Rosberg wygrywa GP Brazylii

>Grand Prix Brazylii często kończyła sezon, ale w tym roku po raz kolejny została zdegradowana do roli przedostatniej rundy mistrzostw. Jest to jeden z najkrótszych torów w obecnej stawce i liczy zaledwie 4,3 km długości. W zeszłym roku na torze Autodromo Jose Carlos Pace zwyciężył Sebastian Vettel, w tym roku Nico Rosberg.

Start wyścigu podobnie jak podczas poprzedniej GP odbył się bez kolizji, a w czołówce nic się nie zmieniło. Na prowadzeniu trzy duety – Mercedes, Williams i McLaren.

Już od 6 okrążenia rozpoczęły się zjazdy do boksów na zmianę opon. Aleja serwisowa w São Paulo jest jedną z najdłuższych w całym sezonie. Rozpoczyna się na łuku przed prostą startową i kończy się aż przed zakrętem 4. Pozornie może wydawać się, że pit stop na tym torze to ogromna strata czasowa, ale w rzeczywistości kierowcy podczas wyjazdu omijają trzy pierwsze zakręty, co niejako rekompensuje czas. Faworyt większości kibiców w Brazylii, czyli Felipe Massa otrzymał jednak 5 sekundową karę „stop and go” za przekroczenie prędkości w alei serwisowej.

Na 20 okrążeniu problemy ze zdjęciem prawej tylnej opony mieli mechanicy Adriana Sutila, co kosztowało Niemca spadek na 18 pozycję. Niemal u wszystkich kierowców widać było bardzo zniszczone przednie prawe opony, co przy temperaturze toru około 56'C nie powinno dziwić. Na 25 okrążeniu kierowcy ponownie odwiedzili swoje teamy w boksach i zmienili kompletnie zniszczone już opony. Valtteri Bottas miał problemy z pasami bezpieczeństwa i spadł po swoim pit stopie na 15 pozycję.

8 okrążeń później błąd na zakręcie popełnił Lewis Hamilton i jego strata do Nico Rosberga wzrosła do ponad 7 sekund. Natomiast karę 5 sekund „stop and go” otrzymał również Sergio Pérez z tego samego powodu, co wcześniej Felipe Massa. A Kimi Räikkönen dopiero na 36 okrążeniu odbył swój drugi pit stop.

Koniec wyścigu dla Daniela Ricciardo. Australijczyk miał prawdopodobnie problemy z hamulcami oraz zawieszeniem i ze względu na bezpieczeństwo musiał zjechać do boksu i zakończyć walkę. Natomiast w czołówce na 50 okrążeniu strata Lewisa do Nico spadła już do mniej niż 2 sekund. Kierowcy Mercedesa rozpoczęli już ostatnie zjazdy do alei serwisowej, pierwszy zjechał Niemiec, a zaraz za nim Brytyjczyk. Mimo lepszego o 0,2s pit stopu od Rosberga, to Hamilton pozostał vice liderem.

Drugim kierowcą, który zakończył swój wyścig był Romain Grosjean. Na 66 okrążeniu pojawiła się żółta flaga, a Francuz zatrzymał swój samochód, który został sprawnie i bezpiecznie odholowany przez służby porządkowe.

18 runda tego sezonu to kolejna wygrana kierowców Mercedesa – Nico Rosberg przed Lewisem Hamiltonem. Podium ku niesamowitej radości brazylijskich kibiców uzupełnił Felipe Massa! Walka o tytuł rozstrzygnie się jednak dopiero w ostatniej Grand Prix.

 

PozNrKierowcaTeamOkrCzas Pkt
1 6 Nico Rosberg Mercedes 71 Zwycięzca   25
2 44 Lewis Hamilton Mercedes 71 +1.4 s   18
3 19 Felipe Massa Williams-Mercedes 71 +41.0 s   15
4 22 Jenson Button McLaren-Mercedes 71 +48.6 s   12
5 1 Sebastian Vettel Red Bull Racing-Renault 71 +51.4 s   10
6 14 Fernando Alonso Ferrari 71 +61.9 s   8
7 7 Kimi Räikkönen Ferrari 71 +63.7 s   6
8 27 Nico Hülkenberg Force India-Mercedes 71 +63.9 s   4
9 20 Kevin Magnussen McLaren-Mercedes 71 +70.0 s   2
10 77 Valtteri Bottas Williams-Mercedes 70 +1 Lap   1
11 26 Daniil Kvyat STR-Renault 70 +1 Lap    
12 13 Pastor Maldonado Lotus-Renault 70 +1 Lap    
13 25 Jean-Éric Vergne STR-Renault 70 +1 Lap    
14 21 Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 70 +1 Lap    
15 11 Sergio Pérez Force India-Mercedes 70 +1 Lap    
16 99 Adrian Sutil Sauber-Ferrari 70 +1 Lap    
17 8 Romain Grosjean Lotus-Renault 63 +8 Laps    
Ret 3 Daniel Ricciardo Red Bull Racing-Renault 39 Suspension  

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze