Wprowadzenie do aut DTM dwulitrowych silników z turbodoładowaniem zostało opóźnione o rok – pierwotnie było ono planowane na 2016 rok, a obecna data to sezon 2017.
„Będziemy mieć czterocylindrowe silniki w 2017 roku. Zmiana była planowana na sezon 2016, ale to się opóźni”
– powiedział szef Audi w DTM Dieter Gass serwisowi Motorsport-Total.
Planowana zmiana silników została ogłoszona w zeszłym roku w ramach planu unifikacji przepisów z japońską serią Super GT oraz planowaną amerykańską wersją DTM. Auta Super GT już ścigają się wyposażone w czterocylindrowe silniki z turbosprężarką – posiadają je Honda, Lexus i Nissan. Pomysł wspólnych przepisów powstał, aby japońskie marki mogły ścigać się w Europie i USA, natomiast Audi, BMW oraz Mercedes w Azji i USA. Opóźnienie wprowadzenia mniejszych silników w DTM na pewno nie pozostanie bez wpływu na realizację tych planów.
Źródło: www.TouringCarTimes.com
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.