Carlos Sainz Jr uzyskał najlepszy czas podczas drugiej, nocnej sesji treningowej Formuły 1 na torze Marina Bay. Hiszpan uzyskał rezultat 1:32,120. Drugi, ze stratą 0,018 sekundy był Charles Leclerc, a trzeci tracący 0,235 sekundy George Russell.
Podobnie jak podczas pierwszego treningu, kierowcy wyjechali na tor na oponie pośredniej oraz twardej i od razu zabrali się do pracy. Od razu z wysokie C zaczęli obaj kierowcy Ferrari. Prowadził Carlos Sainz Jr z czasem 1:34,150. Zaraz za nim, ze stratą 0,350 sekundy znajdował się Charles Leclerc.
Mający nowy pakiet poprawek Lando Norris pokonywał kolejne kilometry toru w Singapurze na oponie twardej, mając samochód pokryty farbą flow-viz lewej strony. Po dziesięciu minutach od rozpoczęcia sesji na czele znajdował się Fernando Alonso, który poprawił czas swojego rodaka na 1:33,350, jednak Sainz nie pozwolił dwukrotnemu mistrzowi świata na długo zagościć na pierwszej pozycji i poprawił jego rezultat o 0,661 sekundy. W międzyczasie na drugie miejsce awansował Leclerc.
Pierwsze problemy podczas drugiej sesji treningowej dosięgły Alexa Albona. Taj zgłosił swojej ekipie, że ma problemy z mocą. Po tym komunikacie Williams polecił swojemu zawodnikowi zjazd do alei serwisowej. Pierwsze spotkanie ze ścianą zaliczył za to Lance Stroll, który otarł się o ścianę trzynastego zakrętu, a Leclerc zblokował koła na dojeździe do jednego z zakrętów.
Things that go bump in the night 💥#F1 #SingaporeGP pic.twitter.com/4qfAwJL3NU
— Formula 1 (@F1) September 15, 2023
Błędu nie ustrzegł się również Verstappen, który stracił tył na wyjeździe z trzynastego zakrętu i od razu po tym incydencie zjechał do swojego garażu. Koncertowo jechał za to Leclerc. Po dwudziestu minutach od rozpoczęcia treningu, Monakijczyk zanotował rekordy we wszystkich sektorach z czasem 1:32,974 okupował pierwszą pozycję. Na trzecie miejsce awansował za to Yuki Tsunoda, a Liam Lawson był ósmy.
Po kilkunastominutowej ciszy, kierowcy wyjechali na tor na oponie miękkiej. Jako pierwszy swoje okrążenie przejechał Sainz. Hiszpan był szybki i awansował na pierwsze miejsce z czasem 1:32,120. Jego czasy w sektorach poprawiał Leclerc, ale Monakijczyk stracił sporo w ostatnim sektorze – poprzez tłok na torze – i tracił 0,018 sekundy do swojego kolegi z ekipy. W międzyczasie spory błąd w dziewiętnastym zakręcie popełnił Logan Sargeant i musiał ratować się sporym wyjazdem poza tor. W tym samym czasie kontakt ze ścianą zaliczył Kevin Magnussen, jednak uderzenie nie było na tyle mocne i Duńczyk mógł kontynuować swoją sesję.
Friday night traffic 😮#F1 #SingaporeGP pic.twitter.com/aIYURGYLgc
— Formula 1 (@F1) September 15, 2023
Na trzydzieści minut przed końcem treningu na dość odległych pozycjach znajdowali się obaj kierowcy Red Bulla. Max Verstappen co prawda wyjechał na oponie miękkiej, ale był w stanie awansować tylko na szóste miejsce ze stratą 0,732 sekundy. Problemy ze swoim Red Bullem miał za to Sergio Perez, który przyznał, że traci kontrolę przy hamowaniu i ma wrażenie, że zaraz się rozbije. Mało brakowało, a w tył Verstappena uderzyłby Sainz.
Wraz z trwaniem drugiego treningu było widać, że obaj kierowcy Red Bulla mają problemy z tempem i mają przed sobą dużo pracy. Perez, pomimo poprawy swojego osobistego czasu był w stanie awansować tylko na siódmą pozycję, przed swojego partnera z ekipy. Na piętnaście minut przed końcem drugiej sesji, czołowa piątka, czyli Sainz, Leclerc, Russell, Alonso oraz Lewis Hamilton wyjechali na oponie pośredniej, aby przeprowadzić symulację wyścigową.
Aż do końca sesji żaden z kierowców nie poprawił swojej pozycji w tabeli, skupiając się w końcówce głównie na symulacjach wyścigowych. W czołowej dziesiątce, oprócz obu kierowców Ferrari znaleźli się trzeci George Russell, czwarty Fernando Alonso, piąty Lewis Hamilton, szósty Lando Norris, siódmy Sergio Perez, ósmy Max Verstappen, dziewiąty był Kevin Magnussen, a dziesiątkę zamknął Valtteri Bottas.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | Okr. | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 55 | Carlos Sainz Jr | Scuderia Ferrari | 1:32,120 | 26 | |||
2 | 16 | Charles Leclerc | Scuderia Ferrari | + 0,018 | 27 | |||
3 | 63 | George Russell | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | + 0,235 | 25 | |||
4 | 14 | Fernando Alonso | Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team | + 0,358 | 25 | |||
5 | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | + 0,465 | 23 | |||
6 | 4 | Lando Norris | McLaren F1 Team | + 0,591 | 23 | |||
7 | 11 | Sergio Pérez | Oracle Red Bull Racing | + 0,692 | 23 | |||
8 | 1 | Max Verstappen | Oracle Red Bull Racing | + 0,732 | 23 | |||
9 | 20 | Kevin Magnussen | MoneyGram Haas F1 Team | + 0,897 | 25 | |||
10 | 77 | Valtteri Bottas | Alfa Romeo F1 Team Stake | + 0,985 | 24 | |||
11 | 27 | Nico Hülkenberg | MoneyGram Haas F1 Team | + 1,019 | 22 | |||
12 | 40 | Liam Lawson | Scuderia AlphaTauri | + 1,165 | 27 | |||
13 | 31 | Esteban Ocon | BWT Alpine F1 Team | + 1,241 | 25 | |||
14 | 18 | Lance Stroll | Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team | + 1,270 | 25 | |||
15 | 81 | Oscar Piastri | McLaren F1 Team | + 1,341 | 23 | |||
16 | 22 | Yuki Tsunoda | Scuderia AlphaTauri | + 1,357 | 27 | |||
17 | 24 | Zhou Guanyu | Alfa Romeo F1 Team Stake | + 1,455 | 25 | |||
18 | 10 | Pierre Gasly | BWT Alpine F1 Team | + 1,704 | 24 | |||
19 | 2 | Logan Sargeant | Williams Racing | + 2,207 | 28 | |||
20 | 23 | Alexander Albon | Williams Racing | + 3,438 | 5 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.