O’Ward odnosi pierwsze zwycięstwo w IndyCar

Po pięciu finiszach na podium i zdobyciu dwóch pole position, Patricio O’Ward w końcu doczekał się zwycięstwa w wyścigu IndyCar. 21-latek pokonał w drugim wyścigu na torze w Teksasie dwukrotnego mistrza serii Josefa Newgardena oraz Grahama Rahala.

Podobnie jak poprzedniego dnia, zawodnicy ustawili się na starcie zgodnie z kolejnością klasyfikacji generalnej. Oznaczało to, że pierwszy rząd zajęli kierowcy Chip Ganassi Racing – zwycięzca sobotniego wyścigu Scott Dixon oraz Álex Palou. Z trzeciej pozycji startował Will Power, a O’Ward był czwarty.

Czołówka uniknęła karambolu, jaki miał miejsce w środku stawki – zaskoczony powolnym startem, Pietro Fittipaldi wjechał w tył Sébastiena Bourdaisa, kierując go wprost na Alexandra Rossiego. Na Amerykanina wpadli jeszcze Dalton Kellett i Ed Jones, a próbujący ominąć powstałe zamieszanie Conor Daly zobaczył tylko, jak luka pomiędzy samochodami się zamyka i kilka sekund później przekoziołkował i przejechał kolejnych kilkadziesiąt metrów kołami do góry. Wszyscy kierowcy wyszli ze swoich aut bez szwanku, a wyścig był prowadzony za samochodem bezpieczeństwa przez następne 19 okrążeń.

Od razu po restarcie Jack Harvey wyprzedził O’Warda, po czym jeszcze na tym samym okrążeniu objechał Powera, by objąć trzecią lokatę. Po pierwszej rundzie pit-stopów całą tę trójkę wyprzedził Josef Newgarden, lecz Brytyjczyk kontynuował jazdę na czwartej pozycji aż do momentu awarii łożyska prawego tylnego koła, która wyeliminowała go na 115. okrążeniu i wywołała drugą neutralizację.

Cała stawka zjechała do alei serwisowej po jej otwarciu na 119. kółku. Dixon utrzymał prowadzenie, a dzięki znakomitej pracy mechaników na drugie i trzecie miejsce wyszli Power i Rahal, którzy przeskoczyli przed Newgardena, O’Warda i Palou, który spadł na szóstą lokatę.

Od razu po restarcie O’Ward wyprzedził Newgardena i Rahala, by wyjść na trzecie miejsce, a jego zespołowy kolega Felix Rosenqvist objechał Palou, by objąć szóstą lokatę. O’Ward kontynuował szarżę do przodu i na 131. okrążeniu wyprzedził Powera. Śladami Meksykanina podążał Rahal, który objechał byłego mistrza serii dwa okrążenia później, a na 136. kółku wyprzedził także O’Warda. Kierowca Rahal Letterman Lanigan szybko dogonił Dixona i odebrał mu prowadzenie na 141. okrążeniu, lecz niezadowolony ze zwiększonego zużycia paliwa na czele stawki dał się ponownie wyprzedzić Nowozelandczykowi.

Dixon i Rahal zjechali na swój ostatni pit-stop na 62 okrążenia do mety. O’Ward zdecydował się na taki sam ruch okrążenie później i wyjechał przed tą dwójką, lecz wszystkich przechytrzył Newgarden, który oszczędził więcej paliwa i mógł podkręcić tempo na swoim ostatnim okrążeniu przed zjazdem, by wysforować się do przodu.

Kierowca Team Penske powrócił na tor tuż przed ostatnią neutralizacją, której sprawcą był Rosenqvist. Kierowca McLarena wyjechał z boksów z niedokręconym prawym tylnym kołem, które odpadło z jego samochodu w trakcie jazdy.

Liderem na ostatnim restarcie był Takuma Sato, który jako jedyny miał jeszcze przed sobą ostatni zjazd na tankowanie. Newgarden początkowo podążał za Japończykiem, lecz w końcu objechał go w pierwszym zakręcie na 46 okrążeń do mety. Na kolejnym kółku to samo zrobili O’Ward oraz Rahal, który wyprzedził Dixona jeszcze przed neutralizacją.

Po wyjściu na drugie miejsce, O’Ward szybko dogonił Newgardena, by zaatakować go na 24 okrążenia do mety. Pierwsza próba była nieskuteczna, lecz już dwa zakręty później Meksykanin objął prowadzenie, którego miał nie oddać aż do samej mety, którą przekroczył nieco ponad sekundę przed Newgardenem.

Rahal uzupełnił podium, finiszując przed Dixonem i Coltonem Hertą. Simon Pagenaud był szósty, pokonując Palou, Scotta McLaughlina, Rinusa VeeKaya i Ryana Hunter-Reaya. Dopiero na 13. pozycji finiszował Will Power, który padł ofiarą walki Herty z Pagenaudem – gdy ci jechali obok siebie, Australijczyk był zmuszony wyjechać na mało przyczepną, zewnętrzną stronę toru, by nieuchronnie uderzyć w bandę.

Pierwsze zwycięstwo dla O’Warda przyszło w jego 26. wyścigu IndyCar oraz 18. dla zespołu McLarena SP w swojej obecnej formie. Meksykanin wyszedł w ten sposób na drugie miejsce w klasyfikacji generalnej po czterech rundach. IndyCar powróci do rywalizacji za dwa tygodnie na torze Indianapolis – pierwszy w kolejności będzie wyścig na drogowej pętli słynnego toru.

PNrKierowcaZespół Rezultat
15
Patricio O'Ward
Arrow McLaren SP248 okr.
22
Josef Newgarden
Team Penske+ 1,244
315
Graham Rahal
Rahal Letterman Lanigan Racing+ 5,644
49
Scott Dixon
Chip Ganassi Racing+ 6,038
526
Colton Herta
Andretti Autosport+ 6,378
622
Simon Pagenaud
Team Penske+ 7,008
710
Álex Palou
Chip Ganassi Racing+ 8,368
83
Scott McLaughlin
DTeam Penske+ 11,892
921
Rinus VeeKay
Ed Carpenter Racing+ 12,721
1028
Ryan Hunter-Reay
Andretti Autosport+ 14,592
1120
Ed Carpenter
Ed Carpenter Racing+ 15,318
128
Marcus Ericsson
Chip Ganassi Racing+ 16,074
1312
Will Power
Team Penske+ 17,813
1430
Takuma Sato
Rahal Letterman Lanigan Racing+ 1 okr.
1548
Tony Kanaan
Chip Ganassi Racing+ 2 okr.
167
Felix Rosenqvist
Arrow McLaren SP+ 2 okr.
1760
Jack Harvey
Meyer Shank Racing+ 133 okr.
1829
James Hinchcliffe
Andretti Steinbrenner Autosport+ 218 okr.
1914
Sébastien Bourdais
AJ Foyt Racing+ 248 okr.
2027
Alexander Rossi
Andretti Autosport+ 248 okr.
2151
Pietro Fittipaldi
Dale Coyne Racing with RWR+ 248 okr.
2218
Ed Jones
Dale Coyne Racing w/ Vasser-Sullivan+ 248 okr.
234
Dalton Kellett
AJ Foyt Racing+ 248 okr.
2459
Conor Daly
Carlin+ 248 okr.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze