Hamilton krytycznie o nowej nawierzchni na Istanbul Park

Lewis Hamilton bardzo krytycznie ocenił ostatnie prace modernizacyjne, aby przygotować tor Istanbul Park na powrót Formuły 1 do Turcji, tłumacząc, że jazda po nim jest „przerażająca na całej długości”.

W piątkowych treningach kierowcy mieli spore problemy z przyczepnością, co jest spowodowane wyłożeniem nowej nawierzchni. Prace z tym związane miały zakończyć się dopiero kilkanaście dni temu.

W pierwszym treningu widać było, że zawodnicy nie byli w stanie przyspieszyć nawet na prostych odcinkach i wielokrotnie obracali się. Najszybszy czas tej sesji był wolniejszy o ponad 10 sekund od pole position z 2011 roku. W drugim treningu było już nieco lepiej, chociaż Max Verstappen, który przewodził w obu sesjach, nadal tracił do wspomnianego czasu pole position ponad trzy sekundy.

Hamilton, który w FP2 był w stanie uzyskać czwarty czas, tracąc 0,8 sekundy do Verstappena, stwierdził, że jego przejazdy były w zasadzie tragiczne.

„Szczerze mówiąc, dzisiaj to była tragedia. To naprawdę fantastyczny tor i naprawdę nie rozumiem, gdy wydawane są miliony na wymianę nawierzchni toru” – powiedział Hamilton.

„Wiem, że nie był on używany już od jakiegoś czasu, ale może wystarczyło go nieco wyczyścić, zamiast marnować te pieniądze. Teraz tor jest gorszy niż w Portimão, gdzie mieliśmy tam zupełnie nową nawierzchnię. Dla nas opony po prostu nie wykonują swojego zadania. Porównałbym to z jazdą po lodowisku, więc nie można cieszyć się okrążeniem tak jak to normalnie było w Stambule i nie widzę, żeby to się zmieniło”.

„Na całej długości toru jazda jest przerażająca. To prawie tak, jakby wszędzie były mokre sekcje – jesteś na slickach, próbujesz przyspieszyć, ale utrata przyczepności następuje niesamowicie szybko. Dzieje się tak dlatego, że temperatura jest znacznie poniżej okna pracy ogumienia. Opony są tak twarde i działają tylko w określonym oknie, więc jeśli ich temperatura jest niższa o 10-20 stopni, po prostu nie funkcjonują poprawnie”.

„Z jakiegoś powodu nawierzchnia jest bardzo gładka – wiele starszych torów ma przestrzenie między kamykami, co sprzyja pracy opon. Tu asfalt jest bardzo ściśnięty, płaski i lśniący i wydaje się, że wycieka z niego olej. Ten tor jest g******ny, przez duże G”.

Źródło: racer.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze