Ferrari triumfuje w Mugello

Załoga AF Corse wygrała imprezę 12h Mugello. W dwuczęściowym wyścigu niedaleko włoskiej Florencji, Ferrari pokonało szwajcarskich konkurentów z Porsche i Mercedesa.

To miał być kolejny wyścig cyklu 24h Series, w którym wygra załoga ze Szwajcarii. Po trzech pierwszych godzinach, liderami byli zwycięzcy z Barcelony, Hofor-Racing, przed tegorocznymi triumfatorami z Dubaju, Stadler Motorsports – ostatnie trzy godziny okazały się jednak czasem dla lokalnych faworytów, włoskiej ekipy AF Corse, która po pojedynku z Porsche wygrała wyścig różnicą zaledwie 5.5 sekundy. Mercedes-Benz od Hofor-Racing musiał natomiast pogodzić się z miejscem trzecim – a bardzo dobrze wypadła czeska załoga Scuderia Praha, która ostatecznie dojechała do mety jako czwarta.

Na starcie sobotniej części wyścigu, Hofor-Racing miał jedno okrążenie przewagi nad Porsche od Stadler i Fach Auto Tech – walka między nimi była najbardziej interesującym pojedynkiem na starcie. Ferrari rozpoczynało natomiast wyścig ze stratą 3 okrążeń – i początkowo niewiele wskazywało, aby AF Corse zdołała tą stratę odrobić. Co innego Stadler, który wkrótce wyszedł przed Fach Auto Tech i rozpoczął pościg za liderem – i już po godzinie czwartej, Porsche nr 20 przejęło prowadzenie. Hofor musiał natomiast walczyć z Porsche od Fach – a dodatkowo także z najszybszym pojazdem z innej kategorii, Renault Megane Trophy holenderskiego Las Moras Racing Team.

W połowie wyścigu, Stadler górował nad Fach Auto Tech i Hofor – Renault spadło natomiast na miejsce piąte, za rozpoczynającym pościg Ferrari od AF Corse. Po nieco słabszym okresie, do walki powróciła także załoga Scuderia Praha – jej przeciwnikami był Mercedes-Benz zespołu Car Collection oraz lider kategorii 997, Porsche nr 17 od Ruffier Racing. Czeskie Ferrari wyszło na miejsce szóste – a SLS AMG zaliczył kłopoty z pojazdem.

W godzinie siódmej, kierowcy AF Corse rozpoczęli rywalizację o miejsce drugie – a wielkim przegranym wyścigu stała się załoga nr 3 od Fach Auto Tech, wskutek wycieku oleju zmuszona do wycofania się z rywalizacji. Po wyprzedzeniu Mercedesa od Hofor, AF Corse miała już przed sobą tylko prowadzące Porsche od Stadler – i wciąż dwa okrążenia straty. Na miejscu czwartym zmieniały się Ferrari od Scuderia Praha i Renault od Las Moras – a o szóste walczył Mercedes od Car Collection z Porsche od Ruffier.

Ważną w wyścigu okazała się godzina dziesiąta, w której Ferrari w końcu dogoniło lidera. Po pit-stopie załogi Stadler, AF Corse wyszło nawet na prowadzenie – jednak wkrótce, Szwajcarzy znów byli na czele. Pojedynek ten trwał przez kolejne minuty, po godzinie jedenastej Porsche nieco wysuwając się do przodu – i wtedy AF Corse postawiło wszystko "na jedną kartę". Maksymalnie opóźniając swój ostatni zjazd, Ferrari wypracowało przewagę nad Porsche i zjechało na krótkie dotankowanie dopiero 13 minut przed końcem wyścigu – w dodatku nie zmieniając opon. 18 sekund przewagi zaczęło się zmniejszać z każdym kolejnym okrążeniem – jednak taktyka włoskiej ekipy przyniosła rezultat, gdyż ostatecznie, Porsche dojechało do mety 5.5 sekundy za liderem.

Trzecie miejsce zdobył zespół Hofor Racing, do zwycięzców tracąc dwa okrążenia. Tuż za podium znalazło się Ferrari od Scuderia Praha – kolejnym pechowcem stało się natomiast Renault ekipy Las Moras. Ich chłodnicę przebił kamień najechany przez inny samochód – Megane Trophy wypadło poza pierwszą dziesiątkę. W ostatnich trzech godzinach, 3-okrążeniową przewagę nad Ruffier wypracował zespół Car Collection, ostatecznie zajmując miejsce piąte.

