Rebellion na czele, dobre wyniki BMW

Załoga Rebellion Racing była najszybsza w obu sesjach treningowych na torze Laguna Seca. Dobre wyniki uzyskują załogi GT w BMW, choć ani razu nie są to najszybsze czasy w tej kategorii.

Po łączonej, dwugodzinnej sesji treningowej w Long Beach, treningi na Laguna Seca odbyły się już tradycyjnie jako dwie sesje 60-minutowe. Bez problemów z pogodą, za to z dwoma (a w praktyce nawet trzema) czerwonymi flagami w sesji drugiej, pojazdy mogły sprawdzić się dwukrotnie – a my mogliśmy dowiedzieć się coś więcej na temat tego, co możemy zobaczyć w jutrzejszym, 4-godzinnym starciu. Wnioski są następujące: w P1, jeśli nie dojdzie do żadnych awarii, pojedynek toczył się będzie między załogami Rebellion i Muscle Milk; w P2 Level 5 nie daje większych szans konkurencji z Extreme Speed Motorsports – podobnie, jak w PC ubiegłoroczni zwycięzcy, załoga nr 05 od CORE Autosports. W GT, całkiem śmiało stawiać można na nowe fabryczne BMW, które w obu sesjach znajdowały się w czołówce – choć najszybszą była załoga Ferrari nr 62 od Risi Competizione, i to ich należałoby brać pod uwagę jako faworytów, jeżeli mielibyśmy opierać się wyłącznie na końcowych wynikach sesji treningowych. W końcu w GTC, do zwycięstwa swoje załogi ciągnąć będą Jeroen Bleekemolen i Nick Tandy – a także Patrick Dempsey, który bardzo dobrze spisywał się w obu treningach. Czy jednak są to słuszne przewidywania – musimy poczekać do jutra…

Pośród trzech rzeczywistych prototypów P1, pierwszy trening odbył się na zmianę pod dyktando Rebelliona i Muscle Milk Pickett Racing. Niecały kwadrans od startu, Nick Heidfeld w Loli nr 12 zszedł do poziomu 1:15,727, kiedy to Lucas Luhr w HPD nr 6 dopiero przekraczał granicę 1:17 – w połowie sesji, Niemiec z amerykańskiego zespołu zaczął poprawiać swoje wyniki, a następnie oddał kierownicę Klausofi Grafowi. Ten niedługo później przebił czas Heidfelda, schodząc do 1:15,145 – ostatnie zdanie należało jednak do byłego kierowcy Formuły 1, który na pięć minut przed końcem sesji uzyskał 1:15,009 i przywrócił załodze nr 12 miejsce na czele. Wyraźnie wolniejsza była Lola ekipy Dyson Racing, której najlepszy czas wynosił 1:16,559 – a prototyp Deltawing w treningu nie uczestniczył.

W kategorii P2 lepszym okazał się zespół Level 5 – choć początkowo tylko Marino Franchitti z załogi nr 551 znajdował się przed dwoma siostrzanymi HPD od Extreme Speed. W połowie sesji, coraz szybciej jechał jednak Ryan Briscoe z prototypu nr 551, 20 minut przed jej końcem wychodząc na drugie miejsce – a ostatecznie pokonując nawet kolegów z drugiego pojazdu od Level 5, czasem 1:18,578 bijąc ich o zaledwie 0,02 sekundy. Obie załogi Extreme Speed były wolniejsze o sekundę.

Wśród prototypów PC pierwszy trening był dowodem, że sukces z ubiegłego roku mogą powtórzyć kierowcy załogi 05 od CORE Autosports – Josh Benett i Colin Braun. Praktycznie przez całą godzinę kontrolowali oni przebieg rywalizacji – za nimi natomiast, w połowie sesji na drugie miejsce wyszedł Renger Van Der Zande z prototypu nr 81 łączonej ekipy DragonSpeed/8Star Motorsports. Kolejne dwa miejsca zajęli kierowcy BAR1 Motorsports.

Zgodnie z oczekiwaniami, najwięcej działo się w kategorii GT – tu całkiem dobrze wypadły załogi BMW, które zamierzają na Laguna Seca potwierdzić swoje możliwości ukazane w Long Beach. Początkowo, na czele stawki widniał John Edwards w BMW nr 56 – od niego pałeczkę przejął jednak po kwadransie od startu Matteo Malucelli w Ferrari nr 62 ekipy Risi Competizione. W połowie sesji, nieoczekiwanie na czoło wyszedł jednak Patrick Long w Porsche ekipy CORE, które na Laguna Seca debiutuje w ALMS – a niedługo potem, przed Ferrari są już także dwa BMW. Około 20 minut przed końcem treningu, drugi czas GT uzyskuje jednak Jan Magnussen w Corvette nr 3, spychając Maxime Martina i Johna Edwardsa na miejsca 3. i 4. – i w tym ustawieniu, z poprawiającym jeszcze swoje wyniki Longiem, czołówka GT pozostaje już do końca sesji. Nienajlepiej wypadają dwa fabryczne Vipery, zajmując dwie ostatnie lokaty – z drugiej jednak strony, niemal wszystkie pojazdy GT uzyskały czas o mniej niż sekundę gorszy od lidera.

W GTC, początkowo, mimo obecności na torze m.in. Jeroena Bleekemolena, Spencera Pumpelly’ego czy Nicka Tandy’ego, na czele stawki widnieje Patrick Dempsey z Porsche jego własnej ekipy. Dopiero w drugiej połowie treningu, czas Dempseya przebija Bleekemolen i Tandy – i ta dwójka ostatecznie uzyskuje dwa najlepsze czasy sesji.

Poz Nr Kierowcy Klasa Zespół   Rezultat
1 12
Nick Heidfeld
Neel Jani
P1 Rebellion Racing 1:15,009
2 6
Klaus Graf
Lucas Luhr
P1 Muscle Milk Pickett Racing 1:15,145
(+0,136)
3 16
Chris Dyson
Guy Smith
P1 Dyson Racing Team 1:16,559
(+1,550)
4 552
Scott Tucker
Ryan Briscoe
P2 Level 5 Motorsport 1:18,578
(+3,569)
5 551
Scott Tucker
Marino Franchitti
P2 Level 5 Motorsport 1:18,596
(+3,587)
6 02
Ed Brown
Johannes van Overbeek
P2 Extreme Speed Motorsport 1:19,597
(+4,558)
7 01
Scott Sharp
Guy Cosmo
P2 Extreme Speed Motorsport 1:19,661
(+4,562)
8 05
Jonathan Bennett
Colin Braun
PC CORE Autosport 1:20,300
(+5,291)
9 81
Mirco Schultis
Renger Van Der Zande
PC DragonSpeed Mishumotors 1:20,615
(+5,606)
10 8
Kyle Marcelli
Chris Cumming
PC BAR1 Motorsports 1:21,122
(+6,113)
...     ...          
15 06
Patrick Long
Tom Kimber-Smith
GT CORE Autosport 1:24,022
(+9,013)
16  3
Jan Magnussen
Antonio Garcia
GT Corvette Racing 1:24,038
(+9,029)
17  55
Bill Auberlen
Maxime Martin
GT BMW Team RLL 1:24,053
(+9,044)
...     ...          
26 22
Cooper MacNeil
Jeroen Bleekemolen
GTC Alex Job Racing 1:27,907
(+12,898)
27 30
Henrique Cisneros
Nick Tandy
GTC NGT Motorsports 1:28,128
(+13,119)
28 27
Patrick Dempsey
Andy Lally
GTC Dempsey Del Piero Racing 1:28,787
(+13,778) 

Pełne wyniki sesji znajdziesz klikając TUTAJ

Kilka analogicznych sytuacji miało miejsce w drugiej sesji treningowej. W kategorii P1, tym razem jednak czas Nicka Heidfelda z początku sesji pozwolił utrzymać załodze nr 12 prowadzenie nawet, gdy w połowie treningu poprawiał się Klaus Graf z HPD od Muscle Milk Pickett Racing. Pod koniec sesji natomiast, czołowe miejsce Rebelliona przypieczętował Neel Jani, który poprawił wynik Heidfelda – choć i wtedy Graf zaliczył kilka szybkich okrążeń, poprawiając swoje rezultaty. Ponownie, dużo wolniejsza była załoga nr 16 od Dyson Racing – a cztery okrążenia przejechał pod koniec sesji prototyp Deltawing.

W kategorii P2, w drugim z treningów załoga 552 prowadziła już niemal od początku – i czoło tabeli wyników zachowała do końca sesji dzięki szybkim okrążeniom Ryana Briscoe. Początkowo natomiast, słabo spisywała się druga z załóg od Level 5 – pod koniec sesji Marino Franchitti pokonał jednak oba pojazdy od Extreme Sp4eed, choć cały trening Brytyjczyk zakończył wypadnięciem poza tor. Wśród ekipy konkurentów, wpierw lepszy był Guy Cosmo z pojazdu nr 01 – w połowie sesji przyśpieszył jednak Johannes van Overbeek z nr 02, i to on uzyskał ostatecznie trzeci czas P2.

Wśród prototypów PC przez pierwszą część treningu wydawało się, że CORE Autosports tym razem będzie miało tu konkurenta – miał nim być Kyle Marcelli z załogi nr 8 od BAR1 Motorsports. W dodatku, w połowie sesji, drugi czas uzyskał Luis Diaz z nr 52 od PR1 Mathiasen Motorsports – po wznowieniu sesji przerwanej przez wypadnięcie z toru jednego z Porsche, Braun wyszedł jednak na czoło kategorii i owego czoła już do końca sesji nie oddał. Rezultat Marcelliego pokonali wtedy również Diaz oraz Bruno Junqueira z załogi nr 9 od RSR – a pod sam koniec sesji bliski tego był również Renger Van Der Zande z Dragonspeed/8Star.

W kategorii GT, po raz kolejny z dobrej strony pokazały się BMW – choć po raz kolejny to nie one uzyskały najlepszy czas. Przez większą część sesji, to jednak Maxime Martin widniał na czele kategorii, przez dłuższą chwilę przed Dirkiem Müllerem w drugim BMW – lecz w połowie treningu lepszy od Martina okazał się być Matteo Malucelli z Ferrari nr 62 od Risi Competizione. Wtedy też, na miejsce czwarte wszedł Patrick Long z Porsche nr 06 od CORE Autosports – a pod koniec, do czołówki weszły także obie Corvette, uzyskując drugi (Oliver Gavin w nr 3) i czwarty (Andy Garcia w nr 4) czas. Wtedy jednak na czoło wychodzi Müller, który ostatecznie przegrywa z Malucellim i jego zmiennikiem, Olivierem Berettą – a Bill Auberlen zapewnia BMW także pozycję trzecią. Gavin jest więc czwarty, Long piąty – a załogę Corvette nr 4 pokonuje także Wolf Henzler z Porsche nr 17.

Wśród pojazdów GTC, znów na czoło wychodzi początkowo Patrick Dempsey – przy czym tym razem, na torze nie pojawiają się Jeroen Bleekemolen czy Nick Tandy, ale ich zmiennicy. Dempsey dość długo prowadzi więc wśród pucharowych Porsche, mając czasy lepsze właśnie od owych zmienników – Coopera MacNeila z Alex Job Racing  i Henrique Cisnerosa z NGT. Gdy na kwadrans przed końcem sesji, Bleekemolen i Tandy pojawiają się na torze – Holender szybko uzyskuje czasy zbliżone do Dempseya, by w końcu przejąć od niego pałeczkę w tej kategorii. Nie udaje się to natomiast Tandy’emu, który pomimo poprawy, pozostaje na miejscu trzecim – a dalej są załogi nr 45 od Flying Lizards oraz nr 11 od JDX Racing – ta druga na początku sesji wywołując jej zatrzymanie wskutek problemów z pojazdem. W połowie sesji, drugą czerwoną flagę wprowadza natomiast Andrew Novich w Porsche nr 68, wypadając poza tor.

Poz Nr Kierowcy Klasa Zespół   Rezultat
1 12
Nick Heidfeld
Neel Jani
P1 Rebellion Racing 1:14,441
2 6
Klaus Graf
Lucas Luhr
P1 Muscle Milk Pickett Racing 1:14,845
(+0,404)
3 16
Chris Dyson
Guy Smith
P1 Dyson Racing Team 1:16,277
(1,836)
4 552
Scott Tucker
Ryan Briscoe
P2 Level 5 Motorsport 1:17,735
(+3,294)
5 551
Scott Tucker
Marino Franchitti
P2 Level 5 Motorsport 1:18,161
(+3,720)
6 02
Ed Brown
Johannes van Overbeek
P2 Extreme Speed Motorsport 1:19,261
(+4,820)
7 01
Scott Sharp
Guy Cosmo
P2 Extreme Speed Motorsport 1:19,558
(+5,227)
8 05
Jonathan Bennett
Colin Braun
PC CORE Autosport 1:19,688
(+5,247)
9 52
Mike Guasch
Luis Diaz
PC PR1 Mathiasen Motorsports 1:19,843
(+5,402)
10 9
Bruno Junqueira
Duncan Ende
PC RSR Racing 1:19,852
(+5,411)
...     ...          
15 62
Olivier Beretta
Matteo Malucelli
GT Risi Competizione 1:23,579
(+9,138)
16 56
Dirk Müller
John Edwards
GT BMW Team RLL 1:23,621
(+9,180)
17 55
Bill Auberlen
Maxime Martin
GT BMW Team RLL 1:23,684
(+9,243)
...     ...          
27 22
Cooper MacNeil
Jeroen Bleekemolen
GTC Alex Job Racing 1:27,872
(+13,431)
28 30
Henrique Cisneros
Nick Tandy
GTC NGT Motorsports 1:27,885
(+13,444)
29 27
Patrick Dempsey
Andy Lally
GTC Dempsey Del Piero Racing 1:27,898)
(+13,457)

Pełne wyniki sesji znajdziesz klikając TUTAJ

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze