Rajd Włoch zostaje na Sardynii

Po wielu tygodniach niepewności w sprawie przyszłości Rajdu Sardynii wszystko wydaje się wychodzić na ostatnią prostą i najprawdopodobniej tylko dni dzielą nas od ogłoszenia o utrzymaniu włoskiej rundy WRC na skalistej wyspie.

W ostatnim czasie szanse na organizację rundy WRC w Sardynii zmalały, a powodem tego stanu rzeczy były oczywiście pieniądze. Wątpliwości w sprawie przyszłości Grand Prix Włoch na torze Monza sprawiły, że inne rundy związane ze sportami motorowymi, które znajdują się pod opieką Automobilklubu Włoch, także mogły napotkać na trudności.

Na początku lipca informowaliśmy o fakcie możliwości przeniesienia włoskiej rundy Rajdowych Mistrzostw Świata na sam Półwysep Apeniński ze względu na brak osiągnięcia porozumienia z władzami w Sardynii, które nie chciały przejąć od ACI ciężaru finansowego. Teraz jednak okazuje się, że nawiązano dialog, dzięki którym runda rozgrywana na wąskich drogach pokrytych wymagającym szutrem przy obecności wysokich temperatur może pozostać na dotychczasowym miejscu.

Jak informują włoskie źródła, burmistrz miasta Alghero Mario Bruno wraz z burmistrzem miasta Settimo Nizzi osiągnęli porozumienie z prezydentem włoskiego automobilklubu Angelo Sticchi Damianim i jedynie oficjalne ogłoszenie dzieli tę rundę od zabezpieczenia dalszej przyszłości.

„Możemy teraz oficjalnie powiedzieć: czternasty Rajd Włoch rozpocznie się w Alghero w maju. To fantastyczna wiadomość dla świata rajdowego oraz dla Alghero – dodatkowo odcinek zaplanowano w Olbii. Wszystko idzie w pozytywną stronę i spodziewajcie się wkrótce oficjalnego ogłoszenia. To wspaniałe porozumienie z burmistrzem Olbii (którego odwiedziłem w minioną środę) oraz z regionem, a rozmowy (przeprowadzone na torze Monza podczas Grand Prix Włoch) były pozytywne” – napisał na swoim profilu na Facebooku Mario Bruno.

Ciężka praca wykonana przez przedstawicieli władz i możliwość ponownej współpracy z włoskim automobilklubem otwiera dla Sardynii nowe możliwości. To właśnie w przyszłym roku w ten region zawitają zupełnie nowe samochody wyposażone w mocniejsze silniki, a przebudowane nadwozie pod aspektem aerodynamicznym ma umożliwić na jeszcze szybszą jazdę w często wymagających zakrętach na rajdowych trasach.

Źródło: rallyssimo.it

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze