Josef Newgarden zwyciężył w pierwszym tegorocznym wyścigu IndyCar na ulicach St. Petersburga dzięki taktyce.

Po bardzo wyrównanym zeszłym sezonie możliwe, że na dobre wraca do IndyCar dominacja trzech najbardziej utytułowanych ekip. Pierwsza szóstka na starcie w St. Petersburgu to byli zawodnicy tych ekip i przez cały wyścig nikt im nie zagroził. Z pierwszego rzędu stratowała dwójka kierowców zespołu Penske (Will Power i Josef Newgarden), z drugiego kierowcy ekipy Ganassi (Felix Rosenqvist i Scott Dixon), a z trzeciego zawodnicy Andretti (Ryan Hunter-Reay i Alexander Rossi).

Na starcie Power utrzymał prowadzenie, ale jego partner z zespołu Penske, Newgarden stracił drugie miejsce na rzecz Rosenqvista.

Po pierwszej neutralizacji, spowodowanej awarią w samochodzie Hunter-Reaya, młody debiutant ze Szwecji pokazał się jako nowa gwiazda IndyCar, podobnie jak rok temu Robert Wickens. Po restarcie objął prowadzenie, wyprzedzając Powera.

Wyścig rozstrzygnął się podczas drugiej serii pit stopów. Pierwszy zjechał Power. Rosenqvist zareagował okrążenie później, ale nie udało mu się utrzymać prowadzenia. Kluczowa dla losów wyścigu była decyzja ekipy Newgardena, by przedłużyć jego stint. Power wkrótce utknął za Marco Andrettim, co pozwoliło jego koledze zespołowemu zbudować potrzebną przewagę. Newgarden wyjechał z boksu na prowadzeniu.

Innym zawodnikiem, który zyskał podczas tej serii pit stopów był Scott Dixon. Aktualny mistrz również przedłużył stint i wyjechał na tor przed Rosenqvistem. Potem wyprzedził też Powera, ale nie udało mu się już dogonić prowadzącego Newgardena.

Amerykanin wygrał przed Dixonem i Powerem. Rosenqvist, który był największym przegranym, rozstrzygającej, drugiej serii pit stopów, ostatecznie był czwarty, ale w swoim debiucie pokazał się jako potencjalny pretendent do tytułu. Piąty był Rossi, któremu nie udało się nawiązać walki z pierwszą czwórką, a szósty James Hinchqliffe. Kanadyjczyk był najwyżej sklasyfikowanym zawodnikiem spoza trzech czołowych teamów. Udało mu się utrzymać za sobą, nadrabiającego straty po pechowych kwalifikacjach, Simona Pagenauda w trzecim samochodzie Penske.

P Nr Kierowca Zespół   Rezultat
Josef Newgarden   Team Penske 110 okr.
Scott Dixon   Chip Ganassi Racing + 2,8998
Will Power   Team Penske + 12,7442
Felix Rosenqvist D Chip Ganassi Racing + 14,5858
Alexander Rossi   Andretti Autosport + 18,3616
James Hinchcliffe   Schmidt Peterson Motorsports + 31,1596
Simon Pagenaud   Team Penske + 31,4401
Colton Herta D Harding Steinbrenner Racing + 40,4700
Santino Ferrucci D Dale Coyne Racing + 57,6029
Jack Harvey   Michael Shank Racing w/ SPM + 59,1909
Spencer Pigot   Ed Carpenter Racing + 1:02,6866
Graham Rahal   Rahal Letterman Lanigan Racing + 1 okr.
Marco Andretti   Andretti Herta w/ Marco & Curb-Agajanian + 1 okr.
Zach Veach   Andretti Autosport + 1 okr.
Tony Kanaan   AJ Foyt Racing + 1 okr.
Max Chilton   Carlin + 1 okr.
Charlie Kimball   Carlin + 1 okr.
  Ben Hanley D DragonSpeed + 2 okr.
Takuma Sato   Rahal Letterman Lanigan Racing + 35 okr.
Marcus Ericsson D Schmidt Peterson Motorsports + 56 okr.
Ed Jones   Scuderia Corsa w/ ECR + 85 okr.
Matheus Leist   AJ Foyt Racing + 85 okr.
Ryan Hunter-Reay   Andretti Autosport + 91 okr.
Sébastien Bourdais   Dale Coyne Racing w/ Vasser-Sullivan + 99 okr.

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race