Powstają krajowe mistrzostwa prototypów

Francja jako pierwsza zamierza stworzyć krajowe mistrzostwa prototypów LMP3. Pojazdy tej specyfikacji będą ścigały się przy okazji obchodzących dwudziestolecie wyścigów FFSA GT.

Współtwórcą serii jest francuski warsztat Oreca, promotor wyścigów zaliczanych do imprez GT Tour. Właśnie w nich, obok znanych mistrzostw FFSA GT, w przyszłym roku mają pojawić się także wyścigi prototypów LMP3, dotychczas widziane lub zapowiadane tylko w Europejskiej i Azjatyckiej Serii Le Mans oraz wyścigach VdeV Endurance.

Do wyścigów dopuszczone będą wszystkie znane pojazdy tworzone w tej specyfikacji – a więc istniejące już Ginetta-Juno i Ligier JS P3 oraz powstające prototypy od Adess AG i Rileya. Samochody będą wyposażone w silnik Nissana V8, ich waga będzie wynosić 930 kg – inne konkretne dane będą określone na podstawie przepisów ACO biorących pod uwagę niskie koszty rywalizacji.

Kalendarz ma być identyczny, co analogiczne mistrzostwa GT Francji – a obejmować będzie siedem głównie dwuczęściowych rund, z marginesem na jedną rundę trzyczęściową. Dwie z rund zaplanowane będą na torach poza Francją – w tegorocznym FFSA GT są to belgijski Spa-Francorchamps oraz hiszpański Circuito de Navarra. Także regulamin ma być przeniesiony z tegorocznego, odmienionego regulaminu FFSA GT – w jednej załodze będą mogli pojawić się nawet trzej kierowcy, a załoga będzie musiała dwukrotnie odwiedzić aleję serwisową.

W pierwszym sezonie, organizatorzy spodziewają się dziesięciu startujących pojazdów. Swoją nagrodę za mistrzostwo zaoferował już jeden z producentów, Onroak Automotive – da on szansę na sprawdzenie się kierowcom w prototypie Ligier JS P2, o ile oczywiście ci wygrają sezon w pojeździe tego producenta, JS P3.

Źródło: endurance-info.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze