Zmiany regulaminowe na sezon 2017

Międzynarodowa Federacja Samochodowa zaakceptowała i przedstawiła ostateczne zmiany w regulaminie Rajdowych Mistrzostw Świata, który obowiązywać będzie od sezonu 2017.

  • Tylko kierowcy zgłoszeni przez producentów mogą korzystać z samochodów WRC 2017
  • Producent nominuje co najmniej dwa samochody, a maksymalnie trzy do zdobywania punktów w klasyfikacji producentów. Dwa najlepsze wyniki liczyć się będą do ogólnej klasyfikacji. Dodatkowe samochody mogą być zgłaszane do rywalizacji, ale ich wyniki nie będą się liczyć do klasyfikacji producentów
  • Nastąpiła zmiana w kwestii ruszania na trasę:
    dzień pierwszy – wszystkie samochody startują zgodnie z klasyfikacją generalną mistrzostw
    dzień drugi – kierowcy WRC startują zgodnie z odwróconą kolejnością danego rajdu po 1 dniu, pozostali kierowcy startują zgodnie z klasyfikacją rajdu
    dzień trzeci - kierowcy WRC startują zgodnie z odwróconą kolejnością danego rajdu po 2 dniu, pozostali kierowcy startują zgodnie z klasyfikacją rajdu
  • Zmiana punktów na Power Stage. Dodatkowe punkty otrzymywać będzie pięciu pierwszych kierowców w systemie 5-4-3-2-1
  • Producenci nie muszą nominować jednego dostawcy opon na sezon. W każdym kolejnym rajdzie mogą wykorzystywać opony innego dostawcy, a samochody w danym teamie mogą używać innych opon
  • W kategorii FIA WRC Trophy kierowcy używać będą samochodów sprzed sezonu 2017. Maksymalna liczba rajdów do przejechania to siedem, a załoga która zdobędzie najwięcej punktów w sześciu z nominowanych rund zdobywa tytuł
  • W celu sklasyfikowania na koniec sezonu WRC-2, zawodnicy muszą wziąć udział w obowiązkowych rajdach w Portugalii, Niemczech i Wielkiej Brytanii. Za wyjątkiem szczególnych okoliczności, brak uczestnictwa w którymkolwiek z trzech wydarzeń będzie skutkować wykluczeniem z odpowiedniej klasyfikacji mistrzostw, a punkty nie zostaną przyznane.
  • M-Sport dostarczać będzie Fiesty R2 do kategorii JWRC na sezon 2017 i 2018. Sześć rund na sezon 2017 to: Francja, Włochy, Polska, Finlandia, Niemcy i Hiszpania
  • Organizatorzy nie mają już obowiązku przygotowywać trasy, w której 25% stanowić będą odcinki specjalne. Łączna długość oesów mieścić się jednak będzie dalej w przedziale 300-500 km
  • Ze względu na konieczność przeprowadzenia spotkań z mediami, zapoznanie z trasą musi zakończyć się najpóźniej o 17 w środę
  • Liczba dni testowych wzrosła z 42 do 55
  • Jeśli rajd nie zostanie rozegrany w całości, w przypadku przejechania:
    ponad 75% trasy – zostanie przyznany komplet punktów
    pomiędzy 50%, a 75% - zostanie przyznana połowa punktów
    poniżej 50% - punkty nie zostaną przyznane 

Źródło: fia.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze