Jamie Green zdominował niedzielny wyścig pierwszego weekendu Deutsche Tourenwagen Masters w Hockenheim. Kierowca Audi najlepiej radził sobie w deszczowych warunkach i zwyciężył pomimo 5-sekundowej kary za nieregulaminowy restart.
Wyścig rozpoczął się na suchym torze. Prowadzenie po starcie z pole position utrzymał Timo Glock. Dużo gorzej ruszył René Rast, który stracił lokatę na rzecz Greena i Mike’a Rockenfellera.
W dalszej części stawki Robert Wickens próbował wyprzedzić Nico Müllera, który w tym samym czasie przeprowadzał atak na Loïcu Duvalu. Kanadyjczyk uderzył w Szwajcara, powodując karambol z udziałem wszystkich trzech aut. Mercedes Wickensa wylądował w żwirowym poboczu, przez co konieczna była interwencja samochodu bezpieczeństwa.
Prowadzący Glock przespał moment restartu i spadł aż na czwarte miejsce, za Greena, Lucasa Auera i Bruno Spenglera. Wkrótce sędziowie uznali, że Green zachował się nieregulaminowo i wysunął nos swojego Audi przed BMW Glocka w momencie wznowienia, lecz 5-sekundowa kara dla Brytyjczyka nie miała mieć znaczenia dla losów rywalizacji, który systematycznie budował swoją przewagę na czele stawki.
Losy wyścigu rozstrzygnął deszcz, który z początkowo niewielkiej mżawki przeszedł w okolicach 18. okrążenia w nasilone opady. Część kierowców zdążyła do tej pory wykluczyć się z walki o zwycięstwo, bowiem już wcześniej zdecydowali się na swój obowiązkowy postój, wybierając kolejny komplet opon na suchą nawierzchnię.
Czołówka czekała jednak na moment, w którym „deszczówki” będą preferowaną opcją. Marco Wittmann, Paul di Resta, Gary Paffett i Müller zjechali tuż po przekroczeniu tego punktu, z kolei Green i Auer pozostawali na torze.
Green zjechał do boksów kilka okrążeń później i pomimo odbycia 5-sekundowej kary, powrócił na tor na drugim miejscu i musiał jedynie poczekać, aż na swój postój zjedzie Auer. Kierowca Mercedesa pozostawał na torze zbyt długo, tracąc czas na nieodpowiednich oponach. Gdy sobotni zwycięzca w końcu zmienił opony, powrócił on na drugą lokatę, lecz szybko utracił ją na rzecz Witmanna i Paffetta, który później wyprzedził aktualnego mistrza serii, lecz nie mógł już dogonić lidera wyścigu.
Green zmierzał do mety niezagrożony, przed Paffettem i Wittmannem. Auer utrzymał czwarte miejsce, daleko przed Müllerem, di Restą i Rockenfellerem. Ósmy na mecie Glock był pierwszym z kierowców, którzy wykonali dwa pit-stopy. W końcówce wyścigu wyprzedził on Bruno Engstlera i Maro Engela.
Auer utrzymał prowadzenie w klasyfikacji generalnej. Kierowca Mercedesa ma 14-punktową przewagę nad Greenem i Paffettem, do których tylko jeden punkt traci Glock.
Kolejna runda DTM odbędzie się w dniach 20-21 maja w Lausitzring.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | ||
1 | 53 | Jamie Green | Audi Sport Team Rosberg | 32 okr. | ||
2 | 2 | Garry Paffett | HWA Mercedes-AMG | + 4,936 | ||
3 | 1 | Marco Wittmann | BMW Team RMG | + 8,191 | ||
4 | 22 | Lucas Auer | HWA Mercedes-AMG | + 16,985 | ||
5 | 51 | Nico Müller | Audi Sport Team Abt Sportsline | + 26,959 | ||
6 | 3 | Paul di Resta | HWA Mercedes-AMG | + 27,426 | ||
7 | 99 | Mike Rockenfeller | Audi Sport Team Phoenix | + 31,315 | ||
8 | 16 | Timo Glock | BMW Team RMG | + 1:06,250 | ||
9 | 7 | Bruno Spengler | BMW Team RBM | + 1:08,538 | ||
10 | 63 | Maro Engel | HWA Mercedes-AMG | + 1:12,117 | ||
11 | 5 | Mattias Ekström | Audi Sport Team Abt Sportsline | + 1:12,944 | ||
12 | 31 | Tom Blomqvist | BMW Team RBM | + 1:48,234 | ||
13 | 48 | Edoardo Mortara | HWA Mercedes-AMG | + 1 okr. | ||
NSK | 18 | Augusto Farfus | BMW Team RMG | |||
NSK | 77 | Loïc Duval | Audi Sport Team Phoenix | |||
NSK | 33 | René Rast | Audi Sport Team Rosberg | |||
NSK | 36 | Maxime Martin | BMW Team RBM | |||
NSK | 6 | Robert Wickens | HWA Mercedes-AMG |
Źródło: touringcartimes.com
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.