Kwalifikacje dla BMW, problemy prototypów

Klaus Graf był najszybszy w piątkowych kwalifikacjach do wyścigu w Baltimore. Na ulicznym torze, trzykrotnie dochodziło do przerwania sesji, w tym w wygranej przez BMW części dla pojazdów GT.

Chwilowy wzlot czy powrót do rywalizacji? Dwa czołowe miejsca zajęte w klasie GT przez BMW sugerują, że ekipa ta zamierza w Baltimore walczyć o zwycięstwo – szczególnie, że ostatnio, do przeciwników z Corvette doszli ci z nowych, wyścigowych Viperów GTS-R. Tym razem „Żmije” wypadły jednak nieco gorzej, przegrywając zarówno z czołowymi konkurentami, jak i z dwoma Porsche – za to czerwone flagi przerwały sesje dla wyścigowych prototypów, powodując zamieszanie szczególnie w kategorii PC. Tu, o ustawieniu na starcie zdecydowały ostatnie minuty sesji – podobnie zresztą, do ostatniej chwili czekano na wyniki wśród prototypów P2. Jedynie kategorie P1 i GTC ułożyły się w znany już sposób – na czele z Klausem Grafem, który po raz kolejny zapewnił załodze Pickett Racing pole position.

Powodem przerwy w ostatniej części kwalifikacji był element nadwozia, który leżał w newralgicznym punkcie szykany na Pratt Street. Nie spowodowała ona problemów w kategorii P1, gdzie Chris Dyson tylko na początku sesji był niewiele gorszy od Klausa Grafa – za to w P2, zaskakująco długo na czele widniał Johannes van Overbeek z załogi Extreme Speed nr 02. Jeszcze przed pojawieniem się czerwonej flagi, Overbeeka pokonał jednak Ryan Briscoe z nr 551 od Level 5 – ale nie udało się to już ani Scottowi Sharpowi z nr 01 od ESM, ani Marino Franchittiemu z nr 552 od Level 5, który jako jedyny z tej grupy wyjechał na tor po wznowieniu sesji. Brytyjczyk poprawił wtedy swój czas – ale tylko, by awansować przed pojazdy PC.

W tej kategorii możliwe za to było, że kwalifikacje w ogóle się nie odbędą – wszystko za sprawą Rustego Mitchella z nr 7 od BAR1 Motorsports, który niedługo po starcie sesji uderzył w barierę i zatrzymał rywalizację. Sędziowie zdecydowali się jednak wznowić ją i dać kierowcom 5 minut na pokonanie czasu Dana Camerona z nr 52 od Mathiasen Motorsports – gdyż tylko on przejechał przed wypadkiem Mitchella szybkie okrążenie. Po wznowieniu, czas Camerona przebił Kyle Marcel z nr 8 od BAR1 – mimo, że Amerykanin również się poprawił. Pod koniec sesji, obu wyprzedził za to Colin Braun z nr 05 od CORE – jednak Cameron i Marcelli jeszcze raz poprawili swoje rezultaty i ostatecznie pokonali jego, a także Bruno Junqueirę z nr 9 od RSR i Tristana Nuneza z nr 18 od Performance Tech.

W GT, od początku bardzo szybko jechali kierowcy BMW – na czele wymieniali się Joey Hand i Bill Auberlen, zostawiając za sobą Tommego Milnera i Jana Magnussena z Corvette i Marca Goossensa z Vipera nr 91. W połowie sesji, na drugie miejsce wskoczył Wolf Henzler w Porsche nr 17 od Team Falken Tire – a Auberlen z BMW nr 55 zszedł jako pierwszy poniżej granicy 1:30. Niedługo potem, to samo uczynił Hand – a przed Henzlerem pojawił się także Magnussen. 3 minuty przed końcem sesji, za dwa BMW niespodziewanie weszli Milner oraz Patrick Long w Porsche nr 06 od CORE Autosport – a chwilę później sędziowie zatrzymali kwalifikacje, gdyż na feralnej szykanie, element nadwozia straciła jedna z Corvette. W ten sposób, Milner i Magnussen nie mieli już szansy na poprawienie swoich rezultatów – Duńczyk kończąc kwalifikacje na miejscu piątym, przed Henzlerem i Goossensem. Słabiej wypadli Kuno Wittmer z Vipera nr 93 i Olivier Beretta z Ferrari nr 62 – choć ten drugi, przez chwilę widniał nawet na miejscu trzecim.

