Klaus Graf i Patrick Long uzyskali najlepsze czasy obu piątkowych sesji treningowych Amerykańskiej Serii Le Mans na ulicznym torze w Baltimore.
To trzecia edycja tego wyścigu, lecz mimo znajomości toru z poprzednich lat, kierowcy musieli podczas pierwszej sesji weekendu ponownie zapoznać się z warunkami na torze, który ewoluował nie tylko z powodu ruchu ulicznego, lecz także zmian, jakie organizatorzy wprowadzają z każdym rokiem.
Klaus Graf za kierownicą bezkonkurencyjnego HPD zespołu Muscle Milk Pickett Racing pokonał 12 zakrętów i 3,2 kilometra toru w czasie minuty, 27 sekund i 746 tysięcznych. Powracający za kierownicę Loli-Mazda zespołu Dyson Racing Guy Smith był drugi ze stratą 27 setnych sekundy i pod nieobecność na ulicznym torze ekipy DeltaWing, zamknął on nieliczną klasę P1.
Mimo, że nie jest to najszybsza klasa ALMS, oczy obserwatorów zawsze zwrócone są na auta GT. W poprzednich edycjach triumfował zespół Falken Tire, głównie dzięki oponom tej firmy, które założone na Porsche 911 doskonale spisują się na nawierzchni o słabej przyczepności. W pierwszej sesji treningowej najszybszy był fabryczny kierowca Porsche - Patrick Long. Jego auto ekipy CORE Autosport było wyposażone w typowe dla niemieckiego producenta opony Michelin. Sam long poczekał z uzyskaniem czasu 1:32,640 do swojego ostatniego okrążenia, nie zostawiając rywalom czasu na odpowiedź.
Ryan Briscoe z czasem 1:30,198 był najszybszy wśród prototypów P2, Dane Cameron zakończył sesję na prowadzeniu klasy PC z wynikiem 1:30,946, a Sean Edwards potwierdza umiejętności w klasie GTC, wykręcając najlepszy czas 1:36,252.
Kilka godzin później w drugiej i ostatniej sesji treningowej przed wieczornymi kwalifikacjami Klaus Graf poprawił swój rezultat o 0,7 sekundy. Wynik 1:27,006 dał mu dużą przewagę nad załogą Dyson/Smith, która nie poprawiła porannego wyniku Grafa.
W klasie GT Patrick Long także obronił prowadzenie załogi z numerem 06, podobnie jak Ryan Briscoe w P2. Bruno Junqueira z wynikiem 1:29,742 wskoczył na szczyt tabeli z czasami klasy PC, a Spencer Pumpelly o sekundę poprawił najlepszy poranny wynik GTC, zbliżając się do granicy minuty i 35 sekund.
P | Nr | Kierowcy | Klasa | Trening 1 | Trening 2 | |||
1 | 6 | Klaus Graf Lucas Luhr |
1 | P1 | 1:27,761 | 1:27,006 | ||
2 | 16 | Chris Dyson Guy Smith |
2 | P1 | 1:28,035 | 1:27,799 | ||
3 | 551 | Scott Tucker Ryan Briscoe |
1 | P2 | 1:30,198 | 1:28,968 | ||
4 | 02 | Ed Brown Johannes van Overbeek |
2 | P2 | 1:32,568 | 1:29,220 | ||
5 | 9 | Bruno Junqueira Duncan Ende |
1 | PC | 1:34,228 | 1:29,742 | ||
6 | 05 | Jonathan Bennett Colin Braun |
2 | PC | 1:33,132 | 1:29,870 | ||
7 | 52 | Mike Guasch Dane Cameron |
3 | PC | 1:30,946 | 1:29,911 | ||
8 | 01 | Scott Sharp Anthony Lazzaro |
3 | P2 | 1:31,568 | 1:30,270 | ||
9 | 552 | Guy Cosmo Marino Franchitti |
4 | P2 | 1:31,066 | 1:30,710 | ||
10 | 8 | Kyle Marcelli Chris Cumming |
4 | PC | 1:31,450 | 1:30,742 | ||
11 | 7 | Tomy Drissi Rusty Mitchell |
5 | PC | 1:32,455 | 1:30,837 | ||
12 | 06 | Patrick Long Tom Kimber-Smith |
1 | GT | 1:32,640 | 1:30,683 | ||
13 | 4 | Oliver Gavin Tommy Milner |
2 | GT | 1:32,864 | 1:31,219 | ||
14 | 56 | Dirk Müller Joey Hand |
3 | GT | 1:32,704 | 1:31,306 | ||
15 | 3 | Jan Magnussen Antonio Garcia |
4 | GT | 1:33,161 | 1:31,548 | ||
16 | 55 | Bill Auberlen Maxime Martin |
5 | GT | 1:33,602 | 1:31,569 | ||
17 | 91 | Marc Goossens Dominik Farnbacher |
6 | GT | 1:33,133 | 1:31,760 | ||
18 | 17 | Wolf Henzler Bryan Sellers |
7 | GT | 1:33,233 | 1:32,144 | ||
19 | 23 | Bill Sweedler Townsend Bell |
8 | GT | 1:34,135 | 1:32,392 | ||
20 | 62 | Olivier Beretta Matteo Malucelli |
9 | GT | 1:34,048 | 1:32,392 | ||
21 | 93 | Jonathan Bomarito Kuno Wittmer |
10 | GT | 1:34,095 | 1:32,732 | ||
22 | 48 | Bryce Miller Marco Holzer |
11 | GT | 1:33,869 | 1:32,841 | ||
23 | 18 | Tristan Nunez Charlie Shears |
6 | PC | 1:34,083 | 1:36,605 | ||
24 | 45 | Nelson Canache, Jr. Spencer Pumpelly |
1 | GTC | 1:36,382 | 1:35,109 | ||
25 | 22 | Cooper MacNeil Jeroen Bleekemolen |
2 | GTC | 1:37,172 | 1:35,236 | ||
26 | 11 | Mike Hedlund Jan Heylen |
3 | GTC | 1:36,554 | 1:35,964 | ||
27 | 67 | Marc Bunting Norbert Siedler |
4 | GTC | 1:38,348 | 1:36,055 | ||
28 | 30 | Henrique Cisneros Sean Edwards |
5 | GTC | 1:36,252 | 1:36,122 | ||
29 | 66 | Ben Keating Damien Faulkner |
6 | GTC | 1:38,091 | 1:36,296 | ||
30 | 68 | Kévin Estre Al Carter |
7 | GTC | 1:37,904 | 1:36,531 | ||
31 | 44 | Seth Neiman Dion von Moltke |
8 | GTC | 1:39,000 | 1:37,084 | ||
32 | 27 | Patrick Dempsey Andy Lally |
9 | GTC | 1:37,684 | 1:37,131 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.