Miguel Molina wykorzystał start z pole position, by odnieść swoje pierwsze zwycięstwo w Deutsche Tourenwagen Masters, pokonując na torze Nürburgring Paula di Restę i Bruno Spenglera.
Kierowca Audi, który przed tygodniem ścigał się na Nürburgringu za kierownicą samochodu GT3, pokonał w kwalifikacjach najbliższego rywala Toma Blomqvista o dwie dziesiąte sekundy. Zwycięzca wczorajszego wyścigu Maxime Martin dyktował tempo na początku sesji, jednak nie zakwalifikował się on nawet w pierwszej dziesiątce. W końcówce kwalifikacji Molina popisał się znakomitym okrążeniem 1:21,732, które dało mu pole position i jedynie Blomqvist był z jego rywali w stanie przebić granicę 1:22.
Molina przełożył później triumf kwalifikacyjny na zwycięstwo w wyścigu z dużą, 7,5-sekundową przewagą nad di Restą. Wygranym niedzielnego wyścigu może się także określać Pascal Wehrlein, który przybliżył się do tytułu, zajmując piąte miejsce, a jego rywale w walce o tytuł - Mattias Ekström i Edoardo Mortara nie zdobyli punktów.
Molina katapultował się na starcie, by objąć prowadzenie, z pól startowych nie ruszył Jamie Green, co Wehrlein wykorzystał, by na pierwszym okrążeniu przebić się z dziewiątej na szóste miejsce.
Problemy wkrótce napotkał Robert Wickens, który obrócił się i został uderzony na pierwszym okrążeniu przez Timo Scheidera, co wyeliminowało obu kierowców z wyścigu. Obrócił się także Gary Paffett, zmuszony do startu w końca stawki po problemach z silnikiem. Został on uderzony przez obecnego mistrza Marco Wittmanna, co nie miało większego znaczenia, bo wkrótce i tak musiał wycofać się z wyścigu z powodu problemów z nowym silnikiem.
Przez zamieszanie, na dwa okrążenia na tor wyjechał samochód bezpieczeństwa, który po zjeździe pozostawił na prowadzeniu Molinę przed Blomqvistem i di Restą. Kierowca Mercedesa zaatakował swojego rodaka w pierwszym zakręcie, a na kolejnym okrążeniu jego manewr powtórzył Bruno Spengler. Za nimi, Pascal Wehrlein wyszedł na piąte miejsce, wyprzedzając Augusto Farfusa w ostatnim zakręcie, a po nim Brazylijczyka wyprzedzili także Maximilian Götz i Daniel Juncadella.
Na 13. okrążeniu Werhlein stracił pozycję na rzecz całej trójki w pit-stopach, przez co był wściekły na zespół, że nie ściągnął go do boksów na kolejnym okrążeniu, jednak ekipa była przekonana, że lider klasyfikacji może odzyskać pozycje.
Na 19. kółku wyprzedził on Farfusa w szykanie NGK, a następnie Juncadellę i Götza, którzy przepuścili zespołowego kolegę, mimo tego że jechali kilka sekund przed nim.
Na 28. okrążeniu największy rywal w walce o tytuł Edoardo Mortara odpadł z wyścigu po walce z Timo Glockiem, który odwdzięczył się Włochowi za jego manewr, wypychając go z toru, co uszkodziło tył Audi i zmusiło go do wycofania z wyścigu.
Punktów nie zdobył także Mattias Ekström, który próbował zaatakować Juncadellę na 35. okrążeniu, ale w efekcie z punktowanej dziesiątki wyrzucił do Martin Tomczyk.
Molina spokojnie podążał po swoje pierwsze zwycięstwo w DTM, zdecydowanie pokonując di Restę i Spenglera, który jest jedynym kierowcą BMW, który wciąż ma szansę na tytuł przed ostatnią rundą na torze Hockenheimring 18 października.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | ||
1 | 17 | Miguel Molina | Audi Sport Team Abt Sportsline | 43 okr. | ||
2 | 3 | Paul di Resta | HWA AG | + 7,500 | ||
3 | 7 | Bruno Spengler | BMW Team MTEK | + 8,791 | ||
4 | 31 | Tom Blomqvist | BMW Team RBM | + 19,824 | ||
5 | 94 | Pascal Wehrlein | HWA AG | + 25,581 | ||
6 | 84 | Maximilian Götz | Mücke Motorsport | + 26,326 | ||
7 | 99 | Mike Rockenfeller | Audi Sport Team Phoenix | + 26,626 | ||
8 | 18 | Augusto Farfus | BMW Team RBM | + 34,305 | ||
9 | 77 | Martin Tomczyk | BMW Team RMG | + 37,205 | ||
10 | 12 | Daniel Juncadella | Mücke Motorsport | + 38,059 | ||
11 | 5 | Mattias Ekström | Audi Sport Team Abt Sportsline | + 38,848 | ||
12 | 27 | Adrien Tambay | Audi Sport Team Abt | + 38,980 | ||
13 | 36 | Maxime Martin | BMW Team RMG | + 41,174 | ||
14 | 8 | Christian Vietoris | HWA AG | + 41,451 | ||
15 | 13 | António Félix Da Costa | BMW Team Schnitzer | + 42,656 | ||
16 | 51 | Nico Müller | Audi Sport Team Rosberg | + 43,205 | ||
17 | 53 | Jamie Green | Audi Sport Team Rosberg | + 47,506 | ||
18 | 1 | Marco Wittmann | BMW Team RMG | + 1:02,291 | ||
19 | 22 | Lucas Auer | ART Grand Prix | + 1:05,555 | ||
20 | 16 | Timo Glock | BMW Team MTEK | + 1:11,458 | ||
NSK | 48 | Edoardo Mortara | Audi Sport Team Abt | |||
NSK | 2 | Gary Paffett | ART Grand Prix | |||
NSK | 6 | Robert Wickens | HWA AG | |||
NSK | 10 | Timo Scheider | Audi Sport Team Phoenix |
Źródło: touringcartimes.com, touringcartimes.com
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.