Elfyn Evans uzyskał najlepszy czas na czwartkowym odcinku testowym przed Rajdem Portugalii, który będzie pierwszym poważnym sprawdzianem tegorocznych samochodów hybrydowych na szutrowej nawierzchni.
Na swojej najszybszej próbie na odcinku Paredes o długości 4,55 km reprezentujący Toyotę Evans był szybszy od Craiga Breena z M-Sportu o 0,4 sekundy. Walijczyk liczy na uzyskanie bardzo dobrego wyniku w Portugalii – po pierwszych trzech rundach tegorocznego sezonu zajmuje dopiero dziewiąte miejsce w klasyfikacji kierowców.
„Korzystanie z systemu hybrydowego na szutrowej nawierzchni to nowość, którą trzeba odkryć i poznać”
– stwierdził Evans. „Wygląda na to, że w rajdach, które mieliśmy do tej pory w tym roku, wszystko było nowe, jeden po drugim. Wszystko wygląda podobnie jak podczas testów przed zawodami, a to zawsze jest pozytywny krok. Mieliśmy napięty harmonogram, ponieważ samochody musiały wyjechać na dzisiejszy etap, więc nie było okazji, aby wrócić do serwisu i dokonać większych zmian. Trzeba było tylko dopracować kilka rzeczy, ale nic poważnego”
.
Po pierwszym przejeździe na czele tabeli z czasami znalazł się Dani Sordo, który debiutuje w Hyundaiu i20 N. Evans wysunął się na prowadzenie przy drugim podejściu, natomiast na trzeciej swojej próbie jeszcze bardziej podniósł poprzeczkę, aby uzyskać najlepszy czas shakedownu.
Drugi Breen miał 0,3 sek. przewagi nad Ottem Tänakiem z Hyundaia, a kolejną 0,1 sek. stracił zespołowy kolega Estończyka, Thierry Neuville. Piąty czas uzyskał Pierre-Louis Loubet, zaś szósty był Sordo.
W tym rajdzie na trasy powrócą utytułowani wielokrotni mistrzowie – Sébastien Ogier zakończył odcinek testowy z siódmym wynikiem, podczas gdy Sébastien Loeb był dziesiąty. To kolejny bezpośredni pojedynek między rodakami, którzy stoczyli pasjonującą walkę w otwierającym sezon Rajdzie Monte Carlo – wówczas górą był Loeb.
W Portugalii wystartują dwie polskie załogi, które będą startować w WRC 2: Kajetan Kajetanowicz/Maciej Szczepaniak oraz Mikołaj Marczyk/Szymon Gospodarczyk. Obie załogi przystąpią do rywalizacji w Škodzie Fabii Rally2 evo.
Na przestrzeni czterech dni rywalizacji załogi będą miały do pokonania 21 odcinków specjalnych o łącznej długości 338,34 km.
Źródło: wrc.com
P | Nr | Załoga | Zespół | Rezultat | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 33 | Elfyn Evans Scott Martin | Toyota Gazoo Racing WRT | 2:56,1 | |||
2 | 42 | Craig Breen Paul Nagle | M-Sport Ford WRT | + 0,4 | |||
3 | 8 | Ott Tänak Martin Järveoja | Hyundai Shell Mobis WRT | + 0,7 | |||
4 | 11 | Thierry Neuville Martijn Wydaeghe | Hyundai Shell Mobis WRT | + 0,8 | |||
5 | 7 | Pierre-Louis Loubet Vincent Landais | M-Sport Ford WRT | + 1,1 | |||
6 | 6 | Dani Sordo Cándido Carrera | Hyundai Shell Mobis WRT | + 1,2 | |||
7 | 1 | Sébastien Ogier Benjamin Veillas | Toyota Gazoo Racing WRT | + 1,3 | |||
8 | 69 | Kalle Rovanperä Jonne Halttunen | Toyota Gazoo Racing WRT | + 1,5 | |||
9 | 44 | Gus Greensmith Jonas Andersson | M-Sport Ford WRT | + 2,0 | |||
10 | 19 | Sébastien Loeb Isabelle Galmiche | M-Sport Ford WRT | + 2,4 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.