Klaus Graf był najszybszy w piątkowych kwalifikacjach do wyścigu w Baltimore. Na ulicznym torze, trzykrotnie dochodziło do przerwania sesji, w tym w wygranej przez BMW części dla pojazdów GT.
Chwilowy wzlot czy powrót do rywalizacji? Dwa czołowe miejsca zajęte w klasie GT przez BMW sugerują, że ekipa ta zamierza w Baltimore walczyć o zwycięstwo – szczególnie, że ostatnio, do przeciwników z Corvette doszli ci z nowych, wyścigowych Viperów GTS-R. Tym razem „Żmije” wypadły jednak nieco gorzej, przegrywając zarówno z czołowymi konkurentami, jak i z dwoma Porsche – za to czerwone flagi przerwały sesje dla wyścigowych prototypów, powodując zamieszanie szczególnie w kategorii PC. Tu, o ustawieniu na starcie zdecydowały ostatnie minuty sesji – podobnie zresztą, do ostatniej chwili czekano na wyniki wśród prototypów P2. Jedynie kategorie P1 i GTC ułożyły się w znany już sposób – na czele z Klausem Grafem, który po raz kolejny zapewnił załodze Pickett Racing pole position.
Powodem przerwy w ostatniej części kwalifikacji był element nadwozia, który leżał w newralgicznym punkcie szykany na Pratt Street. Nie spowodowała ona problemów w kategorii P1, gdzie Chris Dyson tylko na początku sesji był niewiele gorszy od Klausa Grafa – za to w P2, zaskakująco długo na czele widniał Johannes van Overbeek z załogi Extreme Speed nr 02. Jeszcze przed pojawieniem się czerwonej flagi, Overbeeka pokonał jednak Ryan Briscoe z nr 551 od Level 5 – ale nie udało się to już ani Scottowi Sharpowi z nr 01 od ESM, ani Marino Franchittiemu z nr 552 od Level 5, który jako jedyny z tej grupy wyjechał na tor po wznowieniu sesji. Brytyjczyk poprawił wtedy swój czas – ale tylko, by awansować przed pojazdy PC.
W tej kategorii możliwe za to było, że kwalifikacje w ogóle się nie odbędą – wszystko za sprawą Rustego Mitchella z nr 7 od BAR1 Motorsports, który niedługo po starcie sesji uderzył w barierę i zatrzymał rywalizację. Sędziowie zdecydowali się jednak wznowić ją i dać kierowcom 5 minut na pokonanie czasu Dana Camerona z nr 52 od Mathiasen Motorsports – gdyż tylko on przejechał przed wypadkiem Mitchella szybkie okrążenie. Po wznowieniu, czas Camerona przebił Kyle Marcel z nr 8 od BAR1 – mimo, że Amerykanin również się poprawił. Pod koniec sesji, obu wyprzedził za to Colin Braun z nr 05 od CORE – jednak Cameron i Marcelli jeszcze raz poprawili swoje rezultaty i ostatecznie pokonali jego, a także Bruno Junqueirę z nr 9 od RSR i Tristana Nuneza z nr 18 od Performance Tech.
W GT, od początku bardzo szybko jechali kierowcy BMW – na czele wymieniali się Joey Hand i Bill Auberlen, zostawiając za sobą Tommego Milnera i Jana Magnussena z Corvette i Marca Goossensa z Vipera nr 91. W połowie sesji, na drugie miejsce wskoczył Wolf Henzler w Porsche nr 17 od Team Falken Tire – a Auberlen z BMW nr 55 zszedł jako pierwszy poniżej granicy 1:30. Niedługo potem, to samo uczynił Hand – a przed Henzlerem pojawił się także Magnussen. 3 minuty przed końcem sesji, za dwa BMW niespodziewanie weszli Milner oraz Patrick Long w Porsche nr 06 od CORE Autosport – a chwilę później sędziowie zatrzymali kwalifikacje, gdyż na feralnej szykanie, element nadwozia straciła jedna z Corvette. W ten sposób, Milner i Magnussen nie mieli już szansy na poprawienie swoich rezultatów – Duńczyk kończąc kwalifikacje na miejscu piątym, przed Henzlerem i Goossensem. Słabiej wypadli Kuno Wittmer z Vipera nr 93 i Olivier Beretta z Ferrari nr 62 – choć ten drugi, przez chwilę widniał nawet na miejscu trzecim.
Dość tradycyjnie wyglądała za to rywalizacja w kategorii GTC – choć o ile Jeroen Bleekemolen i Spencer Pumpelly walczyli ze sobą regularnie, to Sean Edwards z nr 30 od NGT był tym razem nieco słabszy. Brytyjczykowi, trzecią pozycję odbierali m.in. Kevin Estre z nr 68 od TRG i Andy Lally z nr 27 od Dempsey Del Piero Racing – przede wszystkim jednak robił to Damien Faulker z nr 66 od TRG, m.in. jako trzeci (po Pumpellym i Bleekemolenie) schodząc poniżej granicy 1:35. Ostatecznie jednak, szybszy od Faulknera był Edwards, który pod koniec sesji wszedł na miejsce drugie – choć ostatnie słowo należało do Bleekemolena, który odebrał Pumpellemu czołową pozycję w tej kategorii.
