Graf i Long na czele obu treningów

Klaus Graf i Patrick Long uzyskali najlepsze czasy obu piątkowych sesji treningowych Amerykańskiej Serii Le Mans na ulicznym torze w Baltimore.

To trzecia edycja tego wyścigu, lecz mimo znajomości toru z poprzednich lat, kierowcy musieli podczas pierwszej sesji weekendu ponownie zapoznać się z warunkami na torze, który ewoluował nie tylko z powodu ruchu ulicznego, lecz także zmian, jakie organizatorzy wprowadzają z każdym rokiem.

Klaus Graf za kierownicą bezkonkurencyjnego HPD zespołu Muscle Milk Pickett Racing pokonał 12 zakrętów i 3,2 kilometra toru w czasie minuty, 27 sekund i 746 tysięcznych. Powracający za kierownicę Loli-Mazda zespołu Dyson Racing Guy Smith był drugi ze stratą 27 setnych sekundy i pod nieobecność na ulicznym torze ekipy DeltaWing, zamknął on nieliczną klasę P1.

Mimo, że nie jest to najszybsza klasa ALMS, oczy obserwatorów zawsze zwrócone są na auta GT. W poprzednich edycjach triumfował zespół Falken Tire, głównie dzięki oponom tej firmy, które założone na Porsche 911 doskonale spisują się na nawierzchni o słabej przyczepności. W pierwszej sesji treningowej najszybszy był fabryczny kierowca Porsche - Patrick Long. Jego auto ekipy CORE Autosport było wyposażone w typowe dla niemieckiego producenta opony Michelin. Sam long poczekał z uzyskaniem czasu 1:32,640 do swojego ostatniego okrążenia, nie zostawiając rywalom czasu na odpowiedź.

Ryan Briscoe z czasem 1:30,198 był najszybszy wśród prototypów P2, Dane Cameron zakończył sesję na prowadzeniu klasy PC z wynikiem 1:30,946, a Sean Edwards potwierdza umiejętności w klasie GTC, wykręcając najlepszy czas 1:36,252.


Kilka godzin później w drugiej i ostatniej sesji treningowej przed wieczornymi kwalifikacjami Klaus Graf poprawił swój rezultat o 0,7 sekundy. Wynik 1:27,006 dał mu dużą przewagę nad załogą Dyson/Smith, która nie poprawiła porannego wyniku Grafa.

W klasie GT Patrick Long także obronił prowadzenie załogi z numerem 06, podobnie jak Ryan Briscoe w P2. Bruno Junqueira z wynikiem 1:29,742 wskoczył na szczyt tabeli z czasami klasy PC, a Spencer Pumpelly o sekundę poprawił najlepszy poranny wynik GTC, zbliżając się do granicy minuty i 35 sekund.

P Nr Kierowcy   Klasa   Trening 1 Trening 2
1 6
Klaus Graf
Lucas Luhr
1 P1 1:27,761 1:27,006
2 16
Chris Dyson
Guy Smith
2 P1 1:28,035 1:27,799
3 551
Scott Tucker
Ryan Briscoe
1 P2 1:30,198 1:28,968
4 02
Ed Brown
Johannes van Overbeek
2 P2 1:32,568 1:29,220
5 9
Bruno Junqueira
Duncan Ende
1 PC 1:34,228 1:29,742
6 05
Jonathan Bennett
Colin Braun
2 PC 1:33,132 1:29,870
7 52
Mike Guasch
Dane Cameron
3 PC 1:30,946 1:29,911
8 01
Scott Sharp
Anthony Lazzaro
3 P2 1:31,568 1:30,270
9 552
Guy Cosmo
Marino Franchitti
4 P2 1:31,066 1:30,710
10 8
Kyle Marcelli
Chris Cumming
4 PC 1:31,450 1:30,742
11 7
Tomy Drissi
Rusty Mitchell
5 PC 1:32,455 1:30,837
12 06
Patrick Long
Tom Kimber-Smith
1 GT 1:32,640 1:30,683
13 4
Oliver Gavin
Tommy Milner
2 GT 1:32,864 1:31,219
14 56
Dirk Müller
Joey Hand
3 GT 1:32,704 1:31,306
15 3
Jan Magnussen
Antonio Garcia
4 GT 1:33,161 1:31,548
16 55
Bill Auberlen
Maxime Martin
5 GT 1:33,602 1:31,569
17 91
Marc Goossens
Dominik Farnbacher
6 GT 1:33,133 1:31,760
18 17
Wolf Henzler
Bryan Sellers
7 GT 1:33,233 1:32,144
19 23
Bill Sweedler
Townsend Bell
8 GT 1:34,135 1:32,392
20 62
Olivier Beretta
Matteo Malucelli
9 GT 1:34,048 1:32,392
21 93
Jonathan Bomarito
Kuno Wittmer
10 GT 1:34,095 1:32,732
22 48
Bryce Miller
Marco Holzer
11 GT 1:33,869 1:32,841
23 18
Tristan Nunez
Charlie Shears
6 PC 1:34,083 1:36,605
24 45
Nelson Canache, Jr.
Spencer Pumpelly
1 GTC 1:36,382 1:35,109
25 22
Cooper MacNeil
Jeroen Bleekemolen
2 GTC 1:37,172 1:35,236
26 11
Mike Hedlund
Jan Heylen
3 GTC 1:36,554 1:35,964
27 67
Marc Bunting
Norbert Siedler
4 GTC 1:38,348 1:36,055
28 30
Henrique Cisneros
Sean Edwards
5 GTC 1:36,252 1:36,122
29 66
Ben Keating
Damien Faulkner
6 GTC 1:38,091 1:36,296
30 68
Kévin Estre
Al Carter
7 GTC 1:37,904 1:36,531
31 44
Seth Neiman
Dion von Moltke
8 GTC 1:39,000 1:37,084
32 27
Patrick Dempsey
Andy Lally
9 GTC 1:37,684 1:37,131

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze