José María López wywalczył pole position do głównego wyścigu Mistrzostw Świata Samochodów Turystycznych na torze Hungaroring. Niespodzianką sesji był awans do Q3 Theda Björka w Volvo, rozczarowaniem natomiast ósme miejsce Yvana Mullera.
Podobnie jak widzieliśmy już w tegorocznych kwalifikacjach, López wyjechał na tor jako pierwszy, lecz jego wynik 1:48,148 był gorszy od jadących za nim Yvana Mullera i Toma Chiltona w innych Citroënach, a po chwili także od kierowców Hondy, którzy znaleźli się na szczycie tabeli czasów z Tiago Monteiro na czele z 1:46,843. Jako ostatni z czołówki na torze pojawił się jednak Thed Björk w Volvo i to on prowadził w połowie sesji z wynikiem 1:46,722.
Po pierwszych przejazdach poza pierwszą dwunastką znajdował się lokalny bohater Norbert Michelisz. Węgier bez problemów awansował jednak na promowane awansem miejsce na swoim drugim okrążeniu. W połowie sesji poza czołówką byli także fabryczni kierowcy Citroëna. López szybko zmienił swoją sytuację, wychodząc na czoło stawki z 1:46,261, lecz Muller miał dużo większy problem z awansem, wypadając z toru na swoim mierzonym okrążeniu. Francuz musiał podjąć kolejną próbę, z trudnością uzyskując czas dający mu 12. miejsce i awans do Q2.
Zadanie Mullerowi utrudnili Gabriele Tarquini, Mehdi Bennani i Nicky Catsburg, którzy w końcówce sesji także poprawili swoje osiągnięcia i awansowali odpowiednio na 2., 5. i 7. miejsce. Do drugiej części czasówki nie awansowali z kolei Hugo Valente, John Filippi, Grégoire Demoustier, René Münnich i Ferenc Ficza.
Podobnie jak Q1, w drugiej części czasówki jako pierwszy na mecie zameldował się López z wynikiem 1:46,487. Za nim uplasowali się Björk, Catsburg, Monteiro i Huff. Ze względu na agresywną dla opon naturę toru Hungaroring wszystkich kierowców czekały jednak jeszcze przejazdy w drugiej połowie sesji. W szalonej końcówce sesji na czoło wyszedł Huff, pokonując czas Lópeza. Do Q3 weszli również Monteiro, Coronel i Björk. Rozczarowany mógł być z pewnością szósty Norbert Michelisz, za którym uplasowali się Catsburg, Muller, Ekblom i Bennani, który dzięki 10. miejscu w kwalifikacjach wystartuje z pole position do otwierającego weekend wyścigu.
Sesja Q3 rozpoczęła się dla historycznego momentu dla Volvo, którego reprezentant Thed Björk jako pierwszy w historii marki przystąpił do walki awansował do ostatniego segmentu kwalifikacji. Szwed przejechał bardzo solidne okrążenie w czasie 1:46,980, które jednak nie dawało nadziei na walkę o pole position.
Drugi na torze Tom Coronel przejechał dużo lepszy drugi sektor i pokonał kierowcę Volvo o 0,262 sekundy. Jak się okazało, wynik 1:46,718 był lepszy nie tylko od Björka ale również od lidera klasyfikacji generalnej Tiago Monteiro, który przejechał okrążenie w 1:46,895. Całą trójkę pogodził jednak José María López, poprawiając rekord toru na 1:46,109. Negatywnym zaskoczeniem Q3 był z kolei Rob Huff, który popełnił błąd w pierwszym zakręcie i nie był w stanie odrobić poniesionej straty. Brytyjczyk na koniec okrążenia był o aż 0,7 sekundy wolniejszy od Lópeza i zajął trzecie miejsce.
Dzięki pole position, López powrócił na prowadzenie klasyfikacji generalnej, z dwupunktową przewagą nad Tiago Monteiro przed otwierającym weekend wyścigiem, który rozpocznie się w niedzielę o 14:15.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Q1 | Q2 | Q3 | ||||
1 | 37 | José María López | Citroën Racing | 1:46,261 | 1:46,399 | 1:46,109 | ||||
2 | 4 | Tom Coronel | T | ROAL Motorsport | 1:46,929 | 1:46,457 | 1:46,718 | |||
3 | 12 | Rob Huff | Castrol Honda WTC Team | 1:46,706 | 1:46,349 | 1:46,833 | ||||
4 | 18 | Tiago Monteiro | Castrol Honda WTC Team | 1:46,843 | 1:46,419 | 1:46,895 | ||||
5 | 62 | Thed Björk | Polestar Cyan Racing | 1:46,722 | 1:46,493 | 1:46,980 | ||||
6 | 5 | Norbert Michelisz | Honda Racing Team JAS | 1:46,920 | 1:46,597 | |||||
7 | 10 | Nicky Catsburg | LADA Sport Rosneft | 1:46,859 | 1:46,725 | |||||
8 | 68 | Yvan Muller | Citroën Racing | 1:47,358 | 1:46,824 | |||||
9 | 61 | Fredrik Ekblom | Polestar Cyan Racing | 1:46,993 | 1:46,831 | |||||
10 | 25 | Mehdi Bennani | T | Sébastien Loeb Racing | 1:46,813 | 1:47,078 | ||||
11 | 3 | Tom Chilton | T | Sébastien Loeb Racing | 1:47,247 | 1:47,159 | ||||
12 | 2 | Gabriele Tarquini | LADA Sport Rosneft | 1:46,633 | 1:47,170 | |||||
13 | 7 | Hugo Valente | LADA Sport Rosneft | 1:47,484 | ||||||
14 | 27 | John Filippi | T | Campos Racing | 1:47,704 | |||||
15 | 11 | Grégoire Demoustier | T | Sébastien Loeb Racing | 1:47,751 | |||||
16 | 77 | René Münnich | T | Münnich Motorsport | 1:47,900 | |||||
17 | 55 | Ferenc Ficza | T | Zengő Motorsport | 1:48,707 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.