Daniił Kwiat uzyskał najlepszy czas w drugiej sesji treningowej przed niedzielnym wyścigiem o Grand Prix Japonii. W późniejszym etapie treningu deszcz powrócił i przeszkodził zawodnikom w pokonaniu większych przejazdów.
Na początku drugiego treningu sytuacja pogodowa zmieniła się nie znacznie. Co prawda przestało padać, jednak dotychczasowy deszcz sprawił, że tor Suzuka pozostawał mokry. Dodatkowo nadal była 60-procentowa szansa na opady w trakcie sesji. Jak już wspomnieliśmy w relacji pierwszej sesji, podczas dwóch kolejnych dni weekendu wyścigowego deszcz nie powinien już przeszkodzić zawodnikom w walce o kolejne punkty do klasyfikacji mistrzostw. Na początku FP2 było nieznacznie cieplej niż wcześniej – temp. powietrza wynosiła 22 st. C, zaś temp. toru – 24 st. C.
Chociaż zielone światło pojawiło się na końcu alei serwisowej, licznie zgromadzeni kibice na torze Suzuka w ten pochmurny i deszczowy dzień musieli chwilę poczekać na wyjazd pierwszego kierowcy na tor, a był nim Daniił Kwiat, który pojawił się na przejściowej oponie. Część zawodników, m. in. Sebastian Vettel w ogóle nie była nawet przy swoim samochodzie.
Nie musieliśmy tym razem czekać niemal godziny na pierwsze czasy zawodników. Daniił Kwiat wykręcił 1:29.374, co było niemal identycznym wynikiem w stosunku do rezultatu Carlosa Sainza z pierwszego treningu. Oprócz Rosjanina na torze pojawiło się kilku innych kierowców, m. in. Kimi Räikkönen. Fin stracił jednak do Red Bulla niemal sekundę. Nico Rosberg, w przeciwieństwie do większości stawki, która zdecydowała się wyjechać na tor, założył do swojego samochodu pełne deszczówki. Niemiec poinformował swój zespół, że obecne warunki są najlepsze na opony przejściowe.
W kolejnych minutach na czele tabeli znalazł się Nico Rosberg z czasem 1:48.300. Sergio Pérez poinformował swój zespół po przejechaniu czterech okrążeń o zbyt szybkim zużywaniu się przednich opon, a Kimi Räikkönen przestrzelił hamowanie do ostatniej szykany i musiał ratować się wyjazdem na trawę. Pastor Maldonado także nie zmieścił się w torze, podobnie też jak Sebastian Vettel. W międzyczasie na drugim miejscu znalazł się Lewis Hamilton, który stracił na swym kółku ponad pół sekundy do kolegi zespołowego.
Inżynier wyścigowy Marcusa Ericssona poinformował swojego kierowcę, że w kolejnych minutach spodziewany jest powrót opadów deszczu. Do tego czasu 16 z 20 zawodników ustanowiło jakiekolwiek czasy okrążeń. Button przejechał zaledwie jedno kółko, po czym w jego samochodzie stwierdzono problem z systemem ERS, zaś na Suzuka w ogóle nie wyjeżdżali Alonso, Verstappen oraz Bottas. Po połowie godziny na czele tabeli znajdował się Mercedes przez Red Bullem i Ferrari.
Gdy intensywność opadów przybrała na sile, wielu zawodników miało spore problemy z utrzymaniem się na torze, m. in. Max Verstappen, który w dohamowaniu do najwolniejszego zakrętu na Suzuce musiał ratować się ucieczką poza linię toru. Tymczasem Daniił Kwiat uzyskał tymczasowy najlepszy czas sesji: 1:48.277. Wkrótce jedynie Ericsson walczył z utrzymaniem się na torze, jednak później i on zjechał do alei serwisowej. Do końca sesji pozostało pół godziny.
Na 25 minut przed końcem Fernando Alonso po problemach z jednostką napędową finalnie pojawił się na torze i przejechał łącznie sześć okrążeń na jednym przejeździe. Najlepszy czas na stincie to 1:55.239, co dało mu 17 rezultat. Na torze później pojawili się kierowcy Mercedesa, a także Sebastian Vettel, jednak nie należało się spodziewać, aby ktokolwiek z nich był w stanie poprawić swój wcześniejszy rezultat.
Do końca sesji mogliśmy zobaczyć przejazdy Ferrari, Alonso oraz Hülkenberga. Żaden z nich oczywiście nie był w stanie poprawić swojego czasu. Ostatecznie w drugim treningu, zakłóconym przez deszcz, był Daniił Kwiat. Czołową trójkę uzupełnili kierowcy Mercedesa: Nico Rosberg oraz Lewis Hamilton.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | |||
1 | 26 | Daniił Kwiat | Infiniti Red Bull Racing | 1:48.277 | |||
2 | 6 | Nico Rosberg | Mercedes AMG Petronas F1 Team | + 0.023 |
|||
3 | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes AMG Petronas F1 Team | + 0.576 |
|||
4 | 3 | Daniel Ricciardo | Infiniti Red Bull Racing | + 0.820 | |||
5 | 5 | Sebastian Vettel | Scuderia Ferrari | + 1.991 | |||
6 | 7 | Kimi Räikkönen | Scuderia Ferrari | + 2.042 | |||
7 | 55 | Carlos Sainz Jr | Scuderia Toro Rosso | + 2.141 | |||
8 | 33 | Max Verstappen | Scuderia Toro Rosso | + 2.265 | |||
9 | 12 | Felipe Nasr | Sauber F1 Team | + 2.691 | |||
10 | 13 | Pastor Maldonado | Lotus F1 Team | + 3.280 | |||
11 | 27 | Nico Hülkenberg | Sahara Force India F1 Team | + 3.397 | |||
12 | 22 | Jenson Button | McLaren Honda | + 3.584 | |||
13 | 9 | Marcus Ericsson | Sauber F1 Team | + 3.657 | |||
14 | 11 | Sergio Pérez | Sahara Force India F1 Team | + 3.793 | |||
15 | 8 | Romain Grosjean | Lotus F1 Team | + 4.257 | |||
16 | 19 | Felipe Massa | Williams Martini Racing | + 4.488 | |||
17 | 14 | Fernando Alonso | McLaren Honda | + 6.962 | |||
18 | 28 | Will Stevens | Manor Marussia F1 Team | + 9.782 | |||
19 | 53 | Alexander Rossi | Manor Marussia F1 Team | + 11.142 | |||
20 | 77 | Valtteri Bottas | Williams Martini Racing |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.