Daniel Ticktum skorzystał na błędach rywali, by odnieść zwycięstwo w niedzielnym wyścigu o Puchar Świata F3 na ulicach Makau. Brytyjczyk przyjechał na metę przed Lando Norrisem i Ralfem Aronem.
Znakomitym startem z drugiej pozycji popisał się Joel Eriksson, który już w pierwszym zakręcie znalazł się przed ruszającym z pole position Callumem Ilottem. Trzecią lokatę utrzymał Sérgio Sette Câmara, a za jego plecami Ferdinand Habsburg wyprzedził Maximiliana Günthera. Jedną lokatę zyskał na starcie Lando Norris, lecz najlepszym startem popisał się Mick Schumacher, który w trakcie pierwszego okrążenia przesunął się z 20. na 14. pozycję.
Już po jednym okrążeniu wyścig został zneutralizowany poprzez wywieszenie żółtych flag, po tym jak Marino Sato rozbił się na wyjściu z nawrotu Melco.
Liderzy zobaczyli zielone flagi w chwili dojazdu do zakrętu Lisboa. Zaskoczyło to Erikssona i Ilotta, którzy przestrzelili hamowanie i spadli na koniec stawki. Co więcej, samochód Erikssona zatrzymał się kilkaset metrów dalej, powodując wyjazd samochodu bezpieczeństwa.
Dzięki błędom liderów, na prowadzenie wysunął się Sette Câmara, za którym znajdowali się Günther, Habsburg, Norris i Ticktum. Schumacher zdążył przesunąć się na 11. lokatę, lecz problem techniczny zmusił go do zjazdu do boksów i rezygnacji z walki o dobry wynik. Po rozwiązaniu problemu Niemiec powrócił jednak na tor, by wykręcić najlepszy czas okrążenia.
Wznowienie wyścigu nastąpiło na początku 7. okrążenia. Sette Câmara utrzymał kontrolę nad stawką, mimo iż Günther zbliżył się do niego na dojeździe do zakrętu Lisboa. Niemiec spróbował tego samego manewru na kolejnym okrążeniu, również bez efektu. Równie nieskuteczny w swoich atakach na Habsburga był Norris, w związku z czym czołówka pozostawała w niezmienionej kolejności.
Wraz z upływem kolejnych okrążeń, Sette Câmara stopniowo odjeżdżał od Günthera. To naraziło go na atak ze strony Habsburga, który na sześć okrążeń przed końcem objechał go od zewnętrznej na dojeździe do zakrętu Lisboa.
Norris nie był w stanie powtórzyć sukcesu Habsburga i utknął za Güntherem. Do tej dwójki dojechał dzięki temu Ticktum, który na przedostatnim okrążeniu popisał się znakomitym manewrem, w którym objechał ich obu od zewnętrznej w zakręcie Lisboa. Korzystając z zamieszania, Niemca wyprzedzili również Norris i Aron.
Po awansie na drugą lokatę, Habsburg sukcesywnie zmniejszał swoją stratę do Sette Câmary, by na ostatnim okrążeniu przypuścić atak na lidera. Austriak zrównał się z Brazylijczykiem na dojeździe do zakrętu Lisboa, lecz nie znalazł dla siebie miejsca w zakręcie.
Habsburg podjął jeszcze jedną próbę ataku, od zewnętrznej do ostatniego zakrętu. Zdołał on objechać Sette Câmarę na poprzedzającym odcinku prostej, lecz w ten sposób przestrzelił hamowanie i uderzył w barierę na wyjściu na prostą startową. Pozbawiony pozycji Sette Câmara również wszedł w ostatni zakręt zbyt optymistycznie i uderzył w barierę.
What a finish. @DanTicktum made it four-wide for third place and then took the win, when both Habsburg and Sette Câmara threw it away in the final corner. #FIAF3WorldCup #MacauGP?? pic.twitter.com/utbOw0CvzY
— The Caution Clock ⚠️ (@CautionClock20) 19 listopada 2017
Na błędach czołowej dwójki zyskał Ticktum, który przekroczył linię mety jako pierwszy, przed Norrisem i Aronem, który został najlepszym debiutantem. Habsburg dotoczył się do mety na czwartym miejscu, pomimo utraty jednego z kół. Günther był piąty, przed Pedro Piquetem, Sachą Fenestrazem, Guanyu Zhouem, Tadasuke Makino oraz Jehanem Daruvalą.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | |||
1 | 18 | Dan Ticktum | Motopark with VEB | 15 okr. | |||
2 | 1 | Lando Norris | Carlin | + 0,568 | |||
3 | 25 | Ralf Aron | Van Amersfoort Racing | + 1,763 | |||
4 | 3 | Ferdinand Habsburg | Carlin | + 1,953 | |||
5 | 9 | Maximilian Günther | SJM Theodore Racing by Prema | + 4,463 | |||
6 | 26 | Pedro Piquet | Van Amersfoort Racing | + 5,141 | |||
7 | 5 | Sacha Fenestraz | Carlin | + 5,386 | |||
8 | 8 | Guanyu Zhou | SJM Theodore Racing by Prema | + 6,483 | |||
9 | 16 | Tadasuke Makino | Motopark with VEB | + 7,626 | |||
10 | 2 | Jehan Daruvala | Carlin | + 10,455 | |||
11 | 20 | Álex Palou | ThreeBond Racing with Dorago Corse | + 27,160 | |||
12 | 12 | Ritomo Miyata | Team TOM'S | + 43,746 | |||
13 | 19 | Sérgio Sette Câmara | Motopark with VEB | + 1 okr. | |||
14 | 11 | Sho Tsuboi | Team TOM'S | + 1 okr. | |||
15 | 10 | Mick Schumacher | SJM Theodore Racing by Prema | + 2 okr. | |||
16 | 6 | Devlin DeFrancesco | Carlin | + 2 okr. | |||
NSK | 22 | Yuhi Sekiguchi | B-Max Racing Team | ||||
NSK | 7 | Callum Ilott | SJM Theodore Racing by Prema | ||||
NSK | 21 | Kenta Yamashita | B-Max Racing Team | ||||
NSK | 15 | Joel Eriksson | Motopark with VEB | ||||
NSK | 17 | Marino Sato | Motopark with VEB |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.