Seria IndyCar zakończyła testy nowego pakietu aerodynamicznego na sezon 2018 na wszystkich trzech głównych typach torów – superspeedway (Indianapolis), torze drogowym (Mid-Ohio) oraz krótkim owalu (Iowa).
Przy obecnej rywalizacji pakietów przygotowanych przez Hondę i Chevroleta, wyścigi na ostatnim ze wspomnianych typów torów nie należały do najlepszych. Kierowcy narzekali przede wszystkim na trudności z wyprzedzaniem rywali oraz niewielkie różnice pomiędzy prędkością w zakrętach i na prostych.
Nowy, wspólny dla wszystkich pakiet na sezon 2018 ma rozwiązać m.in. tę kwestię. Zadanie ich przetestowania zostało powierzone Juan-Pablo Montoyi oraz Oriolowi Servii, którzy bardzo pozytywnie wypowiedzieli się o odmienionych samochodach, zwłaszcza po zmniejszeniu docisku aerodynamicznego.
„To ciekawe, jak różne poziomy docisku dają takie same czasy okrążenia. W przypadku wysokiego docisku jedziemy na pełnym gazie przez całe okrążenie, a przy niższym docisku zwalniamy w zakrętach”
– powiedział Montoya. „Jadąc bez odjęcia, różnica w prędkości na prostych i w zakrętach wynosi około 10 km/h, a przy niskim docisku jest to 30 km/h. Kierowcy będą więc przyspieszać na wyjściach z zakrętów i myślę, że ściganie będą dzięki temu lepsze”
.
Nowy pakiet aerodynamiczny jest zdolny do uzyskiwania docisku na podobnym poziomie, co obecne pakiety Hondy i Chevroleta. Zmianie ulega jednak sposób jego generowania, opierający się w większym stopniu na podłodze i dyfuzorze, a nie lotkach na górze samochodów. Testowana konfiguracja o niskim docisku dostarczała go o około 20% mniej niż było w użyciu podczas tegorocznego wyścigu w Iowa.
„Prowadzenie auta staje się bardziej angażujące, co jest fajne”
– dodał Servià. „Mogłem podążać w dość bliskiej odległości za Juanem, a samochód tylko nieznacznie tracił przyczepność. Objawiało się to poślizgiem wszystkich czterech kół, a nie utratą przyczepności jednej z osi, co jest problemem w obecnym samochodzie”
.
Uniwersalny pakiet aerodynamiczny przeszedł pomyślnie wszystkie dotychczasowe testy i zadebiutuje podczas marcowego wyścigu na ulicach St. Petersburga, który rozpocznie sezon 2018 IndyCar Series.
Źródło: Z wykorzystaniem informacji prasowej INDYCAR
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.