Tom Coronel może pojawić się w stawce sezonu 2017 Mistrzostw Świata Samochodów Turystycznych w Citroënie, po tym jak francuski producent zdecydował się udostępnić pofabryczne samochody na sprzedaż ekipom klienckim.
Holender wygrał w tym roku dwa wyścigi za kierownicą niedoinwestowanego Chevroleta RML Cruze, lecz teraz ma nadzieję na zakup jednego z mistrzowskich C-Elysée. Gdyby tak się stało, Coronel chciałby, by jego samochód wystawiał obecny zespół ROAL Motorsport.
„Citroën wystawił samochody na sprzedaż, a ich ceny nie są z kosmosu”
– powiedział. „Wydaje mi się, że chcą złożyć dobrą ofertę. Nie sądziłem, że kiedykolwiek zapłacę za ściganie się Citroënem, ale ceny są do przyjęcia. Nie mam chyba w tej chwili tyle pieniędzy, ale da się je znaleźć”
.
„Ceny, jakich oczekują, są połową tego, czego się spodziewałem. Myślę że to bardzo dobra oferta dla prywatnych ekip chcących mieć Citroëna”
.
Coronel od 2011 roku reprezentuje barwy włoskiego zespołu ROAL Motorsport – najpierw za kierownicą BMW 320 TC, a później Chevroleta RML Cruze TC1. Jeżeli będzie to możliwe, Holender chce pozostać w swojej ekipie na kolejne lata.
„Dobrze mi się pracuje z Roberto [Ravaglią – właścicielem zespołu], a on jest dla mnie dobry. Jeżeli powie, że nie chce tego robić, wtedy porozmawiam z Münnich Motorsport, ale Roberto jest na pierwszym miejscu”
.
Decyzja Citroëna o udostępnieniu samochodów do kupienia przez wszystkie prywatne zespoły jest zmianą w stosunku do oryginalnego planu, jaki zakładał, że wszystkie C-Elysée znajdą się w rękach Sébastien Loeb Racing. Coronel ma nadzieję, że znajdzie sponsorów na kontynuowanie swojej kariery w WTCC po jednym ze swoich najlepszych sezonów w serii.
„Miałem wspaniałe wyniki [w tym roku]. Byłem drugi w kwalifikacjach na Węgrzech, czwarty w Paul Ricard i trzeci na Nürburgringu. Ukończyć wyścig na Nordschleife jako trzeci w Chevrolecie to niesamowite, ale to był rok pełen niespodzianek”
.
„Powiedziałem, że wygram w Vila Real, Marrakeszu i Japonii, ale w Japonii tego nie dokonałem. Zmieniłem bieg w dół podczas treningu, by zatrzymać samochód nie mając hamulców i zniszczyłem silnik, dlatego musieliśmy go wymienić”
.
Źródło: touringcartimes.com
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.