Załoga AF Corse wygrała imprezę 12h Mugello. W dwuczęściowym wyścigu niedaleko włoskiej Florencji, Ferrari pokonało szwajcarskich konkurentów z Porsche i Mercedesa.
To miał być kolejny wyścig cyklu 24h Series, w którym wygra załoga ze Szwajcarii. Po trzech pierwszych godzinach, liderami byli zwycięzcy z Barcelony, Hofor-Racing, przed tegorocznymi triumfatorami z Dubaju, Stadler Motorsports – ostatnie trzy godziny okazały się jednak czasem dla lokalnych faworytów, włoskiej ekipy AF Corse, która po pojedynku z Porsche wygrała wyścig różnicą zaledwie 5.5 sekundy. Mercedes-Benz od Hofor-Racing musiał natomiast pogodzić się z miejscem trzecim – a bardzo dobrze wypadła czeska załoga Scuderia Praha, która ostatecznie dojechała do mety jako czwarta.
Na starcie sobotniej części wyścigu, Hofor-Racing miał jedno okrążenie przewagi nad Porsche od Stadler i Fach Auto Tech – walka między nimi była najbardziej interesującym pojedynkiem na starcie. Ferrari rozpoczynało natomiast wyścig ze stratą 3 okrążeń – i początkowo niewiele wskazywało, aby AF Corse zdołała tą stratę odrobić. Co innego Stadler, który wkrótce wyszedł przed Fach Auto Tech i rozpoczął pościg za liderem – i już po godzinie czwartej, Porsche nr 20 przejęło prowadzenie. Hofor musiał natomiast walczyć z Porsche od Fach – a dodatkowo także z najszybszym pojazdem z innej kategorii, Renault Megane Trophy holenderskiego Las Moras Racing Team.
W połowie wyścigu, Stadler górował nad Fach Auto Tech i Hofor – Renault spadło natomiast na miejsce piąte, za rozpoczynającym pościg Ferrari od AF Corse. Po nieco słabszym okresie, do walki powróciła także załoga Scuderia Praha – jej przeciwnikami był Mercedes-Benz zespołu Car Collection oraz lider kategorii 997, Porsche nr 17 od Ruffier Racing. Czeskie Ferrari wyszło na miejsce szóste – a SLS AMG zaliczył kłopoty z pojazdem.
W godzinie siódmej, kierowcy AF Corse rozpoczęli rywalizację o miejsce drugie – a wielkim przegranym wyścigu stała się załoga nr 3 od Fach Auto Tech, wskutek wycieku oleju zmuszona do wycofania się z rywalizacji. Po wyprzedzeniu Mercedesa od Hofor, AF Corse miała już przed sobą tylko prowadzące Porsche od Stadler – i wciąż dwa okrążenia straty. Na miejscu czwartym zmieniały się Ferrari od Scuderia Praha i Renault od Las Moras – a o szóste walczył Mercedes od Car Collection z Porsche od Ruffier.
Ważną w wyścigu okazała się godzina dziesiąta, w której Ferrari w końcu dogoniło lidera. Po pit-stopie załogi Stadler, AF Corse wyszło nawet na prowadzenie – jednak wkrótce, Szwajcarzy znów byli na czele. Pojedynek ten trwał przez kolejne minuty, po godzinie jedenastej Porsche nieco wysuwając się do przodu – i wtedy AF Corse postawiło wszystko "na jedną kartę". Maksymalnie opóźniając swój ostatni zjazd, Ferrari wypracowało przewagę nad Porsche i zjechało na krótkie dotankowanie dopiero 13 minut przed końcem wyścigu – w dodatku nie zmieniając opon. 18 sekund przewagi zaczęło się zmniejszać z każdym kolejnym okrążeniem – jednak taktyka włoskiej ekipy przyniosła rezultat, gdyż ostatecznie, Porsche dojechało do mety 5.5 sekundy za liderem.
Trzecie miejsce zdobył zespół Hofor Racing, do zwycięzców tracąc dwa okrążenia. Tuż za podium znalazło się Ferrari od Scuderia Praha – kolejnym pechowcem stało się natomiast Renault ekipy Las Moras. Ich chłodnicę przebił kamień najechany przez inny samochód – Megane Trophy wypadło poza pierwszą dziesiątkę. W ostatnich trzech godzinach, 3-okrążeniową przewagę nad Ruffier wypracował zespół Car Collection, ostatecznie zajmując miejsce piąte.
Szósty Ruffier został zwycięzcą kategorii 997, o okrążenie pokonując załogę GDL Racing nr 19. Bezsprzeczne zwycięstwo w kategorii SP3 zaliczyła Ginetta nr 67 od Nova Race, czołowego konkurenta pokonując różnicą 8 okrążeń – przy czym zwycięzcy z Dubaju, załoga Speedworks, nie miała szans na pościg z powodu uszkodzenia układu kierowniczego. W A5, 11 okrążeń przewagi nad przeciwnikiem miało BMW czeskiego RTR Projects, a w D1 12 różnicą 12 okrążeń wygrał Golf brytyjskiego KPM Racing. W końcu w A2, prowadzenie po piątkowej części wyścigu utrzymało Mini zespołu Besaplast, pokonując konkurentów z Team K-Reiser o 5 okrążeń.
W przeciwieństwie do odbywającego się w ten sam dzień, 12-godzinnego Sebring, na torze Mugello praktycznie nie było neutralizacji. Sędziowie musieli tylko raz wprowadzić tzw. Kod 60 (ograniczenie prędkości do 60 km/h zamiast wprowadzania samochodu bezpieczeństwa), aby wyprowadzić z feralnego miejsca przy torze jeden z pojazdów.
Kolejny wyścig cyklu 24h Series odbędzie się 31 maja – i także będzie to nowość, 12-godzinna rywalizacja na holenderskim torze Zandvoort.
P | Nr | Kierowca | Klasa | Zespół / Samochód | Rezultat | |||
1 | 7 | Alaksandr Talkanitsa Jr. Alaksandr Talkanitsa Sr. Felipe Barreiros Ilja Melnikow |
1 | A6 |
AF Corse Ferrari 458 Italia GT3 |
349 okr. | ||
2 | 20 | Mark Ineichen Marcel Matter Adrian Amstutz |
2 | A6 |
Stadler Motorsport Porsche 911 GT3-R (997) |
+5.417 | ||
3 | 1 | Michael Kroll Roland Eggimann Christiaan Frankenhout Kenneth Heyer |
3 | A6 |
Hofor Racing Mercedes-Benz SLS AMG GT3 |
+2 okr. | ||
4 | 9 | Jiří Pisařík Jaromír Jiřík Dennis Waszek |
4 | A6 |
Scuderia Praha Ferrari 458 Italia GT3 |
+5 okr. | ||
5 | 2 | Johannes Siegler Gustav Edelhoff Peter Schmidt Wiggo Dalmo |
5 | A6 |
Car Collection Motorsport Mercedes-Benz SLS AMG GT3 |
+9 okr. | ||
6 | 17 | Patrice Lafargue Paul Lafargue Gabriel Abergel |
1 | 997 |
Ruffier Racing Porsche 911 GT3 Cup (997) |
+12 okr. | ||
7 | 19 | Paweł Karmanow Roberto Fecchio Marco Mapelli |
2 | 997 |
GDL Racing Porsche 911 GT3 Cup S (997) |
+13 okr. | ||
8 | 67 | Luca Magnoni Maurizio Copetti Luis Scarpaccio Matteo Cressoni |
1 | SP3 |
Nova Race "Fighters" Ginetta G50 GT4 |
+21 okr. | ||
9 | 18 | Malcom Nial Marc Pilatti |
3 | 997 |
GDL Racing Porsche 911 GT3 Cup S (997) |
+22 okr. | ||
10 | 10 | Axel Burghardt Liesette Braams Michael Bonk |
2 | SP3 |
Bonk Motorsport BMW M3 GT4 |
+30 okr. | ||
11 | 28 | Tomas Miniberger Michal Vitek Siarhiej Paulawets |
1 | A5 |
RTR Projects BMW M3 GTR (E46) |
+35 okr. | ||
12 | 8 | Paul White Tom Onslow-Cole Javier Morcillo James Walker |
1 | D1 |
KPM Racing Volkswagen Golf 2.0 GTI |
+36 okr. | ||
13 | 44 | Franjo Kovac Martin Tschornia Fredrik Lestrup |
1 | A2 |
Besaplast Racing Team Mini Cooper S |
+39 okr. | ||
14 | 11 | Luc Braams Max Braams Duncan Huisman |
1 | SP2 |
Las Moras Racing Team Renault Megane Trophy |
+40 okr. | ||
15 | 66 | Jean-Pierre Lequeux Christophe Capelli Philippe Cimadomo |
3 | SP3 |
Nova Race "Victoire" Ginetta G50 GT4 |
+42 okr. | ||
16 | 51 | Ivo Breukers Henk Thijssen Robert Nearn |
4 | SP3 |
Red Camel Jordans.nl Audi R8 |
(+1:19.841) | ||
17 | 106 | Jacob Kristensen Jan Engelbrecht Martin Clausen |
2 | A2 |
Team K-Reiser Renault Clio Sport |
+44 okr. | ||
18 | 27 | Bernd Küpper Michael Kroll Chantal Kroll Martin Kroll |
2 | A5 |
Hofor Küpperracing BMW M3 (E46) |
+46 okr. | ||
19 | 63 | Tony Hughes Christian Dick Ross Warburton |
5 | SP3 |
Speedworks Motorsport Ginetta G50 GT4 |
+47 okr. | ||
20 | 32 | Michael Kogler Martin Niedertscheider Norbert Lenzenweger |
3 | A5 |
PREFA Racing Team Austria SEAT Leon Supercopa |
(+58.143) | ||
21 | 52 | Jan De Vocht Jogan Van Loo Wim Meulders |
2 | D1 |
Recy Racing Team BMW 120d |
+48 okr. | ||
22 | 5 | Lim Keong Liam Gerald Tan Nigel Farmer |
6 | A6 |
GDL Racing Mercedes-Benz SLS AMG GT3 |
(+15.985) | ||
23 | 45 | Martin Sally Peter Obel Mads Christensen Jesper Sally Pedersen |
3 | A2 |
Team Sally Racing Renault Clio III |
+50 okr. | ||
24 | 57 | Franck Leone Provost Lionel Amrouche Jeremy Reymond |
2 | SP2 |
GC Automobile Factory GC 10 V8 |
+54 okr. | ||
25 | 64 | Patrick Wolf Mario Corrado |
4 | A2 |
Speedlover Renault Clio |
+55 okr. | ||
26 | 41 | Adriano Stanco Martin Gøtsche Luigi Stanco Stefan Tanner |
5 | A2 |
Presenza.eu Racing Team Switz Renault Clio Cup |
(+35.333) | ||
27 | 43 | Antoine Boulay Emmanuel Raffin Franck Traynard |
6 | A2 |
Autosport GP Renault Clio Cup |
+57 okr. | ||
28 | 26 | Dave Cox Jason Cox Stephen Borness |
4 | A5 |
WEC Motorsport BMW M3 (E46) |
+74 okr. | ||
29 | 12 | Pierre-Yves Paque Philippe Richard Carlos Rivas |
4 | 997 |
Speedlover Porsche 911 GT3 Cup (997) |
+81 okr. | ||
30 | 55 | Toto Lassally Jim Briody Lance Miller Cor Euser |
3 | D1 |
Cor Euser Racing BMW 120d |
+85 okr. | ||
31 | 65 | Alberto Vescovi Christian Pigionanti Leif Lodeng Roberto Rayneri |
6 | SP3 |
Nova Race "The Conquerors" Ginetta G50 GT4 |
+90 okr. | ||
32 | 208 | Vincent Radermecker Ronnie Latinne Gonzalo Martin de Andres |
7 | A2 |
Team Altran Peugeot 208 GTi |
+98 okr. | ||
33 | 53 | Luigi Bamonte Francesco Rota Pierluigi Scarpelini Carlo Magno |
4 | D1 |
MM Motorsport SEAT Leon TDI |
+104 okr. | ||
34 | 61 | Klaus Kresnik Christian Puth Adam Husták |
5 | D1 |
Red Camel Jordans.nl SEAT Leon TDI |
+112 okr. | ||
35 | 42 | Patrick Salzmann Stephan Jäggi Luigi Stanco Stefan Tanner |
8 | A2 |
Presenza.eu Racing Team Switz Renault Clio Cup |
+129 okr. | ||
36 | 3 | Marcel Wagner Marco Zolin Heinz Bruder |
7 | A6 |
Fach Auto Tech Porsche 911 GT3-R (997) |
+161 okr. | ||
37 | 25 | Anthony Rodgers Paul Lawrie Jonathon Hartop |
9 | A2 |
Blendini Motorsport Triple-R Mazda MX-5 |
+169 okr. | ||
NST | 6 | Nicky Pastorelli Miguel Ramos |
- | A6 |
V8 Racing Corvette C6.R (mod. GT3) |
|||
NST | 21 | Diederich Sijthoff Archie Hamilton |
- | A6 |
V8 Racing Corvette C6.R (mod. GT3) |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.