ![]() ![]() |
Brian Frisselle Burt Frisselle John Martin Fabien Giroix |
4 | P | ![]() |
Action Express Racing | ![]() |
1:40.018 | +1.054 |
5 | 42 | ![]() ![]() ![]() ![]() |
Olivier Pla |
5 | P | ![]() |
OAK Racing | ![]() |
1:40.162 | +1.198 |
6 | 2 | ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ed Brown Johannes van Overbeek Anthony Lazzaro Simon Pagenaud |
6 | P | ![]() |
Extreme Speed Motorsports |
![]() |
1:40.344 | +1.380 |
7 | 02 | ![]() ![]() ![]() ![]() |
Scott Dixon Tony Kanaan Marino Franchitti Kyle Larson |
7 | P | ![]() |
Chip Ganassi Racing | ![]() |
1:40.636 | +1.672 |
8 | 1 |
|
Scott Sharp Ryan Dalziel David Brabham |
8 | P | ![]() |
Extreme Speed Motorsports |
![]() |
1:40.678 | +1.714 |
9 | 6 | ![]() ![]() ![]() |
Lucas Luhr Klaus Graf Alex Brundle |
9 | P | ![]() |
Pickett Racing | ![]() |
1:40.914 | +1.950 |
10 | 60 | ![]() ![]() ![]() ![]() |
John Pew Oswaldo Negri Jr A.J. Allmendinger Justin Wilson |
10 | P | ![]() |
Michael Shank Racing | ![]() |
1:41.068 | +2.104 |
... | ... | ... | ||||||||
15 | 8 | ![]() ![]() ![]() ![]() |
Mirco Schultis Renger van der Zande Erix Lux Sam Bird |
1 | PC | ![]() |
Starworks Motorsport | ![]() |
1:42.632 | +3.668 |
... | ... | ... | ||||||||
17 | 54 | ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jon Bennett James Gue Colin Braun Mark Wilkins |
2 | PC | ![]() |
CORE autosport | ![]() |
1:43.508 | +4.544 |
18 | 38 | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Raphael Matos Ryan Booth Tomi Drissi Gabriel Casagrande Julio Campos |
3 | PC | ![]() |
Performance Tech Motorsports |
![]() |
1:43.983 | +5.019 |
... | ... | ... | ||||||||
23 | 93 | ![]() ![]() ![]() |
Jonathan Bomarito Kuno Wittmer Robert Bell |
1 | GTLM | ![]() |
SRT Motorsports | ![]() |
1:44.992 | +6.028 |
... | ... | ... | ||||||||
25 | 97 | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Stefan Mücke Darren Turner Pedro Lamy Richie Stanaway Paul Dalla Lana |
2 | GTLM | ![]() |
Aston Martin Racing | ![]() |
1:45.579 | +6.615 |
26 | 62 | ![]() ![]() ![]() ![]() |
Matteo Malucelli Giancarlo Fisichella Gianmaria Bruni Oliver Beretta |
3 | GTLM | ![]() |
Risi Competizione | ![]() |
1:45.602 | +6.638 |
... | ... | ... | ||||||||
34 | 555 | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Scott Tucker Jeff Segal Bill Sweedler Towsend Bell Alessandro Pier Guidi |
1 | GTD | ![]() |
Level 5 Motorsports | ![]() |
1:47.259 | +8.295 |
... | ... | ... | ||||||||
36 | 49 | ![]() ![]() ![]() ![]() |
Piergiuzeppe Perazzini Gianluca Roda Paolo Ruberti Davide Rigon |
2 | GTD | ![]() |
Spirit of Race | ![]() |
1:47.423 | +8.459 |
37 | 72 | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Siergiej Zlobin Mika Salo Borys Rotenberg Maurizio Mediani Michaił Aloszyn |
3 | GTD | ![]() |
SMP/ESM Racing | ![]() |
1:47.823 | +8.859 |
... | ... | ... | ||||||||
63 | 30 | ![]() ![]() ![]() ![]() |
Henrique Cisneros Kuba Giermaziak Nicki Thiim Christina Nielsen |
27 | GTD | ![]() |
NGT Motorsport | ![]() |
1:50.424 | +11.460 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.