Lola Cars International zaprzestała działalności handlowej po tym, jak zarząd komisaryczny uznał, że dalsza działalność słynnego brytyjskiego konstruktora samochodów wyścigowych nie jest zasadna i nie pojawiła się żadna poważna oferta kupna.
Lola, która została założona w 1958 r., przeszła pod zarząd komisaryczny w maju z powodu długów opiewających na łączną kwotę ponad 20 milionów funtów.
Firma działała jeszcze w lecie, podczas gdy komisarze Mark Newman i James Snowdon z CCW Recovery Solutions LLP poszukiwali kupca.
W oświadczeniu wydanym we wtorek możemy przeczytać: „Pod koniec września, po nieotrzymaniu żadnej satysfakcjonującej oferty zaczęliśmy rozważać, czy powinniśmy kontynuować działalność. W pierwszym tygodniu października stwierdziliśmy, że sprzedaż nie będzie możliwe i firma zaprzestała sprzedaży w piątek, 5 października, co niestety doprowadziło do zwolnienia pozostałej części personelu pracującego w firmie”
.
Komisarze powiedzieli, że powinni zakończyć wyprzedaż majątku spółki w najbliższej przyszłości. Nie jest jasne, czy będą oni sprzedawać całość aktywów czy też majątek pójdzie na licytację. Znaki towarowe, prawa do nazwy Lola i prawa do własności intelektualnej należą do Lola Holdings Group.
Lola Composites, która również w maju przeszła pod zarząd komisaryczny, nadal sprzedaje swoje produkty. Komisarze prowadzą rozmowy z dwoma podmiotami poważnie zainteresowanymi kupnem firmy, ale na obecną chwilę nie zostały podjęte żadne decyzje.
W oświadczeniu czytamy dalej: „Po ocenie prawdopodobieństwa sprzedaży przedsiębiorstwa w krótkim okresie i obecnego portfela zamówień, musieliśmy wziąć pod uwagę nasze potrzeby kadrowe i nie mieliśmy innego wyjścia, jak zwolnienie kolejnych 23 pracowników”
.
Źródło: autosport.com
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.