Szósty Ruffier został zwycięzcą kategorii 997, o okrążenie pokonując załogę GDL Racing nr 19. Bezsprzeczne zwycięstwo w kategorii SP3 zaliczyła Ginetta nr 67 od Nova Race, czołowego konkurenta pokonując różnicą 8 okrążeń – przy czym zwycięzcy z Dubaju, załoga Speedworks, nie miała szans na pościg z powodu uszkodzenia układu kierowniczego. W A5, 11 okrążeń przewagi nad przeciwnikiem miało BMW czeskiego RTR Projects, a w D1 12 różnicą 12 okrążeń wygrał Golf brytyjskiego KPM Racing. W końcu w A2, prowadzenie po piątkowej części wyścigu utrzymało Mini zespołu Besaplast, pokonując konkurentów z Team K-Reiser o 5 okrążeń.

W przeciwieństwie do odbywającego się w ten sam dzień, 12-godzinnego Sebring, na torze Mugello praktycznie nie było neutralizacji. Sędziowie musieli tylko raz wprowadzić tzw. Kod 60 (ograniczenie prędkości do 60 km/h zamiast wprowadzania samochodu bezpieczeństwa), aby wyprowadzić z feralnego miejsca przy torze jeden z pojazdów.

Kolejny wyścig cyklu 24h Series odbędzie się 31 maja – i także będzie to nowość, 12-godzinna rywalizacja na holenderskim torze Zandvoort.

P Nr   Kierowca   Klasa    Zespół / Samochód Rezultat
1 7


Alaksandr Talkanitsa Jr.
Alaksandr Talkanitsa Sr.
Felipe Barreiros
Ilja Melnikow
1 A6

AF Corse

Ferrari 458 Italia GT3

349 okr.
2 20

Mark Ineichen
Marcel Matter
Adrian Amstutz
2 A6

Stadler Motorsport

Porsche 911 GT3-R (997)

+5.417
3 1


Michael Kroll
Roland Eggimann
Christiaan Frankenhout
Kenneth Heyer
3 A6

Hofor Racing

Mercedes-Benz SLS AMG GT3

+2 okr.
4 9

Jiří Pisařík
Jaromír Jiřík
Dennis Waszek
4 A6

Scuderia Praha

Ferrari 458 Italia GT3

+5 okr.
5 2


Johannes Siegler
Gustav Edelhoff
Peter Schmidt
Wiggo Dalmo
5 A6

Car Collection Motorsport

Mercedes-Benz SLS AMG GT3

+9 okr.
6 17

Patrice Lafargue
Paul Lafargue
Gabriel Abergel
1 997

Ruffier Racing

Porsche 911 GT3 Cup (997)

+12 okr.
7 19

Paweł Karmanow
Roberto Fecchio
Marco Mapelli
2 997

GDL Racing

Porsche 911 GT3 Cup S (997)

+13 okr.
8 67


Luca Magnoni
Maurizio Copetti
Luis Scarpaccio
Matteo Cressoni
1 SP3

Nova Race "Fighters"

Ginetta G50 GT4

+21 okr.
9 18
Malcom Nial
Marc Pilatti
3 997

GDL Racing

Porsche 911 GT3 Cup S (997)

+22 okr.
10 10

Axel Burghardt
Liesette Braams
Michael Bonk
2 SP3

Bonk Motorsport

BMW M3 GT4

+30 okr.
11 28

Tomas Miniberger
Michal Vitek
Siarhiej Paulawets
1 A5

RTR Projects

BMW M3 GTR (E46)

+35 okr.
12 8


Paul White
Tom Onslow-Cole
Javier Morcillo
James Walker
1 D1

KPM Racing

Volkswagen Golf 2.0 GTI

+36 okr.
13 44

Franjo Kovac
Martin Tschornia
Fredrik Lestrup
1 A2

Besaplast Racing Team

Mini Cooper S

+39 okr.
14 11

Luc Braams
Max Braams
Duncan Huisman
1 SP2

Las Moras Racing Team

Renault Megane Trophy

+40 okr.
15 66

Jean-Pierre Lequeux
Christophe Capelli
Philippe Cimadomo
3 SP3

Nova Race "Victoire"

