Dyrektor ds. sportów motorowych F1 Ross Brawn powiedział, że wszelkie zmiany w formacie rozgrywania kwalifikacji, które mogą pojawić się już w przyszłym sezonie, będą miały charakter wyłącznie eksperymentalny, aby można było ustalić kierunek rozwoju na przyszłość.

W ostatnim czasie w padoku Formuły 1 przewijały się pomysły dotyczące zmian w formacie kwalifikacji, wliczając to tak zwane wyścigi kwalifikacyjne z ideą odwrócenia pól startowych, która już spotkała się z dezaprobatą ze strony czołowych kierowców. Brawn podkreślił, że ewentualne zmiany na sezon 2020 mają być jedynie próbne i sprawdzić, czy są właściwe dla dalszego rozwoju sportu.

„W ostatnich dniach przeczytałem różne wypowiedzi kierowców i ekspertów dotyczące pomysłów na sprawienie, by format weekendu wyścigowego był bardziej spektakularny. Aby wyjaśnić sytuację i uniknąć nieporozumień, trwają dyskusje na temat eksperymentowania w 2020 roku ze zmianami w formacie kwalifikacji, by weekend Grand Prix był mniej przewidywalny” – powiedział Brawn.

„Chcę podkreślić słowo <<eksperyment>>, ponieważ o to w tym chodzi – o małą próbkę, aby ustalić kierunki na przyszłość. Jesteśmy bardzo świadomi, że obecny format kwalifikacji jest ekscytujący i spektakularny, ale ważne jest również, aby wyścig, który jest najważniejszym momentem weekendu, był najlepszy”.

Brawn dodał również, że najlepszym sposobem na sprawdzenie, czy nowy format w postaci wyścigu kwalifikacyjnego z odwróconymi polami startowymi może przyczynić się do końcowego wyniku, byłoby wypróbowanie tego podczas weekendu wyścigowego.

„Bez względu na to, ile symulacji zostanie przeprowadzonych, nie ma dokładniejszej miary niż tor. W Formule 1 zespoły oraz FIA sprawdzają możliwość zmiany formatu dla niewielkiej liczby rund w przyszłym sezonie. Przy stabilnych przepisach technicznych i sportowych na sezon 2020, to idealny czas na takie próby”.

„Nie podjęto jeszcze żadnej decyzji, ponieważ finalizujemy wszystkie szczegóły, ale dotychczasowe opinie są w większości pozytywne. Rozumiem, że puryści mogą być zaniepokojeni, ale nie powinniśmy się bać przeprowadzania eksperymentów, ponieważ w przeciwnym razie nie będziemy mogli dokonać postępu. Nie chcemy zmian tylko po to, aby cokolwiek zmienić; chcemy poprawić nasz sport, ponieważ – podobnie jak w przypadku rozwoju samochodu – jeśli stoisz w miejscu, ryzykujesz spadek na koniec”.

Źródło: formula1.com

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race