W ten weekend, zespoły ALMS po raz drugi w tym sezonie wystartują w wyścigu odbywającym się na torze ulicznym. Rok temu, w starciu w Baltimore, niespodziewanie zwyciężyły prototypy P2.
Odbywająca się wspólnie z wyścigiem serii IndyCar runda na ulicach Baltimore, w ubiegłym roku miała zaskakujący wynik. Po 2 godzinach rywalizacji, pierwszymi na mecie okazały się być pojazdy zespołu Level 5 – a choć na tym samym okrążeniu, co zwycięzca, dopiero trzynasty był najlepszy prototyp czołowej kategorii P1. W dodatku – niewiele brakowało, aby na podium wyścigu pojawili się kierowcy najlepszego z pojazdów GT – Wolf Henzler i Bryan Sellers z Porsche ekipy Team Falken Tire ostatecznie ustąpili jednak pola najlepszym kierowcom prototypu PC, Alexowi Popowowi i Ryanowi Dalzielowi z CORE Autosports. W przypadku P1, tą najlepszą okazała się być za to po raz drugi załoga nr 20 od Dyson Racing – a czołowi gracze z nr 16 oraz konkurencyjnego HPD od Pickett Racing, do mety dojechali ze stratą powyżej dwóch okrążeń.
Tym razem jednak, Dyson Racing wystawia do walki już tylko jeden pojazd – i jeśli nie pokona załogi Muscle Milk Pickett Racing, ostatecznie straci szanse na mistrzostwo sezonu. Wszystko za sprawą trzech pierwszych wyścigów, w których załoga nr 16 nie zdobywała punktów – Dyson ma przez to stratę 74 oczek, czyli dokładnie tylu, ile może on zdobyć w trzech ostatnich rundach przy braku punktów ze strony Muscle Milk. Szanse i tak są więc tylko teoretyczne – a jeśli ta różnica stanie się po Baltimore jeszcze większa, ekipa Pickett Racing będzie mogła już teraz cieszyć się z kolejnego mistrzostwa ALMS. W przypadku kierowców, Klaus Graf i Lucas Luhr mistrzami zostali już po wyścigu na Road America – wskutek zmiany kierowców w Dyson Racing, nie mogą oni już nawet zrównać się z Niemcami. W Baltimore, za kierownicę Loli nr 16 powracają Chris Dyson i Guy Smith – nie pojawi się za to prototyp Deltawing, czego prozaicznym powodem jest mała ilość części zamiennych i obawy zespołu o zniszczenie pojazdu na niezwykle ciasnej, ogrodzonej betonowymi barierami pętli.
W kategorii P2, po niespodziewanym przejściu Guya Cosmo z Extreme Speed Motorsports do konkurencyjnej Level 5, ta ma jeszcze większe szanse na powtórzenie sukcesu z ubiegłego roku. Wciąż nie wiadomo, jak tym razem rozstawią się kierowcy owego zespołu – wiadomo natomiast, że partnerem Scotta Sharpa w rywalizacji ze Scottem Tuckerem, Marino Franchittim, a teraz również z Guyem Cosmo, będzie Anthony Lazzaro – kierowca widziany w ekipie Extreme Speed podczas tegorocznego wyścigu w Sebring. Mimo przegranych w dwóch ostatnich wyścigach, Sharp wciąż trzyma się blisko liderów kategorii – i w przeciwieństwie do P1, tu walka o mistrzostwo toczyć się może nawet do ostatniej rundy.
Podobnie, sytuacja ma się wśród prototypów PC – i tu także, czołowy konkurent w walce o mistrzostwo będzie miał w Baltimore nowego partnera. Tracący 5 punktów do Colina Brauna Mike Guash, w prototypie od PR1/Mathiasen Motorsport zmieniał się będzie nie z Davidem Chengiem, ale znanym z serii Rolex Sports Car Danem Cameronem. Partnerem Brauna będzie za to wciąż Jonathan Bennett – choć dla nich, ubiegłoroczny występ w Baltimore zakończył się już w połowie rywalizacji. Dobre wyniki na Road America nieco zbliżyły do czołówki Chrisa Cumminga z BAR1 Motorsports oraz Bruno Junqueirę z RSR Racing – ci jednak wciąż mają do lidera stratę około 20 punktów, którą muszą zmniejszyć także w Baltimore.
W GT, po sukcesach na Mosport Park i Road America, coraz większą uwagę przykuwają nowe Vipery. Triumf na torze w Elkhart Lake, z pewnością skłania załogi SRT Motorsports do kolejnych zwycięstw – szczególnie, że zespół ten jest już tylko 3 punkty gorszy od wice-lidera klasyfikacji, BMW Team RLL. Jeszcze bardziej ciekawie sytuacja wygląda z perspektywy kierowców – po zwycięstwie na Road America, Dominik Farnbacher i Marc Goossens zrównali się punktowo z Dirkiem Müllerem z BMW – a cała trójka traci tylko pięć oczek do prowadzących Olivera Gavina i Tommego Milnera z Corvette Racing. Druga załoga tego zespołu, Antonio Garcia i Jan Magnussen, do Müllera, Goossensa i Farnbachera tracą punkt – a poważną, 24-punktową stratę do lidera mają dopiero Maxime Martin i Bill Auberlen. Nieco uwagi mogą zwracać także ubiegłoroczni zwycięzcy wyścigu na Baltimore – choć Wolf Henzler i Bryan Sellers, szans na mistrzostwo sezonu raczej już nie mają.
W najsłabszej kategorii GTC, dwa ostatnie wyścigi wysunęły na czoło załogi Spencera Pumpelly i Jeroena Bleekemolena, nieco w cień spychając NGT Motorsports Henrique Cisnerosa. Ten, do liderów traci już 16 punktów, przy tylko 4 straty Holendra (i jego partnera, Coopera MacNeila) z Alex Job Racing – i jeśli chce myśleć o triumfie w tym sezonie, Cisneros i jego zmiennik Sean Edwards muszą znów wygrywać. Szanse na to są, gdyż to właśnie załoga nr 30 zwyciężyła w pierwszym w tym sezonie, ulicznym wyścigu w Long Beach – na ulicach Baltimore mogą więc potwierdzić, że to oni najlepiej sprawdzają się na ciasnych torach w centrum miast. Aż trzy pojazdy wystawi natomiast zespół TRG – w jednym z nich znajdzie się ubiegłoroczny zwycięzca wyścigu w tej kategorii, Al Carter.
Dla ALMS przewidziano dwa z trzech dni imprezy w Baltimore – w piątek odbędą się treningi o 14:50 i 18:05 oraz kwalifikacje o 22:30 – w sobotę rozgrzewka o 16:10 oraz 2-godzinny wyścig rozpoczynający się o godzinie 21:45.
Nr | Kierowcy | Klasa | Zespół | Samochód | |||
6 | Klaus Graf Lucas Luhr |
P1 | Muscle Milk Pickett Racing | HPD ARX-03c | |||
16 | Chris Dyson Guy Smith |
P1 | Dyson Racing Team | Lola B12/60 Mazda | |||
01 | Scott Sharp Anthony Lazzaro |
P2 | Extreme Speed Motorsport | HPD ARX-03b | |||
02 | Ed Brown Johannes van Overbeek |
P2 | Extreme Speed Motorsport | HPD ARX-03b | |||
551 | Scott Tucker Marino Franchitti |
P2 | Level 5 Motorsport | HPD ARX-03b | |||
552 | Scott Tucker Guy Cosmo Ryan Briscoe |
P2 | Level 5 Motorsport | HPD ARX-03b | |||
3 | Jan Magnussen Antonio Garcia |
GT | Corvette Racing | Chevrolet Corvette C6.ZR1 | |||
4 | Oliver Gavin Tommy Milner |
GT | Corvette Racing | Chevrolet Corvette C6.ZR1 | |||
17 | Wolf Henzler Bryan Sellers |
GT | Team Falken Tire | Porsche 911 GT3-RSR (997) | |||
23 | Bill Sweedler Townsend Bell |
GT | Team West Alex Job Racing |
Ferrari 458 Italia GTC | |||
48 | Bryce Miller Marco Holzer |
GT | Paul Miller Racing | Porsche 911 GT3-RSR (997) | |||
55 | Bill Auberlen Maxime Martin |
GT | BMW Team RLL | BMW Z4 GTE | |||
56 | Dirk Müller Joey Hand |
GT | BMW Team RLL | BMW Z4 GTE | |||
62 | Olivier Beretta Matteo Malucelli |
GT | Risi Competizione | Ferrari 458 Italia GTC | |||
91 | Marc Goossens Dominik Farnbacher |
GT | SRT Motorsports | SRT Viper GTS-R | |||
93 | Jonathan Bomarito Kuno Wittmer |
GT | SRT Motorsports | SRT Viper GTS-R | |||
06 | Patrick Long Tom Kimber-Smith |
GT | CORE Autosport | Porsche 911 GT3-RSR (997) | |||
7 | Tomy Drissi Rusty Mitchell |
PC | BAR1 Motorsports | Oreca FLM09 | |||
8 | Kyle Marcelli Chris Cumming |
PC | BAR1 Motorsports | Oreca FLM09 | |||
9 | Bruno Junqueira Duncan Ende |
PC | RSR Racing | Oreca FLM09 | |||
18 | Tristan Nunez Charlie Shears |
PC | Performance Tech Motorsports |
Oreca FLM09 | |||
52 | Mike Guasch Dane Cameron |
PC | PR1 Mathiasen Motorsports |
Oreca FLM09 | |||
81 | Mirco Schultis Renger Van Der Zande |
PC | 8Star Mishumotors | Oreca FLM09 | |||
05 | Jonathan Bennett Colin Braun |
PC | CORE Autosport | Oreca FLM09 | |||
11 | Mike Hedlund Jan Heylen |
GTC | JDX Racing | Porsche 911 GT3 Cup (997) | |||
22 | Cooper MacNeil Jeroen Bleekemolen |
GTC | Alex Job Racing | Porsche 911 GT3 Cup (997) | |||
27 | Patrick Dempsey Andy Lally |
GTC | Dempsey Del Piero Racing | Porsche 911 GT3 Cup (997) | |||
30 | Henrique Cisneros Sean Edwards |
GTC | NGT Motorsports | Porsche 911 GT3 Cup (997) | |||
44 | Seth Neiman Dion von Moltke |
GTC | Flying Lizard Motorsport | Porsche 911 GT3 Cup (997) | |||
45 | Nelson Canache, Jr. Spencer Pumpelly |
GTC | Flying Lizard Motorsport | Porsche 911 GT3 Cup (997) | |||
66 | Ben Keating Damien Faulkner |
GTC | TRG | Porsche 911 GT3 Cup (997) | |||
67 | Marc Bunting Norbert Siedler |
GTC | TRG | Porsche 911 GT3 Cup (997) | |||
68 | Kévin Estre Al Carter |
GTC | TRG | Porsche 911 GT3 Cup (997) |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.