Przed najbliższą rundą WTCC w Szanghaju doszło do kolejnych zmian w wagach samochodów. BMW 320 TC zostanie odciążone do najniższego możliwego poziomu, podobnie jak Ford. Chevrolet wciąż pozostaje najcięższy.
Po przeliczeniu przez FIA czasów okrążeń z trzech ostatnich rund, BMW będą mogły pojechać z wagą 1140 kg, o 20 kg niższą od wagi fabrycznej samochodu. Zespoły korzystające z niemieckich aut twierdzą jednak, że uzyskanie wagi niższej niż 1160 kg jest niemożliwe.
Ford po raz kolejny pojedzie z najniższą możliwą wagą 1130 kg, którą jest w stanie osiągnąć jedynie James Nash, jeden z najlżejszych kierowców w stawce. Seaty pojadą z 30 kg balastu, więc będą o 20 kg lżejsze od Chevroletów Cruze, które są najszybszymi samochodami w stawce.
Wszystkie samochody, dla których to tegoroczny debiut w mistrzostwach, pojadą z wagą fabryczną.
Chevrolet Cruze 1.6T 1200 kg +40 kg balastu
SEAT León WTCC 1180 kg +30 kg balastu
BMW 320si 1170 kg waga fabryczna
Honda Civic Super 2000 TC 1150 kg waga fabryczna
Honda Accord Euro R 1150 kg waga fabryczna
Chevrolet Cruze LT 1150 kg waga fabryczna
Chevrolet Lacetti 1150 kg waga fabryczna
SR León 1.6T 1150 kg waga fabryczna
BMW 320 TC 1140 kg -20 kg balastu
Ford Focus S2000 TC 1130 kg -20 kg balastu
Źródło: TouringCarTimes.com
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.