Dość tradycyjnie wyglądała za to rywalizacja w kategorii GTC – choć o ile Jeroen Bleekemolen i Spencer Pumpelly walczyli ze sobą regularnie, to Sean Edwards z nr 30 od NGT był tym razem nieco słabszy. Brytyjczykowi, trzecią pozycję odbierali m.in. Kevin Estre z nr 68 od TRG i Andy Lally z nr 27 od Dempsey Del Piero Racing – przede wszystkim  jednak robił to Damien Faulker z nr 66 od TRG, m.in. jako trzeci (po Pumpellym i Bleekemolenie) schodząc poniżej granicy 1:35. Ostatecznie jednak, szybszy od Faulknera był Edwards, który pod koniec sesji wszedł na miejsce drugie – choć ostatnie słowo należało do Bleekemolena, który odebrał Pumpellemu czołową pozycję w tej kategorii.

P Nr Kierowcy   Klasa Zespół   Rezultat Strata
1 6
Klaus Graf
Lucas Luhr
1 P1 Muscle Milk Pickett Racing 1:25.290  
2 16
Chris Dyson
Guy Smith
2 P1 Dyson Racing Team 1:26.750 +1.46
3 551
Guy Cosmo
Marino Franchitti
1 P2 Level 5 Motorsport 1:27.170 +1.88
4 02
Ed Brown
Johannes van Overbeek
2 P2 Extreme Speed Motorsport 1:27.669 +2.38
5 01
Scott Sharp
Anthony Lazzaro
3 P2 Extreme Speed Motorsport 1:27.818 +2.53
6 52
Mike Guasch
Dane Cameron
1 PC PR1 Mathiasen
Motorsports
1:28.235 +2.95
7 552
Scott Tucker
Ryan Briscoe
4 P2 Level 5 Motorsport 1:28.335 +3.05
8 8
Kyle Marcelli
Chris Cumming
2 PC BAR1 Motorsports 1:28.518 +3.23
9 05
Jonathan Bennett
Colin Braun
3 PC CORE Autosport 1:28.716 +3.43
10 9
Bruno Junqueira
Duncan Ende
4 PC RSR Racing 1:29.081 +3.79
11 55
Bill Auberlen
Maxime Martin
1 GT
BMW Team RLL 1:29.560 +4.27
12 56
Dirk Müller
Joey Hand
2 GT BMW Team RLL 1:29.795 +4.51
13 4
Oliver Gavin
Tommy Milner
3 GT Corvette Racing 1:30.007 +4.72
14 06
Patrick Long
Tom Kimber-Smith
4 GT CORE Autosport 1:30.104 +4.81
15 3
Jan Magnussen
Antonio Garcia
5 GT Corvette Racing 1:30.132 +4.84
16 17
Wolf Henzler
Bryan Sellers
6 GT Team Falken Tire 1:30.238 +4.95
17 91
Marc Goossens
Dominik Farnbacher
7 GT SRT Motorsports 1:30.599 +5.31
18 62
Olivier Beretta
Matteo Malucelli
8 GT Risi Competizione 1:30.900 +5.61
19 48
Bryce Miller
Marco Holzer
9 GT Paul Miller Racing 1:31.352 +6.06
20 93
Jonathan Bomarito
Kuno Wittmer
10 GT SRT Motorsports 1:31.358 +6.07
21 23
Bill Sweedler
Townsend Bell
11 GT Team West
Alex Job Racing
1:31.494 +6.20
22 18
Tristan Nunez
Charlie Shears
5 PC Performance Tech
Motorsports
1:32.234 +6.94
23 22
Cooper MacNeil
Jeroen Bleekemolen
1 GTC Alex Job Racing 1:34.322 +9.03
24 45
Nelson Canache, Jr.
Spencer Pumpelly
2 GTC Flying Lizard Motorsport 1:34.515 +9.23
25 30
Henrique Cisneros
Sean Edwards
3 GTC NGT Motorsports 1:34.602 +9.31
26 66
Ben Keating
Damien Faulkner
4 GTC TRG 1:34.781 +9.49
27 7
Tomy Drissi
Rusty Mitchell
6 PC BAR1 Motorsports 1:34.905 +9.62
28 68
Kévin Estre
Al Carter
5 GTC TRG 1:34.949 +9.66
29 11
Mike Hedlund
Jan Heylen
6 GTC JDX Racing 1:35.371 +10.08
30 44
Seth Neiman
Dion von Moltke
7 GTC Flying Lizard Motorsport 1:35.496 +10.21
31 27
Patrick Dempsey
Andy Lally
8 GTC Dempsey Del Piero Racing 1:35.501 +10.21

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze