Ticktum zwycięzcą Grand Prix Makau

Daniel Ticktum skorzystał na błędach rywali, by odnieść zwycięstwo w niedzielnym wyścigu o Puchar Świata F3 na ulicach Makau. Brytyjczyk przyjechał na metę przed Lando Norrisem i Ralfem Aronem.

Znakomitym startem z drugiej pozycji popisał się Joel Eriksson, który już w pierwszym zakręcie znalazł się przed ruszającym z pole position Callumem Ilottem. Trzecią lokatę utrzymał Sérgio Sette Câmara, a za jego plecami Ferdinand Habsburg wyprzedził Maximiliana Günthera. Jedną lokatę zyskał na starcie Lando Norris, lecz najlepszym startem popisał się Mick Schumacher, który w trakcie pierwszego okrążenia przesunął się z 20. na 14. pozycję.

Już po jednym okrążeniu wyścig został zneutralizowany poprzez wywieszenie żółtych flag, po tym jak Marino Sato rozbił się na wyjściu z nawrotu Melco.

Liderzy zobaczyli zielone flagi w chwili dojazdu do zakrętu Lisboa. Zaskoczyło to Erikssona i Ilotta, którzy przestrzelili hamowanie i spadli na koniec stawki. Co więcej, samochód Erikssona zatrzymał się kilkaset metrów dalej, powodując wyjazd samochodu bezpieczeństwa.

Dzięki błędom liderów, na prowadzenie wysunął się Sette Câmara, za którym znajdowali się Günther, Habsburg, Norris i Ticktum. Schumacher zdążył przesunąć się na 11. lokatę, lecz problem techniczny zmusił go do zjazdu do boksów i rezygnacji z walki o dobry wynik. Po rozwiązaniu problemu Niemiec powrócił jednak na tor, by wykręcić najlepszy czas okrążenia.

Wznowienie wyścigu nastąpiło na początku 7. okrążenia. Sette Câmara utrzymał kontrolę nad stawką, mimo iż Günther zbliżył się do niego na dojeździe do zakrętu Lisboa. Niemiec spróbował tego samego manewru na kolejnym okrążeniu, również bez efektu. Równie nieskuteczny w swoich atakach na Habsburga był Norris, w związku z czym czołówka pozostawała w niezmienionej kolejności.

Wraz z upływem kolejnych okrążeń, Sette Câmara stopniowo odjeżdżał od Günthera. To naraziło go na atak ze strony Habsburga, który na sześć okrążeń przed końcem objechał go od zewnętrznej na dojeździe do zakrętu Lisboa.

Norris nie był w stanie powtórzyć sukcesu Habsburga i utknął za Güntherem. Do tej dwójki dojechał dzięki temu Ticktum, który na przedostatnim okrążeniu popisał się znakomitym manewrem, w którym objechał ich obu od zewnętrznej w zakręcie Lisboa. Korzystając z zamieszania, Niemca wyprzedzili również Norris i Aron.

Po awansie na drugą lokatę, Habsburg sukcesywnie zmniejszał swoją stratę do Sette Câmary, by na ostatnim okrążeniu przypuścić atak na lidera. Austriak zrównał się z Brazylijczykiem na dojeździe do zakrętu Lisboa, lecz nie znalazł dla siebie miejsca w zakręcie.

Habsburg podjął jeszcze jedną próbę ataku, od zewnętrznej do ostatniego zakrętu. Zdołał on objechać Sette Câmarę na poprzedzającym odcinku prostej, lecz w ten sposób przestrzelił hamowanie i uderzył w barierę na wyjściu na prostą startową. Pozbawiony pozycji Sette Câmara również wszedł w ostatni zakręt zbyt optymistycznie i uderzył w barierę.

Na błędach czołowej dwójki zyskał Ticktum, który przekroczył linię mety jako pierwszy, przed Norrisem i Aronem, który został najlepszym debiutantem. Habsburg dotoczył się do mety na czwartym miejscu, pomimo utraty jednego z kół. Günther był piąty, przed Pedro Piquetem, Sachą Fenestrazem, Guanyu Zhouem, Tadasuke Makino oraz Jehanem Daruvalą.

P Nr Kierowca Zespół   Rezultat
1 18 Dan Ticktum Motopark with VEB 15 okr.
2 1 Lando Norris Carlin + 0,568
3 25 Ralf Aron Van Amersfoort Racing + 1,763
4 3 Ferdinand Habsburg Carlin + 1,953
5 9 Maximilian Günther SJM Theodore Racing by Prema + 4,463
6 26 Pedro Piquet Van Amersfoort Racing + 5,141
7 5 Sacha Fenestraz Carlin + 5,386
8 8 Guanyu Zhou SJM Theodore Racing by Prema + 6,483
9 16 Tadasuke Makino Motopark with VEB + 7,626
10 2 Jehan Daruvala Carlin + 10,455
11 20 Álex Palou ThreeBond Racing with Dorago Corse + 27,160
12 12 Ritomo Miyata Team TOM'S + 43,746
13 19 Sérgio Sette Câmara Motopark with VEB + 1 okr.
14 11 Sho Tsuboi Team TOM'S + 1 okr.
15 10 Mick Schumacher SJM Theodore Racing by Prema + 2 okr.
16 6 Devlin DeFrancesco Carlin + 2 okr.
NSK 22 Yuhi Sekiguchi B-Max Racing Team  
NSK 7 Callum Ilott SJM Theodore Racing by Prema  
NSK 21 Kenta Yamashita B-Max Racing Team  
NSK 15 Joel Eriksson Motopark with VEB  
NSK 17 Marino Sato Motopark with VEB  

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze