20-23 sierpnia 2015 – w tych właśnie dniach, podczas Rajdu Niemiec, zadebiutuje nowy Hyundai i20. Będzie to wyjątkowy i poniekąd symboliczny moment dla zespołu, ponieważ w ubiegłym roku pierwsze zwycięstwo w karierze właśnie w Niemczech odniósł Thierry Neuville, a drugie miejsce zajął Dani Sordo.

Obecnie zespół ciężko pracuje nad rozwojem nowego auta. Zadanie to jest o tyle trudne, że nowy Hyundai i20 będzie znacząco różnić się od jego obecnej wersji. Samochód zostanie zmieniony aż w 80 procentach. Dodatkowym utrudnieniem są także zmiany koncepcji dotyczących projektu auta. Początkowo bazą dla nowego samochodu miał być 5-drzwiowy Hyundai i20, jednak ostatecznie zadecydowano, że to Coupé będzie stanowić bazę auta. Wszystko to powoduje opóźnienie debiutu Hyundaia w specyfikacji na rok 2015.

Pomimo opóźnień, mogą istnieć także inne powody, dla których nowy Hyundai pojawi się dopiero w Niemczech. Jednym z nich jest bliskie usytuowanie siedziby firmy. Innym – i prawdopodobnie dużo ważniejszym jest fakt, że Rajd Niemiec jest domowym rajdem dla głównego konkurenta Hyundaia, czyli Volkswagena. Ewentualna wygrana z niemieckim producentem bardzo podbudowałaby morale zespołu.

W rozwoju samochodu udział biorą kierowcy Hyundaia, a szczególnie Dani Sordo, którego doświadczenie i wskazówki są niezwykle pomocne. W tej chwili nie jest jeszcze znany ostateczny wygląd nowego auta.

Źródło: as.com

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Agata Kurek
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?

Partnerzy

rally and race