Graham Rahal wygrał niedzielny wyścig IndyCar Series na torze Mid-Ohio Sports Car Course. Dzięki szczęśliwej strategii, wicelider klasyfikacji zbliżył się do Juana Pablo Montoyi na zaledwie dziewięć punktów na dwa wyścigi przed końcem sezonu.
Po nieudanej sesji kwalifikacyjnej, Rahal startował z 13. pola, trzy pozycje za Montoyą. Pole position wywalczył natomiast ubiegłoroczny zwycięzca Scott Dixon, plasując się przed Willem Powerem i Sébastienem Bourdaisem. Power stracił swoją pozycję już na starcie, wyprzedzony przez Bourdaisa, Hélio Castronevesa i Josefa Newgardena. Mistrz serii próbował odzyskać lokatę utraconą na rzecz Amerykanina, lecz w ten sposób wypadł z toru i spadł na siódme miejsce. Wracając na tor, uderzył on w tylne koło Charliego Kimballa, rozcinając jego oponę. Kimball stracił panowanie nad autem w szóstym zakręcie i wypadł z toru, wywołując pierwszą neutralizację.
Power, podobnie jak Rahal i Simon Pagenaud zjechali do boksów w okolicach 15. okrążenia, co okazało się być dobrym pomysłem, kiedy na 20. okrążeniu pojawiła się kolejna neutralizacja po kolizji Stefano Colettiego z zaliczającym swój setny start Takumą Sato. W ten sposób na prowadzenie wysunął się zjeżdżający najwcześniej Tristan Vautier, przed Montoyą, który wykonał swój serwis tuż przed żółtą flagą i Rahalem. Mający dotychczas komfortowe prowadzenie Dixon musiał wykonać swój postój już pod żółtą flagą, spadając na 10. miejsce, przed Castronevesem i Bourdaisem.
Po restarcie na drugie miejsce przebił się Justin Wilson, wyprzedzając na swojej drodze Rahala i Montoyę, by następnie objąć prowadzenie po zjeździe Vautiera. Dixon tymczasem spadł na dwunaste miejsce i przyspieszył swój pit-stop, by zjechać jako pierwszy z czołowej grupy, na 38. okrążeniu. Korzystając z pustego toru przed nim, odrabiał on straty przed swoim kolejnym postojem na 63. okrążeniu. Dwa kółka później zjechał Rahal, sekundy przed wywieszeniem kolejnej neutralizacji z powodu obrócenia się na torze Sage'a Karama na 66. okrążeniu. To zatrzymało na torze Montoyę, który musząc wykonać swój postój za samochodem bezpieczeństwa, spadł aż na 12. miejsce. Na prowadzeniu znalazł się Rahal, przed Justinem Wilsonem, Simonem Pagenaudem i Scottem Dixonem. Podobnie jak Montoya, pecha mieli znajdujący się za nim Will Power i Josef Newgarden.
Rahal obronił prowadzenie na restarcie 20 okrążeń przed metą i ponownie na siedem okrążeń przed metą, kiedy zaatakował go Justin Wilson. Amerykanin w obu przypadkach szybko odjechał od Brytyjczyka i dowiózł do mety swoje trzecie zwycięstwo w IndyCar i drugie w tym sezonie. Wilson zajął drugie miejsce, pokonując Pagenauda, który wyrównał swój najlepszy tegoroczny wynik i Dixona. Montoya w końcówce wyścigu wyprzedził Gabby'ego Chavesa, by dojechać na metę 11. i utrzymać prowadzenie w klasyfikacji generalnej, która jednak stopniała do 9 punktów nad Rahalem.
Kolejna runda IndyCar Series 23 sierpnia na "trójowalu" Pocono.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Samochód | Rezultat | |||
1 | 15 | Graham Rahal | Rahal Letterman Lanigan Racing | Dallara DW12 Honda | 90 okr. | |||
2 | 25 | Justin Wilson | Andretti Autosport | Dallara DW12 Honda | + 3,4049 | |||
3 | 22 | Simon Pagenaud | Team Penske | Dallara DW12 Chevrolet | + 4,5706 | |||
4 | 9 | Scott Dixon | Chip Ganassi Racing Teams | Dallara DW12 Chevrolet | + 5,0293 | |||
5 | 10 | Tony Kanaan | Chip Ganassi Racing Teams | Dallara DW12 Chevrolet | + 10,5943 | |||
6 | 19 | Tristan Vautier | Dale Coyne Racing | Dallara DW12 Honda | + 11,4414 | |||
7 | 28 | Ryan Hunter-Reay | Andretti Autosport | Dallara DW12 Honda | + 13,8958 | |||
8 | 41 | Jack Hawksworth | A.J. Foyt Enterprises | Dallara DW12 Honda | + 15,0372 | |||
9 | 26 | Carlos Muñoz | Andretti Autosport | Dallara DW12 Honda | + 15,6116 | |||
10 | 27 | Marco Andretti | Andretti Autosport | Dallara DW12 Honda | + 16,0094 | |||
11 | 2 | Juan Pablo Montoya | Team Penske | Dallara DW12 Chevrolet | + 16,1321 | |||
12 | 98 | Gabby Ghaves | D | BHA with Curb-Agajanian | Dallara DW12 Honda | + 16,4962 | ||
13 | 67 | Josef Newgarden | CFH Racing | Dallara DW12 Chevrolet | + 18,0350 | |||
14 | 1 | Will Power | Verizon Team Penske | Dallara DW12 Chevrolet | + 18,4290 | |||
15 | 3 | Hélio Castroneves | Team Penske | Dallara DW12 Chevrolet | + 19,1285 | |||
16 | 7 | James Jakes | Schmidt Peterson Motorsports | Dallara DW12 Honda | + 20,1010 | |||
17 | 11 | Sébastien Bourdais | KVSH Racing | Dallara DW12 Chevrolet | + 20,5091 | |||
18 | 5 | Ryan Briscoe | Schmidt Peterson Motorsports | Dallara DW12 Honda | + 20,8331 | |||
19 | 4 | Stefano Coletti | D | KV Racing Technology | Dallara DW12 Chevrolet | + 21,5426 | ||
20 | 18 | Rodolfo González | Dale Coyne Racing | Dallara DW12 Honda | + 24,9667 | |||
21 | 20 | Luca Filippi | CFH Racing | Dallara DW12 Chevrolet | + 1 okr. | |||
22 | 8 | Sage Karam | D | Chip Ganassi Racing Teams | Dallara DW12 Chevrolet | + 1 okr. | ||
23 | 83 | Charlie Kimball | Chip Ganassi Racing Teams | Dallara DW12 Chevrolet | + 3 okr. | |||
24 | 14 | Takuma Sato | A.J. Foyt Enterprises | Dallara DW12 Honda | + 30 okr. |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.