Joan Mir zamienił pole position na zwycięstwo i po raz pierwszy w debiutanckim sezonie stanął na najwyższym stopniu podium. Drugie miejsce zajął Brad Binder, który powiększył swoją przewagę w klasyfikacji generalnej, a czołową trójkę uzupełnił Enea Bastianini.
Po niemal dwudziestu latach nieobecności Motocyklowe Mistrzostwa Świata powróciły do Spielbergu na tor Red Bull Ring, wcześniej znany jako A1-Ring. Na „pierwszy ogień” poszli zawodnicy najmniejszej kategorii Moto3, w której wczoraj doszło do niemałej niespodzianki. Nie mowa tu o pierwszym polu startowym w karierze dla Joana Mira, lecz o zawieszeniu jednego z kandydatów do zdobycia mistrzowskiego tytułu – Włocha Romano Fenatiego. Zdaniem zespołu taką decyzję podjęto na skutek braku okazywania szacunku zespołowi Sky Racing Team VR46, w której do tej pory ścigał się zawodnik. Na razie nieznana jest jego dalsza przyszłość, choć sugeruje się, że Fenati może pożegnać się z tym zespołem na dobre. Bez względu na te okoliczności reszta stawki stanęła na starcie wyścigu Moto3 na torze Red Bull Ring.
Spod czerwonych świateł do pierwszego wyścigu dnia najlepiej wystartował lider klasyfikacji generalnej Brad Binder, który pewnie jako pierwszy zawodnik wszedł w zakręt numer jeden. Chwilę później skuteczną kontrę przeprowadzili Enea Bastianini i Joan Mir, którzy wyprzedzili reprezentanta z Południowej Afryki. Za tą trójką utworzyła się sekundowa przerwa – „grupę pościgową” prowadził przez moment Aron Canet, jednak później został wyprzedzony najpierw przez Fabio di Giannnantionio i Francesco Bagnaię. Po dwóch pierwszych okrążeniach na czwartym miejscu mieliśmy już Fabio Quartararo, który jednocześnie uzyskał najlepszy czas tego wyścigu.
Chwilę później doszło do zmiany lidera – Binder wyprzedził Mira, który popełnił błąd i oddał drugie miejsce na rzecz Bastianiniego. Pozycje w pierwszej trójce zmieniały się praktycznie na każdej prostej – zawodnicy jechali na drugiej i trzeciej pozycji ustawiali się za liderem wyścigu i korzystając z tunelu aerodynamicznego byli w stanie wskoczyć na pierwszą lokatę. Po czterech okrążeniach do czołowej trójki dołączył Quartararo, który po raz kolejny był w stanie pojechać świetne okrążenie.
Zgodnie z oczekiwaniami pozycja lidera zmieniała się co chwilę i na 18 okrążeń do mety wskazanie głównego kandydata do zwycięstwa było niemożliwe. W międzyczasie na trzecie miejsce wskoczył Quartararo, który wyprzedził swojego zespołowego kolegę – Mira, a wywrotkę zaliczyli Mario Bezzecchi oraz Tatsuki Suzuki. Wkrótce Fabio Quartararo przesunął się na pozycję lidera, jednak chwilę później swoją lokatę odzyskał Brad Binder, ale to Francuz jednak okazał się być górą.
Na 13 okrążeń przed końcem do czołówki dołączył również Philipp Öttl, a do bratobójczego pojedynku doszło pomiędzy zawodnikami Leoparda – Mir wypchnął w końcówce okrążenia Quartararo, co wykorzystał Enea Bastianini, awansując na trzecią pozycję. Prowadził Binder przed Öttlem.
Na kolejnych okrążeniach Binder nadal utrzymywał przewagę wynoszącą pół sekundy nad resztą stawki. Drugi był Quartararo, a trzeci –Öttl, który na 8 kółek przed metą uzyskał najlepszy czas wyścigu. Niemiec przez moment znalazł się nawet na pozycji lidera, jednak Binder szybko ją odzyskał. O pierwsze miejsce pokusił się również Quartararo, ale Binder stale miał pewien zapas pozwalający mu powrócić na prowadzenie. Wcześniej z rywalizacją pożegnał się Gabriel Rodrigo.
Zaskoczeniem był awans wicelidera klasyfikacji generalnej Jorge Navarro na szóstą pozycję po starcie z dalszej części stawki. W tym samym czasie Binder spadł aż na piątą pozycję i mogło dojść do ciekawego pojedynku o cenne punkty między zawodnikami z czołówki klasyfikacji generalnej. Tak się jednak nie stało, gdyż dosłownie chwilę później w trzecim zakręcie Hiszpan wywrócił się i pozbawił siebie szans na odrobienie dużej straty do Bindera.
Dla zawodnika z Południowej Afryki była to woda na młyn – przy nieobecności zawieszonego Fenatiego i odpadnięciu Navarro Binder mógł wypracować sobie gigantyczną przewagę w zestawieniu. Po wcześniejszej utracie pozycji Binder ponownie powrócił do ścisłej czołówki, ryzykując przy wyprzedzaniu zawodników. Gdy Binder znajdował się na trzeciej pozycji, po raz kolejny popełnił błąd i spadł na koniec prowadzącej grupy, a do końca wyścigu mieliśmy zaledwie dwa okrążenia. W międzyczasie sędziowie poinformowali, że Niccolò Antonelli musi oddać jedną pozycję na rzecz zawodnika jadącego z tyłu. Podobną karę otrzymał Jakub Kornfeil.
Na ostatnim okrążeniu czołówka przedstawiała się następująco: Bastianini, Mir, Binder, Quartararo, Öttl. Między nimi doszło do niesamowitej walki o końcowej zwycięstwo w wyścigu. Przez chwilę Binder znajdował się na prowadzeniu, jednak błąd na wyjściu z jednego zakrętów sprawił, że lider generalki spadł na dalszą pozycję.
Ostatecznie Joan Mir odniósł pierwsze zwycięstwo w debiutanckim sezonie w Moto3. Drugie miejsce zajął lider klasyfikacji generalnej – Brad Binder, a podium uzupełnił Enea Bastianini, który wykorzystał błąd Quartararo w ostatnim zakręcie. Francuz przejechał linię mety jako czwarty.
Czołową dziesiątkę uzupełnili: Philipp Öttl, Jorge Martin, Bo Bendsneyder, Fabio di Giannantonio, Nicolo Bulega i Livio Loi.
Wyniki wyścigu Moto3 na Red Bull Ringu:
P | Nr | Zawodnik | Zespół | Rezultat | |||
1 | 36 | Joan Mir | Leopard Racing | 23 okr. | |||
2 | 41 | Brad Binder | Red Bull KTM Ajo | + 0.279 | |||
3 | 33 | Enea Bastianini | Gresini Racing Moto3 | + 0.431 | |||
4 | 20 | Fabio Quartararo | Leopard Racing | + 0.439 | |||
5 | 65 | Philipp Öttl | Schedl GP Racing | + 0.600 | |||
6 | 88 | Jorge Martin | ASPAR Mahindra Team Moto3 | + 4.134 | |||
7 | 64 | Bo Bendsneyder | Red Bull KTM Ajo | + 4.161 | |||
8 | 4 | Fabio di Giannantonio | Gresini Racing Moto3 | + 4.970 | |||
9 | 8 | Nicolo Bulega | Sky Racing Team VR46 | + 4.972 | |||
10 | 11 | Livio Loi | RW Racing GP BV | + 5.262 | |||
11 | 21 | Francesco Bagnaia | ASPAR Mahindra Team Moto3 | + 5.415 | |||
12 | 58 | Juanfran Guevara | RBA Racing Team | + 5.871 | |||
13 | 55 | Andrea Locatelli | Leopard Racing | + 5.905 | |||
14 | 6 | Maria Herrera | MH6 Team | + 12.775 | |||
15 | 76 | Hiroki Ono | Honda Team Asia | + 12.839 | |||
16 | 95 | Jules Danilo | Ongetta-Rivacold | + 12.942 | |||
17 | 40 | Darryn Binder | Platinum Bay Real Estate | + 14.090 | |||
18 | 23 | Niccolò Antonelli | Ongetta-Rivacold | + 14.406 | |||
19 | 84 | Jakub Kornfeil | Drive M7 SIC Racing Team | + 14.517 | |||
20 | 62 | Stefano Manzi | Mahindra Racing | + 14.545 | |||
21 | 44 | Aron Canet | Estrella Galicia 0,0 | + 14.663 | |||
22 | 12 | Albert Arenas | Peugeot MC Saxoprint | + 17.132 | |||
23 | 7 | Adam Norrodin | Drive M7 SIC Racing Team | + 17.443 | |||
24 | 17 | John McPhee | Peugeot MC Saxoprint | + 28.306 | |||
25 | 16 | Andrea Migno | Sky Racing Team VR46 | + 28.405 | |||
26 | 22 | Marcos Ramirez | Platinum Bay Real Estate | + 40.213 | |||
27 | 89 | Khairul Idham Pawi | Honda Team Asia | + 40.361 | |||
28 | 43 | Stefano Valtulini | 3570 Team Italia | + 1:04.040 | |||
29 | 24 | Fabio Spinarelli | CIP-Unicom Starker | + 1:04.058 | |||
30 | 77 | Lorenzo Petrarca | 3570 Team Italia | + 1:04.513 | |||
NSK | 9 | Jorge Navarro | Estrella Galicia 0,0 | ||||
NSK | 19 | Gabriel Rodrigo | RBA Racing Team | ||||
NSK | 24 | Tatsuki Suzuki | CIP-Unicom Starker | ||||
NSK | 53 | Marco Bezzecchi | Mahindra Racing |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.