P | Nr | Kierowcy | Klasa | Zespół | Rezultat | Strata | ||||
1 | 6 | Klaus Graf Lucas Luhr |
1 | P1 | Muscle Milk Pickett Racing | 1:25.290 | ||||
2 | 16 | Chris Dyson Guy Smith |
2 | P1 | Dyson Racing Team | 1:26.750 | +1.46 | |||
3 | 551 | Guy Cosmo Marino Franchitti |
1 | P2 | Level 5 Motorsport | 1:27.170 | +1.88 | |||
4 | 02 | Ed Brown Johannes van Overbeek |
2 | P2 | Extreme Speed Motorsport | 1:27.669 | +2.38 | |||
5 | 01 | Scott Sharp Anthony Lazzaro |
3 | P2 | Extreme Speed Motorsport | 1:27.818 | +2.53 | |||
6 | 52 | Mike Guasch Dane Cameron |
1 | PC | PR1 Mathiasen Motorsports |
1:28.235 | +2.95 | |||
7 | 552 | Scott Tucker Ryan Briscoe |
4 | P2 | Level 5 Motorsport | 1:28.335 | +3.05 | |||
8 | 8 | Kyle Marcelli Chris Cumming |
2 | PC | BAR1 Motorsports | 1:28.518 | +3.23 | |||
9 | 05 | Jonathan Bennett Colin Braun |
3 | PC | CORE Autosport | 1:28.716 | +3.43 | |||
10 | 9 | Bruno Junqueira Duncan Ende |
4 | PC | RSR Racing | 1:29.081 | +3.79 | |||
11 | 55 | Bill Auberlen Maxime Martin |
1 | GT |
BMW Team RLL | 1:29.560 | +4.27 | |||
12 | 56 | Dirk Müller Joey Hand |
2 | GT | BMW Team RLL | 1:29.795 | +4.51 | |||
13 | 4 | Oliver Gavin Tommy Milner |
3 | GT | Corvette Racing | 1:30.007 | +4.72 | |||
14 | 06 | Patrick Long Tom Kimber-Smith |
4 | GT | CORE Autosport | 1:30.104 | +4.81 | |||
15 | 3 | Jan Magnussen Antonio Garcia |
5 | GT | Corvette Racing | 1:30.132 | +4.84 | |||
16 | 17 | Wolf Henzler Bryan Sellers |
6 | GT | Team Falken Tire | 1:30.238 | +4.95 | |||
17 | 91 | Marc Goossens Dominik Farnbacher |
7 | GT | SRT Motorsports | 1:30.599 | +5.31 | |||
18 | 62 | Olivier Beretta Matteo Malucelli |
8 | GT | Risi Competizione | 1:30.900 | +5.61 | |||
19 | 48 | Bryce Miller Marco Holzer |
9 | GT | Paul Miller Racing | 1:31.352 | +6.06 | |||
20 | 93 | Jonathan Bomarito Kuno Wittmer |
10 | GT | SRT Motorsports | 1:31.358 | +6.07 | |||
21 | 23 | Bill Sweedler Townsend Bell |
11 | GT | Team West Alex Job Racing |
1:31.494 | +6.20 | |||
22 | 18 | Tristan Nunez Charlie Shears |
5 | PC | Performance Tech Motorsports |
1:32.234 | +6.94 | |||
23 | 22 | Cooper MacNeil Jeroen Bleekemolen |
1 | GTC | Alex Job Racing | 1:34.322 | +9.03 | |||
24 | 45 | Nelson Canache, Jr. Spencer Pumpelly |
2 | GTC | Flying Lizard Motorsport | 1:34.515 | +9.23 | |||
25 | 30 | Henrique Cisneros Sean Edwards |
3 | GTC | NGT Motorsports | 1:34.602 | +9.31 | |||
26 | 66 | Ben Keating Damien Faulkner |
4 | GTC | TRG | 1:34.781 | +9.49 | |||
27 | 7 | Tomy Drissi Rusty Mitchell |
6 | PC | BAR1 Motorsports | 1:34.905 | +9.62 | |||
28 | 68 | Kévin Estre Al Carter |
5 | GTC | TRG | 1:34.949 | +9.66 | |||
29 | 11 | Mike Hedlund Jan Heylen |
6 | GTC | JDX Racing | 1:35.371 | +10.08 | |||
30 | 44 | Seth Neiman Dion von Moltke |
7 | GTC | Flying Lizard Motorsport | 1:35.496 | +10.21 | |||
31 | 27 | Patrick Dempsey Andy Lally |
8 | GTC | Dempsey Del Piero Racing | 1:35.501 | +10.21 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.