>Grand Prix Brazylii często kończyła sezon, ale w tym roku po raz kolejny została zdegradowana do roli przedostatniej rundy mistrzostw. Jest to jeden z najkrótszych torów w obecnej stawce i liczy zaledwie 4,3 km długości. W zeszłym roku na torze Autodromo Jose Carlos Pace zwyciężył Sebastian Vettel, w tym roku Nico Rosberg.
Start wyścigu podobnie jak podczas poprzedniej GP odbył się bez kolizji, a w czołówce nic się nie zmieniło. Na prowadzeniu trzy duety – Mercedes, Williams i McLaren.
Już od 6 okrążenia rozpoczęły się zjazdy do boksów na zmianę opon. Aleja serwisowa w São Paulo jest jedną z najdłuższych w całym sezonie. Rozpoczyna się na łuku przed prostą startową i kończy się aż przed zakrętem 4. Pozornie może wydawać się, że pit stop na tym torze to ogromna strata czasowa, ale w rzeczywistości kierowcy podczas wyjazdu omijają trzy pierwsze zakręty, co niejako rekompensuje czas. Faworyt większości kibiców w Brazylii, czyli Felipe Massa otrzymał jednak 5 sekundową karę „stop and go” za przekroczenie prędkości w alei serwisowej.
Na 20 okrążeniu problemy ze zdjęciem prawej tylnej opony mieli mechanicy Adriana Sutila, co kosztowało Niemca spadek na 18 pozycję. Niemal u wszystkich kierowców widać było bardzo zniszczone przednie prawe opony, co przy temperaturze toru około 56'C nie powinno dziwić. Na 25 okrążeniu kierowcy ponownie odwiedzili swoje teamy w boksach i zmienili kompletnie zniszczone już opony. Valtteri Bottas miał problemy z pasami bezpieczeństwa i spadł po swoim pit stopie na 15 pozycję.
8 okrążeń później błąd na zakręcie popełnił Lewis Hamilton i jego strata do Nico Rosberga wzrosła do ponad 7 sekund. Natomiast karę 5 sekund „stop and go” otrzymał również Sergio Pérez z tego samego powodu, co wcześniej Felipe Massa. A Kimi Räikkönen dopiero na 36 okrążeniu odbył swój drugi pit stop.
Koniec wyścigu dla Daniela Ricciardo. Australijczyk miał prawdopodobnie problemy z hamulcami oraz zawieszeniem i ze względu na bezpieczeństwo musiał zjechać do boksu i zakończyć walkę. Natomiast w czołówce na 50 okrążeniu strata Lewisa do Nico spadła już do mniej niż 2 sekund. Kierowcy Mercedesa rozpoczęli już ostatnie zjazdy do alei serwisowej, pierwszy zjechał Niemiec, a zaraz za nim Brytyjczyk. Mimo lepszego o 0,2s pit stopu od Rosberga, to Hamilton pozostał vice liderem.
Drugim kierowcą, który zakończył swój wyścig był Romain Grosjean. Na 66 okrążeniu pojawiła się żółta flaga, a Francuz zatrzymał swój samochód, który został sprawnie i bezpiecznie odholowany przez służby porządkowe.
18 runda tego sezonu to kolejna wygrana kierowców Mercedesa – Nico Rosberg przed Lewisem Hamiltonem. Podium ku niesamowitej radości brazylijskich kibiców uzupełnił Felipe Massa! Walka o tytuł rozstrzygnie się jednak dopiero w ostatniej Grand Prix.
Poz | Nr | Kierowca | Team | Okr | Czas | Pkt | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 6 | Nico Rosberg | Mercedes | 71 | Zwycięzca | 25 | |
2 | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes | 71 | +1.4 s | 18 | |
3 | 19 | Felipe Massa | Williams-Mercedes | 71 | +41.0 s | 15 | |
4 | 22 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 71 | +48.6 s | 12 | |
5 | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull Racing-Renault | 71 | +51.4 s | 10 | |
6 | 14 | Fernando Alonso | Ferrari | 71 | +61.9 s | 8 | |
7 | 7 | Kimi Räikkönen | Ferrari | 71 | +63.7 s | 6 | |
8 | 27 | Nico Hülkenberg | Force India-Mercedes | 71 | +63.9 s | 4 | |
9 | 20 | Kevin Magnussen | McLaren-Mercedes | 71 | +70.0 s | 2 | |
10 | 77 | Valtteri Bottas | Williams-Mercedes | 70 | +1 Lap | 1 | |
11 | 26 | Daniil Kvyat | STR-Renault | 70 | +1 Lap | ||
12 | 13 | Pastor Maldonado | Lotus-Renault | 70 | +1 Lap | ||
13 | 25 | Jean-Éric Vergne | STR-Renault | 70 | +1 Lap | ||
14 | 21 | Esteban Gutierrez | Sauber-Ferrari | 70 | +1 Lap | ||
15 | 11 | Sergio Pérez | Force India-Mercedes | 70 | +1 Lap | ||
16 | 99 | Adrian Sutil | Sauber-Ferrari | 70 | +1 Lap | ||
17 | 8 | Romain Grosjean | Lotus-Renault | 63 | +8 Laps | ||
Ret | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull Racing-Renault | 39 | Suspension |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.