Ginetta G50 GT4

+42 okr.
16 51

Ivo Breukers
Henk Thijssen
Robert Nearn
4 SP3

Red Camel Jordans.nl

Audi R8

(+1:19.841)
17 106

Jacob Kristensen
Jan Engelbrecht
Martin Clausen
2 A2

Team K-Reiser

Renault Clio Sport

+44 okr.
18 27


Bernd Küpper
Michael Kroll
Chantal Kroll
Martin Kroll
2 A5

Hofor Küpperracing

BMW M3 (E46)

+46 okr.
19 63

Tony Hughes
Christian Dick
Ross Warburton
5 SP3

Speedworks Motorsport

Ginetta G50 GT4

+47 okr.
20 32

Michael Kogler
Martin Niedertscheider
Norbert Lenzenweger
3 A5

PREFA Racing Team Austria

SEAT Leon Supercopa

(+58.143)
21 52

Jan De Vocht
Jogan Van Loo
Wim Meulders
2 D1

Recy Racing Team

BMW 120d

+48 okr.
22 5

Lim Keong Liam
Gerald Tan
Nigel Farmer
6 A6

GDL Racing

Mercedes-Benz SLS AMG GT3

(+15.985)
23 45


Martin Sally
Peter Obel
Mads Christensen
Jesper Sally Pedersen
3 A2

Team Sally Racing

Renault Clio III

+50 okr.
24 57

Franck Leone Provost
Lionel Amrouche
Jeremy Reymond
2 SP2

GC Automobile Factory

GC 10 V8

+54 okr.
25 64
Patrick Wolf
Mario Corrado
4 A2

Speedlover

Renault Clio

+55 okr.
26 41


Adriano Stanco
Martin Gøtsche
Luigi Stanco
Stefan Tanner
5 A2

Presenza.eu Racing Team Switz

Renault Clio Cup

(+35.333)
27 43

Antoine Boulay
Emmanuel Raffin
Franck Traynard
6 A2

Autosport GP

Renault Clio Cup

+57 okr.
28 26

Dave Cox
Jason Cox
Stephen Borness
4 A5

WEC Motorsport

BMW M3 (E46)

+74 okr.
29 12

Pierre-Yves Paque
Philippe Richard
Carlos Rivas
4 997

Speedlover

Porsche 911 GT3 Cup (997)

+81 okr.
30 55


Toto Lassally
Jim Briody
Lance Miller
Cor Euser
3 D1

Cor Euser Racing

BMW 120d

+85 okr.
31 65


Alberto Vescovi
Christian Pigionanti
Leif Lodeng
Roberto Rayneri
6 SP3

Nova Race "The Conquerors"

Ginetta G50 GT4

+90 okr.
32 208

Vincent Radermecker
Ronnie Latinne
Gonzalo Martin de Andres
7 A2

Team Altran

Peugeot 208 GTi

+98 okr.
33 53


Luigi Bamonte
Francesco Rota
Pierluigi Scarpelini
Carlo Magno
4 D1

MM Motorsport

SEAT Leon TDI 

+104 okr.
34 61

Klaus Kresnik
Christian Puth
Adam Husták
5 D1

Red Camel Jordans.nl

SEAT Leon TDI

+112 okr.
35 42


Patrick Salzmann
Stephan Jäggi
Luigi Stanco
Stefan Tanner
8 A2

Presenza.eu Racing Team Switz

Renault Clio Cup

+129 okr.
36 3

Marcel Wagner
Marco Zolin
Heinz Bruder
7 A6

Fach Auto Tech

Porsche 911 GT3-R (997)

+161 okr.
37 25

Anthony Rodgers
Paul Lawrie
Jonathon Hartop
9 A2

Blendini Motorsport Triple-R

Mazda MX-5

+169 okr.
NST 6
Nicky Pastorelli
Miguel Ramos
- A6

V8 Racing

Corvette C6.R (mod. GT3)

 
NST 21
Diederich Sijthoff
Archie Hamilton
- A6

V8 Racing

Corvette C6.R (mod. GT3)

 

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze