Kolejna próba stworzenia Maxi Endurance

Po raz drugi wraca idea Maxi Endurance, długodystansowego wyścigu prototypów CN oraz pojazdów GT i turystycznych. Tym razem, ma to być 32-godzinny wyścig w Portugalii.

Pierwotnie, rywalizacja Maxi Endurance miała odbyć się na torze w hiszpańskiej Nawarrze, gdzie pojazdy wielu różnych kategorii miały walczyć przez rekordowe 48 godzin. Niestety, wskutek kilku czynników pomysł upadł, a wyścig ostatecznie w ogóle się nie odbył – organizatorzy nie składają jednak broni, wciąż starając się stworzyć imprezę trwającą dłużej, niż 24 godziny.

Tym razem, obiektem rywalizacji miałby być tor Autódromo do Algarve w Portugalii – a wyścig miałby trwać już nie 48, ale "tylko" 32 godziny. Nieco zastanawiającym jest termin imprezy – Maxi Endurance 32 miałby się odbyć w dniach 12-14 grudnia, a więc w tym samym czasie, co składająca się z dwóch części rywalizacja w Abu Zabi.

Lista startowa dzieliłaby się na siedem kategorii: Maxi Prototype (specyfikacja CN), Maxi GT (GT2 i pojazdy GT3 od roku 2009), Maxi Cup (GT3 do roku 2008), Cup (pucharowe Porsche, Ferrari i Maserati), Maxi Sport (GT4 i starsze pojazdy pucharowe), Maxi Touring (turystyczne) oraz Diesel. Każda z załóg mogłaby wystawić od 3 do 5 kierowców, z których każdy mógłby bez zmiany przejechać maksymalnie 2 godziny.

Czy tym razem uda się zorganizować nietypowy, długodystansowy wyścig – przekonamy się prawdopodobnie po wakacjach. Szanse są tu jednak dużo większe – mniejsza ilość kierowców pozwala na udział większej ilości mniej zamożnych załóg.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze