Sezon 2023 był dla polskiego zespołu Inter Europol Competition nie tylko wyjątkowo udany, ale i bardzo pracowity. Wiadomo, że na sukces w wyścigach składa się zawsze wysiłek wielu ludzi. Ta praca jest często zupełnie niewidoczna. Dostrzegamy jej efekty zazwyczaj dopiero wtedy, gdy kierowcy stają na podium pod biało-czerwoną flagą.
Miniony sezon obfitował w momenty wspaniałe i dramatyczne. Oczywiście najbardziej spektakularne wydarzenia to sensacyjne zwycięstwo załogi Kuba Śmiechowski, Fabio Scherer i Albert Costa Balboa w wyścigu 24 godziny Le Mans oraz drugie miejsce polsko-szwajcarsko-hiszpańskiej trójki w klasyfikacji końcowej Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA WEC, ale z perspektywy zespołu jest to zaledwie wierzchołek góry lodowej. Warto poznać kilka liczb, aby lepiej wyobrazić sobie skalę działalności zespołu.
1 – jedno zwycięstwo odniósł zespół w sezonie WEC, ale za to w tym najważniejszym starcie – w wyścigu 24h Le Mans
2 – drugie miejsce zajął zespół w klasyfikacji końcowej LMP2 WEC
3 – trzech kierowców startowało w barwach zespołu w tej najwyższej serii
5 ciężarówek serwisowych ma zespół
6 – w tylu seriach wyścigowych startował w tym roku zespół Inter Europol Competition (WEC, Europejska Seria Le Mans, Azjatycka Seria Le Mans, Michelin Le Mans Cup, Ultimate Cup oraz Ligier European Series)
8 prototypów jest łącznie w posiadaniu zespołu: 3 LMP2, 4 LMP3, 1 LMP4
15 – z tylu krajów pracują ludzie w zespole
27 kierowców startowało w tym roku w wyścigach w żółto-zielonych barwach zespołu IEC
28 osób pracuje w siedzibie zespołu w Małopolu pod Warszawą w szczycie sezonu
29 – w tylu wyścigach wzięły udział prototypy zespołu
50 osób zabiera zespół na typowy weekend ELMS
60 podróży lotniczych odbył w tym roku Kuba Śmiechowski
120 dni spędził poza domem
383 godzin spędziły łącznie na torze wszystkie prototypy zespołu
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.