Plany dla klasy LMP2 poznamy podczas testów WEC?

Według magazynu Autosport, Międzynarodowa Federacja Samochodowa i Automobiklub Zachodni mają ogłosić projekt regulaminu klasy LMP2 na sezon 2017 podczas Prologu Długodystansowych Mistrzostw Świata w tym tygodniu.

Jak już informowaliśmy, liczba producentów podwozi ma zostać zredukowana do czterech, a podczas posiedzenia Światowej Rady Sportów Motorowych zadecydowano, że silniki będą pochodzić od jednego dostawcy.

Podczas prologu mamy poznać procedurę w ramach której producenci będą mogli ubiegać się o jedno z czterech miejsc. W porównaniu z obecną generacją podwozi LMP2, które są przewidziane na 6 lat, nowe konstrukcje będą miały krótszy czas życia, wynoszący cztery lata. Ma też wzrosnąć ich cena - do 500 tysięcy euro. Obecnie górny limit jest ustalony na 450 tys. i według niego powstały podwozia coupé, większość modeli z otwartym kokpitem zbudowano w oparciu o limit 370 tysięcy.

Przynajmniej jedno z miejsc ma być zarezerwowane dla amerykańskiego producenta - swoje zainteresowanie klasą wyraziły Honda Performance Development oraz Riley Technologies. Autosport uważa także, że pomimo wprowadzenia jednego silnika, dobór opon w klasie pozostanie dowolny.

Źródło: autosport.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze