24-godzinny wyścig na torze Spa-Francorchamps rozpocznie szósty sezon Intercontinental GT Challenge. Przed rozpoczęciem zawodów, pięciu producentów nominowało po sześć załóg, które będą zdobywać punkty podczas pierwszej rundy.
Ferrari
W ostatniej chwili swoje uczestnictwo w IGTC potwierdziło Ferrari. Włoski producent wygrał jak dotąd tylko jeden wyścig, natomiast na Spa-Francorchamps pozostaje bez zwycięstwa od 2004 roku. Zmienić będą to próbowały dwie profesjonalne załogi debiutującego w 24h Spa-Francorchamps zespołu Iron Lynx – w jednym samochodzie zasiądą Côme Ledogar, Nicklas Nielsen i Alessandro Pier Guidi, a w drugim zobaczymy Davide Rigona oraz gwiazdy samochodów jednomiejscowych – Antonio Fuoco i Calluma Ilotta. Poza tym, Ferrari nominowało do zdobywania punktów jedną załogę Silver Cup i trzy z kategorii Pro-Am.
Nr | Kierowcy | Klasa | Zespół | |||
33 | Benja Hites David Perel Fabrizio Crestani |
Silver Cup | Rinaldi Racing | |||
51 | Alessandro Pier Guidi Nicklas Nielsen Côme Ledogar |
Pro Cup | Iron Lynx | |||
52 | James Calado Lorenzo Bontempelli Louis Machiels Andrea Bertolini |
Pro-Am Cup | AF Corse | |||
53 | Miguel Molina Duncan Cameron Rino Mastronardi Matt Griffin |
Pro-Am Cup | AF Corse | |||
71 | Antonio Fuoco Callum Ilott Davide Rigon |
Pro Cup | Iron Lynx | |||
93 | Matteo Cressoni Chris Froggatt Jonathan Hui Eddie Cheever |
Pro-Am Cup | SKY - Tempesta Racing |
Porsche
Zwycięzcy dwóch ostatnich wyścigów 24h Spa-Francorchamps będą mieli aż siedem samochodów w kategorii Pro. Punkty do IGTC mogą zbierać tylko cztery z nich, zmuszając niemieckiego producenta do wyboru. Rowe Racing nie uczestniczy w tegorocznym wyścigu, dlatego Porsche postawiło na ekipy GPX, KCMG, Dinamic oraz Schnabl Engineering – ta ostatnia pojawiła się na liście startowej w ostatniej chwili, pożyczając jeden samochód od dotkniętej powodzią ekipy Frikadelli Racing.
Laurens Vanthoor, Nick Tandy i Earl Bamber, którzy wygrali wyścig w ubiegłym roku, są tym razem rozdzieleni – dwaj pierwsi zasiądą w samochodzie KCMG, natomiast Bamber rozpoczął już sezon GT World Challenge Europe wraz z GPX i wygrał poprzedni wyścig długodystansowy na Paul Ricard.
Porsche może liczyć także na byłego mistrza IGTC Dennisa Olsena, który wspólnie ze zwycięzcą 24h Spa-Francorchamps z 2019 roku zasiądzie w aucie ekipy Schnabl. Skład Porsche jest tak mocny, że o punkty nie będą walczyć fabryczni kierowcy Kevin Estre i Richard Lietz.
Nr | Kierowcy | Klasa | Zespół | |||
3 | Dennis Olsen Michael Christensen Fred Makowiecki |
Pro Cup | Schnabl Engineering | |||
22 | Matt Campbell Earl Bamber Mathieu Jaminet |
Pro Cup | GPX Martini Racing | |||
23 | Nicolas Leutwiler Ivan Jacoma Jacob Schell Nico Menzel |
AM Cup | Huber Motorsport | |||
47 | Maxime Martin Laurens Vanthoor Nick Tandy |
Pro Cup | KCMG | |||
54 | Matteo Cairoli Klaus Bachler Christian Engelhart |
Pro Cup | Dinamic Motorsport | |||
911 | Alfred Renauer Antares Au Daniel Allemann Robert Renauer |
Pro-Am Cup | Herberth Motorsport |
Audi
Zaledwie 4,7 sekundy zabrakło, aby Audi mogło świętować w ubiegłym roku zwycięstwo na Spa-Francorchamps. Mattia Drudi będzie próbował odegrać się za październikową porażkę, a jego partnerami w ekipie Attempto będą Dennis Manschall i Christopher Mies, dla którego będzie to już 10. start.
W gronie faworytów zawsze znajduje się lokalny zespół WRT, który będzie mieć dwie załogi w klasie Pro. Dries Vanthoor, Kelvin van der Linde i Dennis Lind wystartowali do ubiegłorocznego wyścigu z pierwszego rzędu, a po piętach będą im deptać Robin Frijns, Nico Müller i Dennis Lind.
Audi będzie reprezentowane w klasie Pro także przez zespół Sainteloc Racing, który ma w swoim składzie Markusa Winkelhocka i Christophera Haase’a – odnieśli oni ostatnie zwycięstwo dla czterech pierścieni w 2017 roku.
Nr | Kierowcy | Klasa | Zespół | |||
25 | Markus Winkelhock Patrick Niederhauser Christopher Haase |
Pro Cup | Audi Sport Team Sainteloc | |||
30 | James Pull Franco Colapinto Benjamin Goethe |
Silver Cup | Team WRT | |||
31 | Ryuichiro Tomita Frank Bird Valdemar Eriksen |
Silver Cup | Team WRT | |||
32 | Dries Vanthoor Kelvin van der Linde Charles Weerts |
Pro Cup | Audi Sport Team WRT | |||
37 | Robin Frijns Dennis Lind Nico Müller |
Pro Cup | Audi Sport Team WRT | |||
66 | Mattia Drudi Christopher Mies Dennis Marschall |
Pro Cup | Audi Sport Team Attempto |
Lamborghini
Podobnie jak Ferrari, drugi z włoskich producentów będzie mieć tylko dwa zgłoszenia w klasie Pro. Mirko Bortolotti, Maco Mapelli i Andrea Caldarelli z Orange 1 FFF Racing to jednak zwycięzcy dwóch poprzednich wyścigów długodystansowych GT World Challenge Europe, co umieszcza ich w gronie faworytów do triumfu na Spa-Francorchamps. Fabryczni kierowcy Giacomo Altoe, Franck Perera i Albert Costa znaleźli się także w ekipie Emil Frey Racing.
Nr | Kierowcy | Klasa | Zespół | |||
14 | Alex Fontana Rolf Ineichen Ricardo Feller |
Silver Cup | Emil Frey Racing | |||
16 | Alberto Maria Di Folco Clemens Schmid Tim Zimmermann Kikko Galbiati |
Silver Cup | GRT Grasser Racing Team | |||
19 | Stefano Costantini Phil Keen Bertrand Baguette Hiroshi Hamaguchi |
Pro-Am Cup | Orange 1 FFF Racing Team | |||
63 | Mirko Bortolotti Marco Mapelli Andrea Caldarelli |
Pro Cup | Orange 1 FFF Racing Team | |||
77 | Sandy Mitchell Leo Machitski Miguel Ramos Henrique Chaves |
Pro-Am Cup | Barwell Motorsport | |||
163 | Giacomo Altoè Franck Perera Albert Costa |
Pro Cup | Emil Frey Racing |
Mercedes-AMG
Marka ze Stuttgartu traktuje tegoroczny wyścig wyjątkowo poważnie, bowiem przypada on w 50. rocznicę ich pierwszego zwycięstwa w 24h Spa-Francorchamps. Stąd cztery nominacje w klasie Pro oraz zjednoczenie duetu Maximilian Buhk-Maximilian Götz, którzy odnieśli ostatni triumf dla Mercedesa-AMG w 2013 roku. W ekipie HubAuto dołączy do nich Yelmer Buurman.
Brak wygranych w ostatnim czasie nie był jednak podyktowany brakiem tempa maszyn z trójramienną gwiazdą. Raffaele Marciello i Maro Engel zdobywali bowiem pole position w dwóch ostatnich latach i będą znów liderami ekip AKKA ASP oraz Haupt Racing Team. Kolejną szansę dostaną także Timur Bogusławskij i Felipe Fraga, który prowadzili w ubiegłym roku nim odpadli z rywalizacji, a dołączy do nich znany m.in. z DTM Vincent Abril.
Nr | Kierowcy | Klasa | Zespół | |||
4 | Maro Engel Luca Stolz Vincent Abril |
Pro Cup | HRT | |||
7 | Berkay Besler Oscar Tunjo Paul Petit Marvin Dienst |
Silver Cup | Toksport WRT | |||
50 | Maximilian Buhk Maximilian Götz Yelmer Buurman |
Pro Cup | HubAuto | |||
57 | Russell Ward Mikael Grenier Philip Ellis |
Silver Cup | Winward Racing | |||
88 | Raffaele Marciello Dani Juncadella Jules Gounon |
Pro Cup | AKKA ASP | |||
89 | Timur Boguslavskiy Felipe Fraga Lucas Auer |
Pro Cup | AKKA ASP |
Samochody zgłoszone do IGTC będzie można łatwo rozpoznać na torze po białym banerze na szybie oraz dodatkowych naklejkach z logo cyklu. Punkty do klasyfikacji producentów zdobędą tylko trzy najlepsze załogi każdej marki według tradycyjnego klucza.
24-godzinny wyścig na Spa-Francorchamps wystartuje w sobotę o 16:30.
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.