Po raz pierwszy w historii swoich startów w Mistrzostwach Świata Samochodów Turystycznych, samochody Hondy otrzymają 80 kg balastu, zrównując się tym samym z Citroënem.
+ 80 kg Citroën C-Elysée WTCC, Honda Civic WTCC
+ 50 kg LADA Vesta WTCC
+ 10 kg Chevrolet RML Cruze TC1
0 kg Volvo S60 WTCC
Moment, w którym japońskie maszyny będą jeździć z największym określonym w regulaminie obciążeniem nie jest korzystny, bowiem przypada na domową rundę producenta na torze Motegi.
Zrównanie obu producentów wagą oznacza, że na przestrzeni ostatnich trzech rund w Rosji, Portugalii i Argentynie, ich najlepsze czasy okrążeń mieściły się w granicy 0,1 sekundy. Łada Vesta pozostaje z tyłu na poziomie 0,3 sekundy i tym samym 30 kg mniej, podobnie samochody Volvo nadal będą się ścigać bez balastu, będąc wolniejsze o 1,1 sekundy na okrążeniu.
Jedyną inną zmianą w kompensacji wagowej jest obciążenie 10 kilogramami samochody Chevrolet RML, które bardzo dobrze spisywały się w Argentynie w rękach Toma Coronela i Estebana Guerrieri.
Wyścig w Japonii WTCC odbędzie się w dniach 2-4 września.
Źródło: fiawtcc.com
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.