Sprinterski wyścig na torze Laguna Seca padł łupem zespołu Chip Ganassi Racing #01. Sebastian Bourdais i Renger van der Zande wykorzystali świeższe opony oraz okazje na kalifornijskim obiekcie i to oni triumfowali 3,9 sekundy przed Porsche Penske Motorsport #6.
Zdobywcy pierwszego pola startowego – Porsche Penske Motorsport #7, dostali karę za niebezpieczne zdarzenia, którą przyczyną była eliminacja auta Andretti Autosport #94 z Jarettem Andrettim za kółkiem. Współwłaścicielowi, jak i kierowcy Astona Martina #94 nic się nie stało, jednak musieli się oni przedwcześnie wycofać z wyścigu.
Problemy także dotarły do kierowy Pfaff Motorsports #9, który otrzymał karę za przejazd na czerwonym świetle, przez co stracił on sporo czasu. W międzyczasie sporą przewagę wypracował sobie Pipo Derani, jednak – jak się okazało – nie na długo. Druga żółta flaga ukazała się godzinę później i Brazylijczyk musiał walczyć z Colinem Braunem z Meyer Shank Racing #60.
Braun w późniejszej części miał spore problemy z tempem, a jego strata w pewnym momencie do lidera wynosiła aż 10 sekund. Ostatecznie został on wyprzedzony przez Nicka Tandy’ego z Porsche Penske Motorsport #6. Wcześniej problemy mieli zawodnicy drugiego prototypu Penske #7. Felipe Nasr utrzymał się na torze, ale uszkodził swoje Porsche i musiał zjechać na wymianę tylnego skrzydła, jak i całego przodu.
Ostatnia neutralizacja spowodowana została przez Aarona Telitza z Vasser Sullivan #12, który na zakręcie 11 musiał zaparkować swojego Lexusa z boku trasy. Na 40 minut przed końcem wyścigu na Laguna Seca, Renger van der Zande zaatakował pozycję lidera kierowcę Action Express Racing #31. Jak się okazało później to był znakomity manewr i pomysł, żeby 37-latek wyprzedził byłego kierowcę Formuły E, Alexandra Simsa.
Prowadzenia nie oddał już do mety i to właśnie Cadillac jest pierwszym producentem w serii IMSA, który wygrał dwa wyścigi w klasie GTP. Renger van der Zande przekroczył linię mety o 3,9 sekundy przed drugim w wyścigu Nickiem Tandym z Porsche Penske Motorsport. Z kolei 6,7 sekundy za brytyjskim kierowcą przyjechał Alex Sims. Trudny debiut w klasie GTP zaliczył JDC-Miller Motorsports, który rywalizację ukończył na siódmym miejscu, tracąc niewiele do innych pozycji.
W klasie LMP2 zwycięstwo odniosła ekipa TDS Racing #11 z Stevenem Thomasem i Mikkelem Jensenem. Duet ten wyprzedził o ponad 5 sekund swoich najgroźniejszych rywali, czytaj ekipie PR1/Mathiasen Mortorsports #52. Podium dopełnili zdobywcy pole position z soboty, a więc kierowcy Crowdstrike Racing #04.
Kategorię GTD Pro trapiły non stop jakieś kary lub problemy kierowców GT3. Ostatecznie wygrana padła łupem WeatherTech Racing #79. Kierowcy Dani Juncadella i Jules Gounon wyprzedzili Bena Barnicoat’a z Vasser Sullivan #12 i przed kierowcą Pfaff Motorsports, Patrickiem Pilet. Szansę na dobry wynik oraz udany jubileusz 100-wyścigu dla Antonio Garcii miał zespół Corvette Racing, jednak napotkał on karę na około 30 minut przed końcem wyścigu na Laguna Seca.
Bardzo dobrze zaprezentowali się kierowcy Kellymoss przy współpracy z Riley Motorsport. Oba auta Porsche 911 stanęły na podium, w tym jeden – na najwyższym. To auto #91 z Alanem Metni oraz Kay van Berlo było najszybsze i dojechało w około 10 sekund przed resztą stawki. Drugie miejsce zajął zespół Turner Motorsports #97 z Billem Auberleanem i Chandlerem Hullem, zaś trzecie, zdobywcy pierwszego miejsca w klasie GTD, Kellymoss Racing #92.
Następny wyścig serii IMSA odbędzie się na torze Watkins Glen. To powrót do wyścigu długodystansowych, a wszyscy zawodnicy będą musieli przejechać 6 godzin. Weekend 6h Glen odbędzie się w dniach 22 – 25 czerwca.
P | Nr | Kierowca | Klasa | Zespół | Rezultat | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 1 | Sébastien Bourdais Renger van der Zande | GTP | Cadillac Racing | 102 okr. | |||
2 | 6 | Nick Tandy Mathieu Jaminet | GTP | Porsche Penske Motorsport | + 3,882 | |||
3 | 31 | Luís Felipe Derani Alexander Sims | GTP | Whelen Engineering Racing | + 10,636 | |||
4 | 10 | Ricky Taylor Filipe Albuquerque | GTP | Wayne Taylor Racing w/ Andretti Autosport | + 21,041 | |||
5 | 24 | Philipp Eng Augusto Farfus | GTP | BMW M Team RLL | + 22,818 | |||
6 | 60 | Tom Blomqvist Colin Braun | GTP | Meyer Shank Racing w/ Curb Agajanian | + 23,109 | |||
7 | 5 | Tijmen van der Helm Mike Rockenfeller | GTP | JDC–Miller MotorSports | + 23,818 | |||
8 | 11 | Steven Thomas Mikkel Jensen | LMP2 | TDS Racing | + 43,809 | |||
9 | 25 | Connor de Phillippi Nick Yelloly | GTP | BMW M Team RLL | + 45,677 | |||
10 | 52 | Ben Keating Paul-Loup Chatin | LMP2 | PR1 Mathiasen Motorsports | + 48,904 | |||
11 | 4 | George Kurtz Ben Hanley | LMP2 | CrowdStrike Racing with APR | + 49,158 | |||
12 | 35 | François Heriau Giedo van der Garde | LMP2 | TDS Racing | + 50,003 | |||
13 | 51 | Eric Lux Juan Pablo Montoya | LMP2 | Rick Ware Racing | + 1:03,324 | |||
14 | 20 | Dennis Andersen Ed Jones | LMP2 | High Class Racing | + 1:04,674 | |||
15 | 18 | Dwight Merriman Ryan Dalziel | LMP2 | Era Motorsport | + 2 okr. | |||
16 | 91 | Alan Metni Kay van Berlo | GTD | Kellymoss with Riley | + 5 okr. | |||
17 | 97 | Bill Auberlen Chandler Hull | GTD | Turner Motorsport | + 5 okr. | |||
18 | 92 | Alec Udell Julien Andlauer | GTD | Kellymoss with Riley | + 5 okr. | |||
19 | 44 | John Potter Andy Lally | GTD | Magnus Racing | + 5 okr. | |||
20 | 70 | Brendan Iribe Frederik Schandorff | GTD | Inception Racing | + 5 okr. | |||
21 | 77 | Alan Brynjolfsson Trent Hindman | GTD | Wright Motorsports | + 5 okr. | |||
22 | 96 | Patrick Gallagher Robert Foley | GTD | Turner Motorsport | + 5 okr. | |||
23 | 79 | Daniel Juncadella Jules Gounon | GTD PRO | WeatherTech Racing | + 5 okr. | |||
24 | 27 | Roman De Angelis Marco Sørensen | GTD | Heart of Racing Team | + 5 okr. | |||
25 | 78 | Mikhail Goikhberg Loris Spinelli | GTD | Forte Racing Powered by USRT | + 5 okr. | |||
26 | 1 | Bryan Sellers Madison Snow | GTD | Paul Miller Racing | + 5 okr. | |||
27 | 14 | Jack Hawksworth Ben Barnicoat | GTD PRO | Vasser Sullivan | + 5 okr. | |||
28 | 9 | Klaus Bachler Patrick Pilet | GTD PRO | Pfaff Motorsports | + 5 okr. | |||
29 | 80 | Gunnar Jeannette Sebastian Priaulx | GTD | AO Racing | + 5 okr. | |||
30 | 3 | Antonio Garcia Jordan Taylor | GTD PRO | Corvette Racing | + 7 okr. | |||
31 | 23 | Ross Gunn Alex Riberas | GTD PRO | Heart of Racing Team | + 7 okr. | |||
32 | 7 | Matt Campbell Felipe Nasr | GTP | Porsche Penske Motorsport | + 8 okr. | |||
33 | 57 | Russell Ward Philip Ellis | GTD | Winward Racing | + 16 okr. | |||
34 | 66 | Sheena Monk Katherine Legge | GTD | Gradient Racing | + 27 okr. | |||
35 | 12 | Frankie Montecalvo Aaron Telitz | GTD | Vasser Sullivan | + 44 okr. | |||
36 | 32 | Mike Skeen Mikaël Grenier | GTD | Team Korthoff Motorsports | + 65 okr. | |||
37 | 8 | John Farano Louis Delétraz | LMP2 | Tower Motorsports | + 68 okr. | |||
38 | 94 | Jarett Andretti Gabby Chaves | GTD | Andretti Autosport | + 93 okr. |