24h Zolder bez pojazdów GT3

Prócz wyścigów 12h Sepang i AsLMS, w ten weekend odbędzie się również długodystansowa rywalizacja w Belgii. Na torze Zolder nie pojawią się jednak pojazdy GT3.

Brak czołowej kategorii prywatnych pojazdów GT to największa zmiana w tegorocznej odsłonie wyścigu w Zolder. Ze stawki zniknęły przez to m.in. belgijski zespół WRT, który nie może wystawić już do walki swoje Audi R8 LMS – jak jednak pamiętamy, to nie on, a pucharowe Porsche zespołu Belgium Racing zwyciężyło ubiegłoroczną odsłonę rywalizacji, wygrywając m.in. za sprawą Kuby Giermaziaka. W tym roku, Polak niestety nie pojawi się na Zolder, by bronić owego zwycięstwa – pojawią się za to aż 53 pojazdy, czyli ponad 2 razy więcej, niż w roku 2013.

Czołową grupą samochodów GT obecnych w Zolder będą właśnie pucharowe Porsche – te podzielone zostały na dwie grupy: GT Cup i starsze/słabsze GT Challenger. Na czele wysuwa się tu wspomniana już załoga Belgium Racing, w której ubiegłorocznego triumfu bronić będzie trzech kierowców – a w miejsce Kuby Giermaziaka i Berta Redanta, partnerem Dylana Derdaele, Kennetha Heyera i Franka Thiersa zostanie Holender, Peter Hoevenaars. Co ciekawe, załoga ta wystartuje z ubiegłorocznym numerem 99 – a nie z nr 1, który również pojawi się jako część zespołu Belgium Racing, jednakże z osobną grupą kierowców.

Konkurencją dla załóg BR będą m.in. dwa pucharowe Porsche innego znanego zespołu z Belgii, Speedlover – z których jednak tylko załoga nr 4 będzie walczyła w kategorii GT Cup. Grupa pojazdów GT składać się będzie również z dwóch innych kategorii – w GT Light pojawią się trzy pojazdy na poziomie specyfikacji GT4, obok Porsche 911 GT4 zamknięty Radical RXC i Saker – a w GT -2000 Mazdy MX-5, Honda S2000 i Lotus Elise.

Ogromną większość kategorii samochodów turystycznych stanowić będą natomiast BMW – szczególnie w grupie Pro Evo, gdzie całość kategorii stanowić będą cztery różne modele tej marki. Podobnie będzie zresztą w kategorii "youngtimerów", gdzie wszystkie trzy załogi startować będą w historycznych BMW M3 – za to w kategorii Pro, konkurentem dla monachijskich pojazdów będzie Alfa Romeo 156 GTA, a w grupie Challenger będą to Renault Clio, Honda Civic i Mini Cooper. Oczywistym jest natomiast, że BMW będzie wyłącznym producentem w kategorii BMW Clubsport.

Czołowymi konkurentami wobec pucharowych Porsche będą jednak nie samochody turystyczne – a dwie kategorie wyścigowych prototypów i silhouette. W tej drugiej, obok nowego BMW M4 Coupé pojawią się trzy 500-konne pojazdy na bazie Fordów Focus zbudowane przez warsztat Pace Innovations. Grupę prototypów CN stanowić będą natomiast m.in. czeska wyścigówka Praha R1, ADR V01 wystawiony przez zespół Oracle Cars czy też fabryczna ekipa Wolf Racing Cars ze swoim prototypem GB08 i ubiegłorocznymi kierowcami zespołu WRT – Bertem Longinem i Anthonym Kumpenem. Razem z czołowym kierowcą Wolfa, Ivanem Bellarosą oraz Frankiem Beliënem, załoga ta będzie należała do czołowych konkurentów pucharowego Porsche, a przez to także faworytów całego wyścigu.

Wolny trening przed 24-godzinnym wyścigiem w Zolder odbędzie się w czwartek o 10:20. W ten sam dzień będą również miały miejsce kwalifikacje, o 14:30, 16:35 oraz 3-godzinna nocna sesja startująca o 20:45. Wyścig rozpocznie się w sobotę o 17:00.

Pełna lista startowa: TUTAJ

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze