Załoga OAK Racing uzyskała najlepszy czas piątkowych treningów na torze Sepang. Najlepszy czas drugiego treningu należał jednak do konkurentów z ekipy Eurasia.
Piątkowe, oficjalne treningi w Malezji rozpoczęły się dość pechowo – problemy z silnikiem wykluczyły z pierwszej sesji załogę Avelon Formula, jedynego konkurenta ekipy Craft-Bamboo z kategorii CN. W stosunku do zapowiedzi, sporo zmieniło się także wśród zapisanych do walki kierowców – zniknęli m.in. interesujący goście imprezy, Jörg Müller z ekipy AAI czy Matt Griffin z Cleanwater Racing. W przypadku tego pierwszego, do walki powrócił jednak Ryohei Sakaguchi, kierowca obecny w załodze w dwóch pierwszych odsłonach – a przez to mogący wywalczyć indywidualne wicemistrzostwo, przegrywając z tylko z obecnymi także w Chinach, kolegami z załogi BMW nr 92.
Wśród czołowych prototypów LMP2, do boju stanęły oba pojazdy – szybszym okazał się być zatwierdzony już mistrz tegorocznego sezonu, Ho-Pin Tung z zespołu OAK Racing Team Asia. Kierowca prototypu Morgan, o niemal 2 sekundy pokonał Jamesa Winslowa z Oreca ekipy Eurasia Motorsport – z której tylko on zdołał przebić wyniki pozostałych dwóch kierowców zespołu OAK, Davida Chenga i goszczącego na Sepang Yuana Bo. Sporo gorsi od konkurentów byli Jun Jin Pu i John Hartshorne – trzeci wynik wśród załóg należał natomiast do Jonathana Ventera z prototypu CN od Craft-Bamboo.
Wśród pojazdów GT, najlepszy czas pierwszej sesji treningowej należał natomiast do Marco Seefrieda z BMW ekipy AAI nr 91. Wyprzedzający go o 3 punkty w klasyfikacji generalnej kolega z siostrzanego Z4 nr 92, Jun San Chen, był gorszy o nieco ponad 0.1 sekundy – niemal sekundę stracił natomiast czołowy kierowca ekipy innej, niż AAI, Mok Weng Sun z Ferrari zespołu Cleanwater. Mający tylko teoretyczne szanse na mistrzostwo kierowcy Mercedesa zespołu AAI uzyskali najgorszy wynik, Takeshi Tsuchiya gorszy od Seefrieda o prawie 2 sekundy.
P | Nr | Kierowca | Klasa | Zespół | Rezultat | Strata | ||||
1 | 1 | David Cheng Ho-Pin Tung Yuan Bo |
1 | LMP2 | OAK Racing Team Asia | 1:58.667 | ||||
2 | 27 | James Winslow John Hartshorne Pu Jun Jin |
2 | LMP2 | Eurasia Motorsport | 2:00.404 | +1.737 | |||
3 | 77 | Jonathan Venter Wing Kin (Kevin) Tse Frank Yu |
1 | CN | Craft Bamboo Racing | 2:05.260 | +6.593 | |||
5 | 91 | Jun San Chen Ollie Millroy Tatsuya Tanigawa |
1 | GT | AAI Motorsports | 2:06.158 | +7.491 | |||
4 | 92 | Morris Chen Marco Seefried Ryohei Sakaguchi |
2 | GT | AAI Motorsports | 2:06.269 | +7.602 | |||
6 | 33 | Mok Weng Sun Richard Wee Hiroshi Hamaguchi |
3 | GT | Cleanwater Racing | 2:07.010 | +8.343 | |||
7 | 90 | Yu Lam Takamitsu Matsui Takeshi Tsuchiya |
4 | GT | AAI Motorsports | 2:07.923 | +9.256 | |||
NST | 21 | Denis Lian Sean Hudspeth - |
- | CN | Team Avelon Formula |
Sytuacja odwróciła się w przypadku sesji drugiej – tym razem to dwóch kierowców załogi Eurasia znalazła się na czele tabeli wyników, James Winslow jako jedyny schodząc poniżej granicy 2 minut. Choć był to wynik gorszy, od rezultatu Tunga z sesji pierwszej, Brytyjczykowi wystarczył on, by zakończyć trening jako najszybszy w stawce – co więcej, czas gorszy o 0.7 sekundy wystarczył do pobicia kierowców OAK Racing również Junowi Jin Pu. Ho-Pin Tung, tym razem uzyskał czas jedynie 2:01.4, a Bo i Cheng byli jeszcze słabsi – kierowcom prototypów CN nie udało się natomiast przebić wyniku czołowego pojazdu kategorii GT. Sean Hudspeth z załogi Avelon uzyskał czwarty czas sesji, a Kevin Tse z Craft-Bamboo był dopiero siódmy.
Odwrócenie tabeli miało miejsce także w przypadku pojazdów GT – owym najszybszym samochodem był tym razem Mercedes ekipy AAI, w którym konkurentów pokonali zarówno Takeshi Tsuchiya, jak i Takamitsu Matsui. O niemal trzy sekundy gorszy był Hiroshi Hamaguchi z Ferrari zespołu Cleanwater – a kolejne pół stracił do lidera Ryohei Sakaguchi z BMW nr 92. Najgorszą załogą sesji była ta z nr 91, Ollie Millroy uzyskując tylko 2:11.878 – z drugiej jednak strony, tym razem na torze nie pojawił się Marco Seefried.
P | Nr | Kierowca | Klasa | Zespół | Rezultat | Strata | ||||
1 | 27 | James Winslow John Hartshorne Pu Jun Jin |
1 | LMP2 | Eurasia Motorsport | 1:59.978 | ||||
2 | 1 | David Cheng Ho-Pin Tung Yuan Bo |
2 | LMP2 | OAK Racing Team Asia | 2:01.409 | +1.431 | |||
3 | 90 | Yu Lam Takamitsu Matsui Takeshi Tsuchiya |
1 | GT | AAI Motorsports | 2:06.648 | +6.670 | |||
4 | 21 | Denis Lian Sean Hudspeth - |
1 | CN | Team Avelon Formula | 2:09.023 | +9.045 | |||
5 | 33 | Mok Weng Sun Richard Wee Hiroshi Hamaguchi |
2 | GT | Cleanwater Racing | 2:09.442 | +9.464 | |||
6 | 92 | Morris Chen Marco Seefried Ryohei Sakaguchi |
3 | GT | AAI Motorsports | 2:09.999 | +10.021 | |||
7 | 77 | Jonathan Venter Wing Kin (Kevin) Tse Frank Yu |
2 | CN | Craft Bamboo Racing | 2:10.903 | +10.925 | |||
8 | 91 | Jun San Chen Ollie Millroy Tatsuya Tanigawa |
4 | GT | AAI Motorsports | 2:11.878 | +11.900 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.