United Autosports z dwoma prototypami LMP2 w przyszłym sezonie IMSA

Obecny sezon to ostatni rok prototypów LMP2 w Mistrzostwach Świata Wyścigów Długodystansowych. Z tego powodu ekipy LMP2 ogłaszają już zmiany, jakie mają nastąpić. Albo załogi zostają w WEC i pojadą w kategorii Hypercar (jak Vector, który potwierdził program Isotty Franchini), albo przenoszą się do innych serii, gdzie jeździ jeszcze prototypami LMP2. Tak zrobił United Autosports. Zespół Zaka Browna ogłosił, że program LMP2 będzie kontynuowany w serii IMSA.

IMSA w przyszłym sezonie wycofuje się z pomysłu pięciu klas. Z klas GTP, LMP2, GTD Pro i GTD, została wycofana kategoria LMP3. To idealny scenariusz dla ekip LMP2, które startują w serii WEC, gdyż w 2024 roku klasa LMP2 będzie dostępna w serii IMSA.

United Autosports ma wystawiać dwa auta w stawce. Różnicą jest fakt, że w ekipie musi być jeden kierowca z kategorii brązowej, czyli tzw. kierowca-dżentelmen.

Seria IMSA nie jest obca dla ekipy United Autosports. Rok temu startowali w dwóch wyścigach sezonu – w 24h Daytona i 12h Sebring. Wówczas w szeregach #22 pojechali James McGuire, Guy Smith, Philip Hanson i Will Owen. To pierwszy start United Autosports w pełnym sezonie IMSA.

Mówi się także o starcie brytyjskiej ekipy w wyścigach Europejskiej Serii Le Mans, a także w Azjatyckiej Serii Le Mans. Dzięki dalszemu udziałowi w seriach organizowanych przez ACO, szef zespołu Richard Dean ma nadzieję, że pojawią się w przyszłym sezonie na starcie 24h Le Mans. Dla przypomnienia kategoria LMP2 pojawi się wyłącznie w wyścigu 24-godzinnym na słynnym torze we Francji.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze