3341 dni – tyle czasu minęło od pierwszego wyścigu serii IMSA na torze Indianapolis Motor Speedway. Wówczas na torze jeździły prototypy Corvette, Ligiera JS P2, Oreca 03, a także istniały kategorie GT Le Mans i Prototype Challenge. Teraz, po 3,925 km torze, ścigają się auta GTD Pro i GTD, a także prototypy LMP3, LMP2 i GTP.
Jednym z najbardziej znanych zawodów na tym obiekcie jest rzecz jasna Indianapolis 500, które odbywa się zawsze w okolicy maja (wyjątkiem był 2020 rok, kiedy z powodu pandemii koronawirusa, przesunięto Indy 500 na sierpień). Od września 2023 roku kolorowa kawalkada ekip IMSA pojedzie także na jednym z najsłynniejszych torów w Stanach Zjednoczonych Ameryki.
Zlokalizowany około 10 km od miasta Indianapolis, wybudowany w 1909 roku jest drugim torem wyścigowym, który jest pochylonym owalem. Są dwa proste o długości 1 km, cztery geometryczne zakręty w lewo, mające 400 m długości i krótkie 200-metrowe proste.
Owal ma też „dobudówkę”, która obejmuje część toru, w tym główną prostą i południowo-wschodni zakręt. To po tej części i po tej nitce toru ścigała się m.in. Formuła 1, a teraz także seria IMSA.
W 2014 roku, zwycięstwo odniósł zespół Action Express Racing #5 w składzie Joao Barbosa i Christian Fittipaldi, przed ekipą Chip Ganassi Racing #01 i Spirit of Daytona Racing #90. W innych klasach wygrali Starworks Motorsport #8, STR Motorsports #93 oraz Scuderia Corsa #63.
W klasyfikacji generalnej na prowadzeniu są Filipe Albuqueruqe i Ricky Taylor z 2171 punktami na koncie. Duet Wayne Taylor Racing #10 ma 20 oczek przewagi nad parą Action Express Racing #31, a także 73 oczka nad trzecim zespołem BMW Team RLL #25.
W kwalifikacjach najszybsze były prototypy Porsche – z czasem 1:13,672 z pierwszego pola pojedzie Matt Campbell w Porsche Team Penske #7. Drugi wynik wykręcił Mathieu Jaminet w drugim prototypie ekipy Team Penske. Francuz był wolniejszy o 0,152 sekundy. Trzeci czas miał Brytyjczyk, Tom Blomqvist z Meyer Shank Racing #60.
W innych kategoriach najszybsi byli Ben Keating w PR1/Mathiasen Motorsports #52. Keating nie dał szans reszcie zawodnikom w kategorii LMP2, gdyż drugi George Kurtz miał wynik o ponad 0,4 sekundy wolniejszy od amerykańskiego zawodnika. W klasie LMP3 z pierwszych pozycji pojadą dwa prototypy JR III Racing, które były bezkonkurencyjne.
Klaus Bachler z Pfaff Motorsports #9 wygrał sesję kwalifikacyjną w klasie GTD Pro wyprzedzając Julesa Gounona z WeatherTech Racing #79 i Jacka Hawkswortha z Vasser Sullivan #14. Najszybszy w samochodach GT3 był jednak Madison Snow z Paul Miller Racing #1, który z kapitalnym czasem – 1:23,075 pojedzie z pierwszego pola w kategorii GTD.
Wyścig rozpocznie się w niedzielę o godzinie 19:05. Transmisję obejrzeć można na platformie streamingowej Viaplay.
Wesprzyj nas na Patronite.