Po 34 wyścigach, Charles Leclerc może świętować swoje pierwsze zwycięstwo w Formule 1. Ruszający z pole position reprezentant Monako oddał prowadzenie tylko na kilka okrążeń, po swoim zjeździe do alei serwisowej.

„Bardzo trudno jest cieszyć się po tym, co się wydarzyło wczoraj” – podsumował kierowca Ferrari. „To jednak spełnienie moich dziecięcych marzeń o byciu kierowcy Formuły 1, jeździe dla Ferrari i odniesieniu pierwszego zwycięstwa. Strata Anthoine’a przywołała wspomnienia z 2005 roku, gdy ścigałem się z nim w mistrzostwach Francji. To był ogromny szok dla mnie oraz wszystkich w sporcie motorowym. Po raz pierwszy musiałem ścigać się na torze, gdzie poprzedniego dnia ktoś zginął. Trzeba jednak to zrobić i starałem się wykonać to zadanie jak najlepiej. Mam nadzieję, że za kilka tygodni będę potrafił docenić to zwycięstwo”.

Po swoim jedynym pit-stopie na 21. okrążeniu, Leclerc znalazł się za Sebastianem Vettelem, lecz wyprzedził go sześć okrążeń później: „Gdy wyjechałem za Sebastianem nie wiedziałem, czy zużycie opon jest na tyle duże, bym go dogonił, ale już po dwóch-trzech okrążeniach tempo spadało i było dość jasne, biorąc pod uwagę różnicę tempa, że coś się wydarzy i nie będziemy się spowalniać. Nie był to plan od początku, ale sytuacja była czytelna”.

Niecałą sekundę za zwycięzcą finiszował Lewis Hamilton, który w przeciągu kilku okrążeń odrobił 4-sekundową stratę: „Pod koniec Lewis był bardzo szybki, a ja nie byłem tak dobry na pośrednich oponach. Tylne opony szybko się zużywały, więc starałem się zbalansować samochód i zyskać trochę prędkości. Skupiałem się na tym, aby dowieźć pierwsze miejsce. Gdyby było jeszcze jedno okrążenie, wynik mógłby być inny. Chciałem utrzymać Lewisa jak najdalej za sobą”.

„Nie byłem nerwowy. Przywykłem do tego, że prowadzę i ktoś szybszy mnie dogania. Wiedziałem, że nie mogę popełnić błędu w starciu z Lewisem i starałem skupić się na ukończeniu wyścigu”.

„Od Budapesztu pracowałem nad poprawą tempa wyścigowego, a w piątek wieczorem dokonaliśmy drobnych zmian w ustawieniach, co pomogło nam nie tylko w wyścigu, ale i w kwalifikacjach”.

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race