30 załóg powalczy o punkty do IGTC na Spa-Francorchamps

24-godzinny wyścig na torze Spa-Francorchamps rozpocznie szósty sezon Intercontinental GT Challenge. Przed rozpoczęciem zawodów, pięciu producentów nominowało po sześć załóg, które będą zdobywać punkty podczas pierwszej rundy.

Ferrari

W ostatniej chwili swoje uczestnictwo w IGTC potwierdziło Ferrari. Włoski producent wygrał jak dotąd tylko jeden wyścig, natomiast na Spa-Francorchamps pozostaje bez zwycięstwa od 2004 roku. Zmienić będą to próbowały dwie profesjonalne załogi debiutującego w 24h Spa-Francorchamps zespołu Iron Lynx – w jednym samochodzie zasiądą Côme Ledogar, Nicklas Nielsen i Alessandro Pier Guidi, a w drugim zobaczymy Davide Rigona oraz gwiazdy samochodów jednomiejscowych – Antonio Fuoco i Calluma Ilotta. Poza tym, Ferrari nominowało do zdobywania punktów jedną załogę Silver Cup i trzy z kategorii Pro-Am.

Nr Kierowcy        Klasa Zespół   
33

Benja Hites
David Perel
Fabrizio Crestani
Silver Cup Rinaldi Racing
51

Alessandro Pier Guidi
Nicklas Nielsen
Côme Ledogar
Pro Cup Iron Lynx
52


James Calado
Lorenzo Bontempelli
Louis Machiels
Andrea Bertolini
Pro-Am Cup AF Corse
53


Miguel Molina
Duncan Cameron
Rino Mastronardi
Matt Griffin
Pro-Am Cup AF Corse
71

Antonio Fuoco
Callum Ilott
Davide Rigon
Pro Cup Iron Lynx
93


Matteo Cressoni
Chris Froggatt
Jonathan Hui
Eddie Cheever
Pro-Am Cup SKY - Tempesta Racing

Porsche

Zwycięzcy dwóch ostatnich wyścigów 24h Spa-Francorchamps będą mieli aż siedem samochodów w kategorii Pro. Punkty do IGTC mogą zbierać tylko cztery z nich, zmuszając niemieckiego producenta do wyboru. Rowe Racing nie uczestniczy w tegorocznym wyścigu, dlatego Porsche postawiło na ekipy GPX, KCMG, Dinamic oraz Schnabl Engineering – ta ostatnia pojawiła się na liście startowej w ostatniej chwili, pożyczając jeden samochód od dotkniętej powodzią ekipy Frikadelli Racing.

Laurens Vanthoor, Nick Tandy i Earl Bamber, którzy wygrali wyścig w ubiegłym roku, są tym razem rozdzieleni – dwaj pierwsi zasiądą w samochodzie KCMG, natomiast Bamber rozpoczął już sezon GT World Challenge Europe wraz z GPX i wygrał poprzedni wyścig długodystansowy na Paul Ricard.

Porsche może liczyć także na byłego mistrza IGTC Dennisa Olsena, który wspólnie ze zwycięzcą 24h Spa-Francorchamps z 2019 roku zasiądzie w aucie ekipy Schnabl. Skład Porsche jest tak mocny, że o punkty nie będą walczyć fabryczni kierowcy Kevin Estre i Richard Lietz.

Nr Kierowcy        Klasa Zespół   
3

Dennis Olsen
Michael Christensen
Fred Makowiecki
Pro Cup Schnabl Engineering
22

Matt Campbell
Earl Bamber
Mathieu Jaminet
Pro Cup GPX Martini Racing
23


Nicolas Leutwiler
Ivan Jacoma
Jacob Schell
Nico Menzel
AM Cup Huber Motorsport
47

Maxime Martin
Laurens Vanthoor
Nick Tandy
Pro Cup KCMG
54

Matteo Cairoli
Klaus Bachler
Christian Engelhart
Pro Cup Dinamic Motorsport
911


Alfred Renauer
Antares Au
Daniel Allemann
Robert Renauer
Pro-Am Cup Herberth Motorsport

Audi

Zaledwie 4,7 sekundy zabrakło, aby Audi mogło świętować w ubiegłym roku zwycięstwo na Spa-Francorchamps. Mattia Drudi będzie próbował odegrać się za październikową porażkę, a jego partnerami w ekipie Attempto będą Dennis Manschall i Christopher Mies, dla którego będzie to już 10. start.

W gronie faworytów zawsze znajduje się lokalny zespół WRT, który będzie mieć dwie załogi w klasie Pro. Dries Vanthoor, Kelvin van der Linde i Dennis Lind wystartowali do ubiegłorocznego wyścigu z pierwszego rzędu, a po piętach będą im deptać Robin Frijns, Nico Müller i Dennis Lind.

Audi będzie reprezentowane w klasie Pro także przez zespół Sainteloc Racing, który ma w swoim składzie Markusa Winkelhocka i Christophera Haase’a – odnieśli oni ostatnie zwycięstwo dla czterech pierścieni w 2017 roku.

Nr Kierowcy        Klasa Zespół   
25

Markus Winkelhock
Patrick Niederhauser
Christopher Haase
Pro Cup Audi Sport Team Sainteloc
30

James Pull
Franco Colapinto
Benjamin Goethe
Silver Cup Team WRT
31

Ryuichiro Tomita
Frank Bird
Valdemar Eriksen
Silver Cup Team WRT
32

Dries Vanthoor
Kelvin van der Linde
Charles Weerts
Pro Cup Audi Sport Team WRT
37

Robin Frijns
Dennis Lind
Nico Müller
Pro Cup Audi Sport Team WRT
66

Mattia Drudi
Christopher Mies
Dennis Marschall
Pro Cup Audi Sport Team Attempto

Lamborghini

Podobnie jak Ferrari, drugi z włoskich producentów będzie mieć tylko dwa zgłoszenia w klasie Pro. Mirko Bortolotti, Maco Mapelli i Andrea Caldarelli z Orange 1 FFF Racing to jednak zwycięzcy dwóch poprzednich wyścigów długodystansowych GT World Challenge Europe, co umieszcza ich w gronie faworytów do triumfu na Spa-Francorchamps. Fabryczni kierowcy Giacomo Altoe, Franck Perera i Albert Costa znaleźli się także w ekipie Emil Frey Racing.

Nr Kierowcy        Klasa Zespół   
14

Alex Fontana
Rolf Ineichen
Ricardo Feller
Silver Cup Emil Frey Racing
16


Alberto Maria Di Folco
Clemens Schmid
Tim Zimmermann
Kikko Galbiati
Silver Cup GRT Grasser Racing Team
19


Stefano Costantini
Phil Keen
Bertrand Baguette
Hiroshi Hamaguchi
Pro-Am Cup Orange 1 FFF Racing Team
63

Mirko Bortolotti
Marco Mapelli
Andrea Caldarelli
Pro Cup Orange 1 FFF Racing Team
77


Sandy Mitchell
Leo Machitski
Miguel Ramos
Henrique Chaves
Pro-Am Cup Barwell Motorsport
163

Giacomo Altoè
Franck Perera
Albert Costa
Pro Cup Emil Frey Racing

Mercedes-AMG

Marka ze Stuttgartu traktuje tegoroczny wyścig wyjątkowo poważnie, bowiem przypada on w 50. rocznicę ich pierwszego zwycięstwa w 24h Spa-Francorchamps. Stąd cztery nominacje w klasie Pro oraz zjednoczenie duetu Maximilian Buhk-Maximilian Götz, którzy odnieśli ostatni triumf dla Mercedesa-AMG w 2013 roku. W ekipie HubAuto dołączy do nich Yelmer Buurman.

Brak wygranych w ostatnim czasie nie był jednak podyktowany brakiem tempa maszyn z trójramienną gwiazdą. Raffaele Marciello i Maro Engel zdobywali bowiem pole position w dwóch ostatnich latach i będą znów liderami ekip AKKA ASP oraz Haupt Racing Team. Kolejną szansę dostaną także Timur Bogusławskij i Felipe Fraga, który prowadzili w ubiegłym roku nim odpadli z rywalizacji, a dołączy do nich znany m.in. z DTM Vincent Abril.

Nr Kierowcy        Klasa Zespół   
4

Maro Engel
Luca Stolz
Vincent Abril
Pro Cup HRT
7


Berkay Besler
Oscar Tunjo
Paul Petit
Marvin Dienst
Silver Cup Toksport WRT
50

Maximilian Buhk
Maximilian Götz
Yelmer Buurman
Pro Cup HubAuto
57

Russell Ward
Mikael Grenier
Philip Ellis
Silver Cup Winward Racing
88

Raffaele Marciello
Dani Juncadella
Jules Gounon
Pro Cup AKKA ASP
89

Timur Boguslavskiy
Felipe Fraga
Lucas Auer
Pro Cup AKKA ASP

Samochody zgłoszone do IGTC będzie można łatwo rozpoznać na torze po białym banerze na szybie oraz dodatkowych naklejkach z logo cyklu. Punkty do klasyfikacji producentów zdobędą tylko trzy najlepsze załogi każdej marki według tradycyjnego klucza.

24-godzinny wyścig na Spa-Francorchamps wystartuje w sobotę o 16:30.

Redakcja

Tomasz Kubiak
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Kamil Topczewski
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki
Gabriela Skoczylas
Zuzanna Kurek
Adrian Kleć
Jakub Cieciura
Julia Trusewicz

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race cyrkf1 feeder league